زیبایی و سلامت

رادیوسرجری چیست و چه کاربردی دارد؟

این روزها وقتی صحبت از جراحی زیبایی به میان می‌آید، گزینه‌های زیادی برای ما وجود دارد. به عنوان مثال، اگر از زخم های پوستی، خال، زگیل یا سایر ضایعات پوستی رایج رنج می برید، رادیوسرجری زیبایی ممکن است یک گزینه درمانی غیرتهاجمی عالی برای شما باشد.

رادیوسرجری چیست؟

رادیوسرجری زیبایی یک روش انقلابی است که می‌تواند برای از بین بردن لکه‌های ناخوشایند مانند خال‌ها، برچسب‌های پوستی، زگیل و سایر توده‌ها و برجستگی‌هایی که به‌طور تصادفی روی پوست ظاهر می‌شوند، استفاده شود.

دلیل اینکه این روش بسیار پیشرفته است این است که سریع، آسان، بدون خطر است و هیچ جای زخمی بر جای نمی گذارد. علاوه بر این، با کمک این فناوری پیشرفته، این روش بدون درد، بدون بخیه و خونریزی است. نتیجه نهایی رادیوسرجری زیبایی اغلب یک بهبود چشمگیر در ظاهر است و اثرات آن برای مدت نامحدود باقی می ماند.

رادیوسرجری چطور انجام می‌شود؟

اولین قدم در این فرآیند، برنامه ریزی برای مشاوره با یک متخصص زیبایی است. زیرا ممکن است رادیوسرجری برای همه ضایعات پوستی گزینه مناسبی نباشد. بنابراین، برای تعیین اینکه آیا کاندید مناسبی برای این روش هستید یا خیر، باید با یک متخصص مشورت کنید.

خود این روش سریع و آسان است. برای شروع عمل، پوست باید تمیز و بدون آرایش باشد. بی حسی موضعی در مناطقی که زائده‌ها در آن ها برداشته می‌شود، اعمال می‌شود. با استفاده از یک وسیله مخصوص، امواج رادیویی با فرکانس بالا به مناطق آسیب دیده اعمال می‌شود.

امواج رادیویی با لمس فیزیکی خال، تگ یا زگیل، فرآیندی به نام تبخیر ایجاد می‌کنند که باعث می‌شود آب موجود در ملانوسیت‌ها بجوشد و بخار شود و در نهایت به طور کامل پاره شود. این روند تا زمانی که خال یا تگ به طور کامل از بین برود تکرار می‌شود.

رادیوسرجری چه کاربردهایی دارد؟

در اینجا لیستی از انواع مشکلاتی که ممکن است با این روش حذف شوند را ارائه کرده‌ایم:

خال‌: اینها معمولاً ضایعات قهوه‌ای و دایره‌ای هستند که ممکن است از پوست بیرون بیایند یا رنگدانه‌های نامتعادل داشته باشند. خال‌های پوستی یکی از شایع‌ترین ضایعات هستند. با این حال، آنها همچنین ممکن است باعث نگرانی شوند. به این دلیل که خال ها احتمالاً می توانند نشانه سرطان پوست باشند. بنابراین، اگر متوجه شدید که خال‌های شما در طول زمان از نظر ظاهری تغییر کرده است باید قبل از انجام عمل حتما توسط پزشک معاینه شوید.
اسکین تگ: اسکین تگ‌ها تا حدودی شبیه به خال هستند. با این حال، این زائده‌های گوشتی معمولاً روی یک ساقه هستند.
زگیل: زگیل برآمدگی‌های گوشتی روی غشای مخاطی یا پوست هستند و اغلب به دلیل عفونت ویروسی ایجاد می‌شوند. آنها بیشتر روی دست‌ها دیده می شوند اما می‌توانند تقریباً در هر نقطه از بدن رشد کنند.
کراتوز سبورئیک: این توده‌ها ظاهری مشابه زگیل دارند اما معمولاً سایه‌ای از قهوه‌ای دارند. آنها نرم هستند و در هنگام خراشیده شدن آسیب می‌بینند. این زائده‌ها بیشتر در افراد بالای 35 سال دیده می‌شوند.
Verrucas: Verrucas زگیل‌هایی هستند که روی پاها ظاهر می‌شوند.

استفاده از رادیوسرجری در بیوپسی

اگر خال‌ها، تگ‌های پوستی یا سایر توده‌هایی دارید که نیاز به بیوپسی دارند، رادیوسرجری زیبایی می‌تواند راهی برای رفع مشکل باشد.

بر خلاف سایر فرآیندها، رادیو سرجری زیبایی اجازه می‌دهد تا مقدار کمی از بافت برداشته شود و برای بیوپسی استفاده شود. به عنوان مثال، هنگام انجام عمل لیزر، تقریباً تمام بافت‌ها در طول فرآیند آسیب می‌بینند، که استفاده از آن را برای بیوپسی غیرممکن می‌کند.

مزایای رادیوسرجری چیست؟

در این قسمت به برخی از مهم‌ترین مزایای رادیو سرجری اشاره می‌کنیم:

یکی از مزایای برتر دستگاه رادیوسرجری زیبایی این است که این فرآیند شامل زمان اندک و بدون وقفه است. پس از اتمام جراحی، دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعدی را خواهید داشت که باید دنبال کنید، اما به غیر از آن، آزاد هستید که زندگی خود را طبق معمول از سر بگیرید.

روش غیرتهاجمی

برخی از افراد از جراحی می‌ترسند زیرا این فرآیندها می‌توانند بیش از حد تهاجمی و همراه با خونریزی باشند. خوشبختانه رادیو سرجری زیبایی چنین مشکلی ایجاد نمی‌کند. برخلاف سایر روش‌های تهاجمی‌تر، این فرآیند نیازی به سوراخ کردن هیچ بافتی ندارد که منجر به خونریزی ‌شود.

آسیب جزئی

یکی از دلایل اصلی که بسیاری از افراد تمایلی به سرمایه گذاری در هر نوع جراحی زیبایی ندارند این است که معتقدند خطرات آن بیشتر از فواید آن است. در برخی موارد، این نظر ممکن است درست باشد، زیرا اکثر جراحی‌ها میزانی از خطر را به همراه دارند، که می‌تواند برای برخی استرس‌آور باشد. خوشبختانه رادیوسرجری زیبایی صدمات بسیار کمی ایجاد می‌کند.

با توجه به اینکه در این روش به جای سایر ابزارهای تهاجمی‌تر، از امواج رادیویی استفاده می‌شود، جای زخم یا سوزش بعد از عمل وجود ندارد. همچنین لازم نیست نگران برش یا جای زخم باشید زیرا پوست به هیچ وجه بریده یا سوراخ نشده است.

کاهش درد و تحریک

علاوه بر این، برخی از بیماری‌های پوستی فقط ناخوشایند نیستند. آنها همچنین می‌توانند باعث درد و تحریک شوند. این امر به ویژه در مورد خال‌ها و اسکین تگ‌ها رایج است. بسته به جایی که در آن قرار دارند، ممکن است در لباس، شانه، تیغ، کفش و موارد دیگر گیر بیفتند و باعث درد شوند.

اگرچه این توده‌ها اغلب ریز هستند، اما می‌توانند باعث درد شدیدی شوند که می‌تواند روزها یا حتی هفته‌ها ادامه داشته باشد. با این حال، با صرف زمان برای رادیوسرجری زیبایی، می‌توانید برای همیشه از شر این زائده‌های تحریک کننده پوست خلاص شوید.

رادیوسرجری در چه نواحی استفاده می‌شود؟

یکی دیگر از مزایای بزرگ رادیوسرجری زیبایی این است که این روش برای استفاده در قسمت‌های مختلف بدن بی خطر است. در اینجا مروری بر نواحی داریم که این فناوری می‌تواند به کار گرفته شود:

صورت: رادیو سرجری زیبایی اغلب برای درمان لکه‌های آکنه و زائده‌های صورت استفاده می‌شود. یک ابزار عالی برای صورت است زیرا به طور معمول هیچ جای زخمی در این ناحیه وجود ندارد و زمان کمی برای بهبودی لازم است.
زیر بغل / سینه / گردن / کشاله ران: اگر بر روی بدن خود لکه‌های پوستی دارید که می‌خواهید برداشته شوند، رادیوسرجری زیبایی می‌تواند بسیار مفید باشد. این تکنیک می‌تواند اسکین تگ‌ها را از نواحی مانند سینه، زیر بغل، اطراف خط V گردن یا کشاله ران حذف کند.
بازوها / پاها / پشت: در نهایت، اگر بیماری‌های پوستی مانند کراتوز خورشیدی، لکه‌های قهوه‌ای و سایر زائده‌ها دارید، می‌توان از این روش برای آن‌ها نیز استفاده کرد.

مراقبت‌های قبل از رادیو سرجری پوست

پیش از انجام رادیوسرجری این موارد را در نظر بگیرید و رعایت کنید:

اگر دستگاه القاکننده مثل پیس میکر یا دفیبریلاتور در بدن خود داشته باشید، انجام این روش برای شما ممنوع است.
از چهارده روز پیش از انجام رادیوسرجری از انجام اعمال زیبایی روی پوست، مثل لایه برداری و لیزر و غیره، اجتناب کنید.
روزی که قصد انجام رادیو سرجری را دارید، پوست ناحیه مورد نظر را کاملا تمیز کنید. هیچگونه کرم یا مواد آرایشی استفاده نکنید.
اگر ویروس تبخال در بدن خود درید، حتما به پزشک بگویید. ممکن است نیاز به مصرف دارو باشد.
سعی کنید روز درمان آب زیاد بنوشید. هیدراته ماندن بدن، کیفیت و سهولت درمان را افزایش می‌دهد.

مراقبت‌های بعد از رادیوسرجری پوست

بعد از انجان رادیوسرجری نکات مراقبتی زیر را در نظر گرفته و رعایت کنید:

آب زیاد بنوشید. هیدراته ماندن بدن تاثیر مهمی در دریافت نتیجه مطلوب دارد.
از دستکاری و مالش پوست در نواحی تحت درمان بپرهیزید.
شستشوی پوست را به آرامی و با ملایمت انجام دهید.
روتین روزانه و شبانه پوست خود را با مراقبت و ملایمت انجام دهید.
تا یک ماه بعد از انجام رادیو سرجری از لیزر کردن، لایه برداری، میکرودرم ابریژن و سایر روش‌های درمانی و زیبایی پوست خودداری کنید.
حداقل تا یک هفته بعد از انجام رادیوسرجری از محصولات لایه بردار پوست روی پوست خود استفاده نکنید.
اگر ملزم به استفاده از دارو هستید آن را دقیقا طبق دستوالعمل پزشک خود مصرف کنید.

مقایسه رادیوسرجری زیبایی با سایر روش ها

اکنون که در مورد رادیوسرجری زیبایی و مزایای آن بیشتر می‌دانیم، در اینجا این روش را با جراحی‌های مرسوم مقایسه می‌کنیم:

نتایج بهتر: جراحی زیبایی متعارف شامل برداشتن سریع و تا حدودی دردناک این زائده‌های پوستی است. با این حال، رادیوسرجری زیبایی نتایج بهتری ارائه می‌دهد، زیرا این فرآیند بسیار ملایم‌تر است و در نتیجه باعث تحریک یا جای زخم نمی‌شود.
بدون فشار: علاوه بر این، اگرچه همه روش‌ها معمولاً با استفاده از بیهوشی انجام می‌شوند، جراحی‌های زیبایی معمولی اغلب بر روی پوست فشار وارد می‌کنند و بنابراین می‌توانند باعث درد غیرضروری و آسیب‌های غیرقابل پیش‌بینی شوند.
بدون نیاز به تنظیمات برق: در نهایت، هنگام انجام رادیو سرجری نیازی به تنظیم برق نیست. به عبارت دیگر، هیچ راهی برای استفاده از تنظیماتی که برای موقعیت بسیار بالا یا پایین است، وجود ندارد. در عوض، آنها به سادگی باید برای درمان دقیق ناحیه تا زمانی که رشد پوست ناپدید شود، وقت بگذارند.

چه کسانی نباید رادیوسرجری انجام دهند؟

کسانی که شامل هر یک از شرایط زیر باشند باید با پزشک مشورت کنند چون ممکن است انجام رادیوسرجری برای آنها ممنوع باشد:

افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی
افراد مبتلا به بیماری‌های کلاژن و اسکولار
افراد مبتلا به بیماری‌های شدید مثل سرطان و بیماری‌های خاص
زنانی که در دوران بارداری یا شیردهی به سر می‌برند.
افرادی که مارکرهای الکتریکی مثل Pace maker باطری قلب یا ایمپلنتهای فلزی مثل فلز در منطقه هیپ به علت شکستگی استخوان ران یا دریچه‌های فلزی قلب دارند
بانوانی که UD لمسی دارند.
در موارد کاربرد صورت، کسانی که تزریق ژل یا بوتاکس داشته‌اند باید با فاصله زمانی این روش را انجام دهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا