خانه و سبک زندگی

از بین بردن فوری بوی بد یخچال

برای از بین بردن فوری بوی بد یخچال چه کار کنیم؟ اگر شما هم به دلایل مختلف یخچالتان بوی نامطبوعی گرفته است باید از ترفندهای مختلفی برای از بین بردن بوی بد یخچال استفاده کنید. در این مطلب از ساریپان می توانید بهترین روش های رفع مشکل بوی بد یخچال را بخوانید.

روش‌های رفع مشکل بوی بد یخچال

روش های رفع بوی بد یخچال عبارتند از:

1- استفاده از محلول سرکه و آب

یکی از روش‌هایی که به سادگی می‌توان برای رفع بوی بد یخچال به کار برد، قرار دادن یک ظرف حاوی محلول رقیق شده سرکه با آب است. بهتر است آب به میزان 4 برابر بیشتر از میزان سرکه باشد تا بوی سرکه در یخچال باعث اذیت و آزاد نشود.

2- بیکینگ پودر؛ از بین برنده بوی نامطلوع یخچال

در صورتی که مقداری بکینگ پودر را در داخل دستگاه قرار دهید، به سرعت بوی یخچال شما از بین خواهد رفت. همچنین اگر از محلول یک دوم آب و بکینگ پودر برای شستشوی آن استفاده نمایید، علاوه بر تمیزی، بوهای بد یخچال نیز از بین خواهند رفت.

3- استفاده کردن از سیب زمینی

اگر قصد دارید بوی بد یخچال خود را رفع کنید می‌توانید پوست اطراف سیب زمینی را جدا کنید و سپس آن را در به چند تکه تقسیم کنید. سپس هر قسمت را در یک ظرف قرار دهید و در بخش‌های مختلف یخچال بگذارید. نگه داشتن سیب زمینی به این روش نهایتاً به مدت 2 تا 4 روز امکانپذیر است و پس از این مدت باید آن را با یک سیب زمینی تازه تعویض کنید.

4- رفع بوی بد یخچال با جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین برای رفع بوی بد بسیار رایج است. با قرار دادن محلول آب و جوش شیرین در داخل دستگاه به مدت حداقل 5 ساعت می‌توانید از شر بوهای آزار دهنده یخچال راحت شوید.

استفاده کردن از جوش شیرین به منظور تمیز کردن و رفع آلودگی‌های یخچال و فریزر یکی دیگر از موارد استفاده از این ماده ارزان قیمت و طبیعی برای نگهداری بهتر از یخچال و فریزر است.

استفاده از ظرف باز جوش شیرین

با قرار دادن یک ظرف حاوی باز جوش شیرین در دستگاه یخچال، این ماده قادر است بوهای نامطبوع را به خوبی جذب کند. پس از چند روز موجب از بین بردن بوی بد یخچال شده و دستگاه یخچال بوی خوبی خواهد داد.

استفاده از پودر جوش شیرین

پودر جوش شیرین دارای خاصیت تنظیم تعادل اسیدی و قلیایی است و با استفاده از محلول آب و پودر جوش شیرین، می‌توانید داخل دستگاه یخچال را تمیز کنید و این کار یکی از سریع‌ ترین راه از بین بردن بوی بد یخچال است.

5- از بین بردن بوی بد یخچال با وانیل

یکی از موادی که در دسترس می‌باشد و می‌توان در رفع بوی بد یخچال و فریزر از آن استفاده کرد، وانیل است. می‌توانید مقداری پودر وانیل و یا مایع آن را در یک ظرف بریزید و سپس در یخچال قرار دهید.

روش دیگری که برای استفاده از وانیل مایع کاربرد دارد، آغشته کردن یک تکه پارچه و یا پنبه به وانیل مایع است. در صورتی که از این روش استفاده می‌کنید، پارچه را پس از آغشته کردن به وانیل، در ظرف بگذارید و سپس در یک قسمت از یخچال قرار دهید تا بوی نامطبوع برطرف شود.

6- رفع بوی بد یخچال با زغال؛ یک روش کاربردی

قرار دادن زغال در دستگاه یکی از راه‌های ساده برای از بین بردن بوی بد یخچال به شمار می‌رود. ابتدا چند تکه زغال استفاده نشده را در یک ظرف و یا روی یک پارچه تمیز بگذارید و سپس در دستگاه قرار دهید.

هرگز از زغال سوخته و استفاده شده برای رفع این مشکل استفاده ننمایید.

7- میخک

میخک به دلیل بوی تندی که دارد، می‌تواند بوها را به خود جذب کرده و از بین ببرد. در نتیجه می‌توانید در موارد لزوم از این روش استفاده کنید و مقداری میخک را به تنهایی در داخل دستگاه قرار دهید.

در روش دوم استفاده از میخک می‌توانید موادی مانند مرکبات را برش دهید و کمی به میخک آغشته کنید و سپس در یخچال قرار دهید تا مسئله رفع شود.

8- رفع بوی بد یخچال با نوشابه

یکی از روش‌هایی که در بسیاری از موارد برای از بین بردن بوی آزار دهنده کارساز است، قرار دادن نوشابه در داخل دستگاه است. اگر می‌خواهید از نوشابه برای این منظور استفاده کنید، باید داخل یک ظرف بزرگ نوشابه را بریزید و آن را در دستگاه بگذارید.

همچنین می‌توانید مقدار کمی پودر یا مایع وانیل نیز در نوشابه بریزید و اجازه دهید تا به مرور بوی دستگاه شما از بین برود.

9- استفاده از انواع آرد

آرد سفید، آرد جو و … از موادی هستند که می‌توانند بوی یخچال شما را رفع کنند. در این راهکار مقداری آرد را در ظرفی قرار دهید و سپس درون یخچال و فریزر خود بگذارید تا مشکل بو برطرف شود.

10- جو یک ماده مؤثر در از بین رفتن بو

استفاده از انواع جو مانند جو دو سر نیز به رفع مشکل و مطبوع شدن هوای داخل دستگاه کمک بسزائی می‌کنند. مقداری جو را در ظرف بریزید و حداقل به مدت 5 روز در دستگاه قرار دهید تا بوهای بدی که در یخچال ایجاد شده‌اند، از بین بروند.

11- استفاده از لیمو؛ یک راهکار حذف بوی بد یخچال

برای برطرف شدن بوی دستگاه می‌توانید یک لیمو یا سایر مرکبات مانند پرتقال را که بوی آن را دوست داشته باشید با چاقو برش دهید و سپس آن را به مدت 3-4 روز در یخچال قرار دهید. اگر تمایل داشتید باز هم از این روش استفاده کنید، پیش از فاسد شدن لیمو حتماً آن را دور بیندازید و از یک لیموی تازه دیگر استفاده نمایید.

12- از بین بردن بوی بد با قهوه

در صورت نیاز فوری به تمیز کردن دستگاه یخچال، می‌ توانید از قهوه استفاده کنید. یک فنجان قهوه را درون یک بشقاب قرار داده و آن را به مدت 24 تا 48 ساعت در دستگاه یخچال قرار داده، زیرا قهوه می‌تواند به رفع بوی بد یخچال کمک کند و به عبارتی، بوی نامطبوع دستگاه یخچال را از بین ببرد. با استفاده از این روش‌ ها، می‌ توانید بوی نامطبوع دستگاه یخچال را از بین ببرید و از عملکرد بهینه و بدون بوی ناراحت کننده آن لذت ببرید.

در نهایت، با توجه به اهمیت نگهداری و استفاده صحیح از یخچال، بهتر است همواره به راهنمایی تعمیرکاران مجرب اعتماد کنید تا بتوانید در استفاده از دستگاه یخچال خود مشکلات را به حداقل برسانید و از عملکرد بهینه آن لذت ببرید. همچنین می توانید با سریع ترین راه از بین بردن بوی بد یخچال نیز آشنا شوید.

اگر به بوی قهوه علاقه دارید، می‌توانید چند دانه قهوه و یا مقداری پودر قهوه را درون ظرفی قرار دهید و سپس در داخل دستگاه بگذارید تا مشکل برطرف شود.

13- استفاده از روزنامه؛ یک راه حل کاربردی

یک راه بسیار ساده برای رفع بوی بد یخچال قرار دادن چند برگ روزنامه در داخل دستگاه است. روزنامه در رفع بوی نامطبوع و ناخوشایند بسیار مؤثر است؛ بنابراین اگر این مشکل برای شما پیش آمده است می‌توانید از این روش استفاده کنید و چند روز بعد از رفع بوی بد لذت ببرید.

14- بوگیرهای مخصوص یخچال

استفاده از بوگیر یخچال خیلی مرسوم نیست؛ اما برخی از افراد به این روش برای رفع بوی بد روی آورده‎‌اند. تفاوت این روش با سایر روش‌ها این است که در صورتی که از بوگیرها استفاده کنید، تمام بوهای دستگاه گرفته می‌شود؛ اما اگر از سایر روش‌ها استفاده نمایید دستگاه شما بوی ماده‌ای را که برای رفع مشکل به کار برده‌اید، به خود خواهد گرفت.

15- از بین بردن بوی بد یخچال با پیاز

استفاده از پیاز برای رفع بوی بد یخچال یک روش ساده و اقتصادی است. با این حال، ممکن است نیاز به روش‌ های دیگر نظیر تمیز کردن یخچال و دور انداختن غذاهای فاسد شده نیز داشته باشید. اگر بوی بد همچنان حاضر باشد، می‌ توانید به تکنیک‌ های دیگری مانند استفاده از اسید استیک در بخش‌ های مختلف یخچال روی آورید. بوی ناگوار در یخچال یکی از مشکلاتی است که ممکن است باعث از بین رفتن اشتها و لذت از غذاهای ما شود. بوهای نامطبوع معمولاً به دلیل تجمع بقایای غذایی، بوی بادهای خوراکی، یا تغییرات دمای یخچال ایجاد می‌شود.

برای رفع بوی بد یخچال با استفاده از پیاز یکی از تکنیک‌های سنتی و مؤثر است. پیاز دارای خواص ضد باکتری و جذب کننده بوی نامطبوع است. وقتی پیاز در یخچال قرار داده می‌ شود، مواد شیمیایی موجود در پیاز با بوی ناگوار واکنش می‌ دهند و بوهای نامطبوع را جذب و مهار می‌ کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا