زیبایی و سلامت

راهنمای خرید بهترین بالش برای خواب

بهترین بالش برای خواب چی بخرم؟ برای حفظ سلامت کامل بدن نیاز به استراحت کامل داریم و خواب یکی از مهم ترین نیازهای انسان در طول شبانه روز است که انرژی را در بدن ما تامین می کند تا بتوانیم به کارهای روزمره خود رسیدگی کنیم.

برای داشتن خوابی راحت و با کیفیت باید مکانی آرام و لوازم خواب مناسب داشته باشیم تا بتوانیم خوابی آرام و لذت بخشی را تجربه کنیم به همین دلیل باید لوازم باکیفیت را برای اتاق خواب خود انتخاب کنیم.

به غیر از تخت، پتو و تشک که مهم ترین لوازم هنگام خواب هستند، بالش نیز یکی از لوازم اصلی استراحت است و باید بالشی با کیفیت و نرم انتخاب کنیم تا خواب راحتی داشته باشیم.

بهترین الیاف برای داخل بالش

استفاده از بالش های بی کیفیت خواب شما را مختل می کند و در طولانی مدت باعث ایجاد درد در ناحیه گردن می شود، بنابراین هنگام انتخاب باید از بالش مرغوب و مناسب برای استراحت خود استفاده کنید.

نکات مهم هنگام خرید بالش

نوع بالش

اولین چیزی که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید نوع آن است. بالش ها از نظر جنس پر شده انواع مختلفی دارند و انتخاب هر مدل به شما بستگی دارد تا بتوانید با انواع مدل ها بیشتر آشنا شوید. ما آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • مدل های پلی استر نوع اول بسیار نرم و راحت هستند و طرفداران زیادی دارند و قیمت بسیار پایین و مقرون به صرفه ای دارند.
  • نوع دوم مدل های مموری فوم هستند که برای محافظت از سر و گردن بسیار مناسب هستند و برای افرادی که به پهلو و پشت می خوابند مناسب هستند، البته این مدل ممکن است در طول روز و شب به دلیل اکسیژن ناکافی که بافت ها به آن می رسند عرق کنند. قیمت بالایی نیز دارد.
  • نوع سوم مدل های پردار هستند که از پر پرندگان مانند اردک و غاز تهیه می شوند و نسبت به مدل های دیگر سفت تر هستند و قابل شستشو نیستند.
  • مدل های هوشمند نوع چهارم جدیدترین مدل های موجود در بازار هستند این مدل به بهبود کیفیت خواب ما کمک می کند و از خروپف جلوگیری می کند و همچنین قابلیت ثبت ضربان قلب و تعداد تنفس را دارد.
  • نوع پنجم مدل های نخی هستند که به دلیل استفاده از الیاف طبیعی ضد حساسیت و قابل شستشو بوده و سبک و بسیار نرم و راحت هستند.

اندازه

نکته مهم دیگری که در هنگام خرید بالش باید به آن توجه کنید طول و عرض بالش است. اینکه از چه سایز و مدلی استفاده کنید به سبک خواب شما بستگی دارد.

بالش های بزرگ برای افرادی که در هنگام خواب زیاد حرکت می کنند مناسب است.

ارتفاع

بالش ها از نظر قد انواع مختلفی دارند و انتخاب قد به سبک خواب شما بستگی دارد.اگر از آن دسته افرادی هستید که روی شکم می خوابید سعی کنید از بالش هایی با قد کم استفاده کنید اما اگر به پشت می خوابید.

 

بهتر از استفاده از قد متوسط ​​است و همچنین اگر از جمله افرادی هستید که دوست دارید به پهلو بخوابید سعی کنید از بالش های بلند استفاده کنید.

قابلیت شستشو با ماشین لباسشویی

نکته دیگری که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید، قابلیت شستشو با ماشین لباسشویی است.

این ویژگی به شما این امکان را می دهد که بالش را هنگام کثیف شدن با ماشین شستشو دهید و نیازی به استفاده از دست برای تمیز کردن آن نداشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا