خانه و سبک زندگی

برای خانه تکانی عید 1403 چطور پرده های سفید را بشوییم؟

پرده ها لباس خانه شما هستند و می توانند زیبایی دکوراسیون داخلی خانه و البته پنجره ها را چندین برابر کنند. با این حال، محل قرار گرفتن پرده ها همیشه باعث می شود که آنها را چندین بار در سال بشوییم، به خصوص اگر نزدیک عید باشیم و تصمیم به روشنایی خانه داشته باشیم. در همین حال، خیساندن پرده در آب داغ و شستن آن با مواد شوینده ممکن است به پارچه پرده آسیب برساند، اما در نهایت ممکن است به طور کامل لکه ها و کثیفی ها را پاک نکند.

1. ترفند اول برای شست و شوی انواع پرده

اگر جنس پرده شما خیلی حساس نیست، می توانید از ماشین لباسشویی برای شستشوی آن استفاده کنید. در این ترفند پرده بسیار کثیف و چرب خود را با آب خالی در ماشین لباسشویی به مدت ربع ساعت بشویید. سپس یک چهارم فنجان نمک اضافه کنید. به مدت یک چهارم یک فنجان پودر صابون و یک قاشق جوش شیرین را مخلوط کرده و کمی مایع شوینده را داخل محفظه بریزید. نتیجه شما را شگفت زده خواهد کرد.

2. ترفند دوم برای شست و شوی پرده آشپزخانه

به طور کلی، پرده های آشپزخانه بسیار چرب می شوند، به خصوص اگر نزدیک اجاق گاز باشند. وقتی پرده آشپزخانه خانه متحرک را می شوییم، معمولا شکست می خوریم. اما برای از بین بردن تمام لکه ها و چربی های روی پرده آشپزخانه راه حلی وجود دارد و آن این است که پرده آشپزخانه را به همان روشی که در ترفند یک ذکر شد شست و شو دهید اما در ربع سوم علاوه بر پودر صابون، جوش شیرین و مایع ظرفشویی یک قرص ماشین ظرفشویی اضافه کنید. در این صورت پرده شما نه تنها کاملاً از هرگونه چربی پاک می شود، بلکه جلوه ای براق نیز خواهد داشت.

3. ترفند سوم برای شست وشوی پرده حساس

اگر پرده های ما از موادی مانند ابریشم باشد، هر بار که ماشین لباسشویی را می چرخانیم، دلمان هم می چرخد ​​و نگران از بین رفتن پرده هایمان هستیم. نگران نباش. کافی است ابتدا پرده را با چرخش آهسته داخل ماشین لباسشویی قرار دهید، دمای آب را افزایش ندهید (حداکثر 40 درجه سانتیگراد کافی است)، از مواد شوینده خیلی قوی استفاده نکنید، در عوض بهتر است چند قطره بریزید. از آب لیمو، به طوری که خاصیت اسیدی آن کثیفی را از بین می برد. در نهایت پرده را با احتیاط از ماشین لباسشویی بیرون بکشید و تا خشک شدن آن را محکم لمس نکنید.

4. ترفند چهارم برای شست‌وشوی پرده حساس

اگر همچنان پس از مطالعه ترفند شماره سه، می‌ترسید که پرده ظریف و حساس شما با خطر مواجه باشد، بهتر است آن را با دست بشویید. در درجه اول برای شست‌وشوی پرده با دست، باید تشتی بزرگ انتخاب کنید که پس از قرار دادن پرده در آن به اندازه 5 الی 10 سانتی متر از سطح آن خالی بماند. سپس دمای حرارت آب را چک کنید که بین 30 الی 40 درجه سانتی گراد باشد. اول تشت را با آب پر کنید و بعد پرده را داخل تشت فرو ببرید. یک ربع منتظر بمانید. آب را خالی کنید و مجددا پر کنید. این بار از مواد شوینده ضعیف یا ترکیبی از جوش شیرین و پودر صابون استفاده کنید. پس از یک ربع، پرده را با دست شست‌وشو دهید. اگر مواد شوینده یا مواد ترکیبی شما اسانس خوشبو کننده نداشت، می‌توانید از مایع نرم کننده حوله و لباس استفاده کنید که هم پرده را لخت‌تر می‌کند و هم به آن عطر خوشی می‌بخشد.

5. ترفند پنجم برای شست‌وشوی پرده‌های سنگین

اگر جنس پرده‌های شما از پارچه‌هایی مثل مخمل است، شستن آن در خانه کار راحتی نیست، به خصوص اگر متراژ پرده بسیار بالا باشد. برای شستن پرده‌های سنگین، می‌توانیم از بخارشوی کمک بگیریم. برای این منظور بخارشوی را آماده کنید و از بالا به پایین بر سطح پرده بکشید. فراموش نکنید که دمای حرارت بخارشو، گاهی می‌تواند سوزاننده باشد، پس درجه حرارت را بر اساس دفترچه راهنمای دستگاه بخارشویتان بررسی کنید. فراموش نکنید که بخارشوی نیز می‌تواند پرده را مرطوب کند، بنابراین تا قبل از خشک شدن آن، زیاد به آن دست نزنید.

نکته برای شست‌وشوی پرده در خانه تکانی:

موضوع شستن پرده ها یک طرف ماجراست. چگونه می توانیم ده ها متر پارچه را اتو کنیم؟ همه این کارها برای جابجایی باقی می ماند، اما باید ساعت ها وقت خود را برای اتو کردن پرده ها تلف کنیم. راه حل آسان تری برای صاف کردن پرده ها وجود دارد. اگر هنگام شستن پرده از نرم کننده استفاده کنیم، پارچه هنگام شستشو مچاله نمی شود، اما گره های آن باز می شود. بنابراین کافی است وقتی پرده را از ماشین بیرون می آورید آن را روی قرنیز آویزان کنید و بگذارید در همان حالت خشک شود. مقاومت پارچه تقریباً صفر است، اما در صورت وجود چروک، می توانید آن را با بخارشوی تمیز کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا