زیبایی و سلامت

نحوه استفاده از اسپری و جوشانده رزماری برای مو

اگر روش استفاده از رزماری برای مو را بدانید و از این گیاه خاص به درستی استفاده کنید، در کمترین زمان ممکن اثرات مثبت آن را روی موهای خود خواهید دید.

این ماده از جمله گیاهانی است که علاوه بر خواص دارویی و غذایی برای مراقبت از مو بسیار موثر است. روغن رزماری به دلیل خواص ضد التهابی، تقویت سیستم عصبی و همچنین بهبود گردش خون، به طور گسترده ای برای رشد و تقویت مو استفاده می شود.

در این مقاله ابتدا به بررسی رزماری و خواص آن و سپس طرز استفاده از رزماري برای مو می‌پردازیم. برای آگاهی از خواص و نحوه استفاده از این ماده شگفت‌انگیز تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

نکات کلیدی
  • روغن رزماری با تحریک گردش خون در پوست سر، خون‌رسانی به فولیکول‌های مو را افزایش می‌دهد. به همین دلیل ریزش مو قطع شده و ریشه مو تقویت می‌شود.
  • می‌توانید این روغن را به‌صورت غیرمستقیم یعنی با ترکیب آن با دیگر محصولات مراقبت از مو مانند شامپو، از خواص آن بهره‌مند شوید.
  • استفاده زیاد از رزماری ممکن است به پوست مو آسیب برساند؛ در استفاده از آن تعادل را رعایت کنید.

 خواص رزماری برای مو چیست؟

روغن رزماری یکی از روغن های شگفت انگیز مو است که با تحریک گردش خون در پوست سر، خون رسانی به فولیکول های مو را افزایش می دهد. به همین دلیل ریزش مو متوقف شده و ریشه مو تقویت می شود.

تجربه کسانی که نحوه استفاده از رزماری برای مو را به خوبی می دانند و به درستی از این روغن استفاده کرده اند این واقعیت را ثابت می کند که روغن رزماری می تواند قارچ ها و باکتری ها را از بین ببرد و عفونت های پوست سر را درمان کند. رزماری خواص زیادی برای مو دارد که در ادامه به مهمترین آنها می پردازیم:

  • بالابردن قوام ریشه مو
  • قطع ریزش مو
  • تحریک‌کردن گردش خون در سر و در نتیجه رشد و تقویت مو
  • پیشگیری از سفیدی مو
  • کمک به عفونت مو
  • پیشگیری از شوره سر
  • درمان قطعی شوره سر
  • بهبود التهاب‌های پوستی سر

طرز استفاده از رزماری برای مو

دانستن و رعایت نکات مهم در مورد استفاده از رزماری برای مو ضروری است تا در مدت زمان کوتاهی به نتیجه مطلوب برسید. توجه داشته باشید که پس از شستن کامل موها و خشک شدن جزئی، باید 5 قطره روغن رزماری را روی پوست سر ریخته و به طور یکنواخت ماساژ دهید.

البته باید مراقب باشید که در افرادی که پوست حساسی دارند، استفاده مستقیم از روغن رزماری باعث ایجاد حساسیت می شود. اگر شما هم جزو این افراد هستید، توصیه می کنیم این روغن را با روغن جوجوبا یا روغن نارگیل ترکیب کنید.

شما می‌توانید روغن رزماری را به گونه دیگری نیز استفاده کنید که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

 1. استفاده از روغن رزماری در محصولات مو

برای بهره مندی از روغن رزماری، می توانید این روغن عالی را به محصولات موی خود اضافه کنید. شامپو، نرم کننده، لوسیون و کرم. به این ترتیب، نیازی به پرکننده مو یا سایر روش های مراقبت گران قیمت نخواهید داشت.

اگر قصد استفاده از این روش را دارید، باید به ازای هر 30 میلی لیتر از محصول مورد نظر، 5 تا 6 قطره روغن رزماری به محصول اضافه کنید. البته می توانید کمی روغن به شامپو یا ماسک موی خود اضافه کنید و در حمام یا اسپری استفاده کنید.

 2. استفاده از رزماری در شامپو دست‌ساز

دستور ساخت شامپوی دست‌ساز در اینترنت بسیار زیاد است؛ کافی است یک جست‌وجوی کوچک انجام دهید. اضافه‌ کردن رزماری به شامپوهای دست‌ساز می‌تواند موهای شما را به‌شدت زیبا، مقاوم و درخشان کند.

 3. تهیه جوشانده رزماری برای تقویت‌ کردن مو

برای تهیه جوشانده رزماری برای مو ابتدا باید آب را در ظرف تمیز (لیوانی) ریخته و بجوشانید سپس یک مشت برگ رزماری به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که ورق باید کاملا خشک شود. اجازه دهید برگ های رزماری حدود 6 تا 7 دقیقه در آب بجوشد تا خواص خود را از دست بدهند.

بعد از این مدت باید این مواد به مدت 5 ساعت بجوشد. پس از خنک شدن آب، مخلوط را رقیق کنید تا آماده استفاده شود. می توانید از این محلول به طور مستقیم استفاده کنید یا آن را 4 به 1 به شامپوی مناسب موهای خود اضافه کنید.

لازم به ذکر است که علاوه بر موارد گفته شده شما می‌توانید از رزماری اسپری نیز تهیه کنیدطرز تهیه اسپری رزماری برای مو چندان مشکل نیست. برای راحتی کار شما می‌توانید به محصولات مراقبت موی خود که اسپری هستند، مقداری روغن رزماری اضافه کنید و به این ترتیب طرز استفاده از رزماری برای مو به صورت اسپری راحت‌تر خواهد بود.

نکات مهمی که باید قبل از استفاده از رزماری بدانید

هنگام استفاده از روغن رزماری باید احتیاط کرد. زیرا عوارض جانبی رزماری به دلیل حساسیت یا استفاده بیش از حد می تواند برای موهای شما جدی باشد.

اگر از روغن رزماری بیش از حد استفاده می کنید، پوست سر شما می تواند تحریک شده و مشکلاتی ایجاد کند. به خصوص اگر از رزماری برای ترمیم موهای آسیب دیده استفاده می کنید.

به همین دلیل است که باید بسیار مراقب استفاده از رزماری برای مو باشید. این روغن نباید با چشم تماس داشته باشد. در صورت تماس با چشم، باید بلافاصله چشمان خود را با آب فراوان بشویید.

زمان اثرگذاری رزماری بر تقویت موها

با توجه به تجربه کسانی که از روغن رزماری استفاده کرده اند، اثرات این روغن تقویت کننده مو پس از یک ماه قابل مشاهده است. البته لازم به ذکر است که مدت اثرگذاری هم به نوع مو و هم به نحوه استفاده از رزماری برای مو مربوط می شود. به طور کلی در صورت استفاده منظم تاثیر بسیار خوبی بر روی رشد، تقویت و حجم مو دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا