رپورتاژ

کاربرد تیغه های همزن برقی کاسه دار چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساخت لوازم خانه و آشپزخانه، همزن‌های برقی تولید و روانه بازار شدند. یکی از اجزای مهم در همزن‌های برقی تعداد و نوع پره‌هایی است که به هنگام استفاده از همزن مورد استفاده قرار میگیرد. البته به این نکته توجه فرمایید که همزن برقی در دو نوع کاسه دار و بدون کاسه دار در بازار موجود است که کاربرد پره در هر کدام متفاوت است.

تیغه های پرکاربرد در همزن برقی

در این مطلب قرار است تا در مورد کاربرد تیغه ها و پره های همزن برقی به همراه معرفی تصویری صحبت کنیم و شما را با معروف ترین تیغه ها آشنا کنیم. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

تیغه (پره) مفتولی

این پره به شکل بیضی و مفتولی ساخته شده و یکی از پرکاربردترین پره‌های همزن برقی است. از جمله کارهای این پره به موراد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • مخلوط کردن مواد: از این پره برای مخلوط کردن مواد مختلف با هم استفاده می‌شود. همچنین با کمک این پره قادر خواهید بود تا سفیده تخم مرغ را به راحتی کنید. همچنین این پره شما را در تهیه انواع خمیر، خامه، سس و سوپ یاری می‌کند.
  • تهیه خمیر: پره مفتولی به دلیل ساختار ویژه و عبور دادن هوا در حین مخلوط کردن مواد، برای تهیه خمیرهای یکنواخت و سبک از جمله خمیر نان پیتزا، خمیر نان و شیرینی بهترین گزینه است.
  • تهیه آبمیوه و کوکتل: به کمک این پره می‌توانید انواع میوه‌ها را با هم مخلوط و میکس کنید و برای تهیه کوکتل از آن‌ها استفاده کنید.
  • تهیه پوره: از دیگر مزیت‌های پره مفتولی به تهیه انواع پوره مانند پوره سیب زمینی می‌توان اشاره کرد.
  • تهیه خامه: این پره به دلیل ساختار خاص خود قادر است تا هر مایع شیرینی را به خامه یکنواخت تبدیل کند.
  • دقت کنید از این پره در حالت کم سرعت همزن استفاده کنید تا از پاشیده شدن مخلوط جلوگیری کنید.

پره تخت

شکل این پره به صورت یک مربع تخت با لبه‌های گرد است که کاربرد ویژه‌ای در همزن کاسه دار دارد. از این پره می‌توانید برای ترکیب انواع مواد غذایی و خلق خمیرهای یکدست استفاده کنید. این پره به دلیل طراحی تخت مانند یک تیغه قادر است تا غلیظ‌ترین خمیرها را به راحتی با هم ترکیب کند. کاربرد این پره بیشتر در تهیه خمیرهایی برای شیرینی، نان، بیسکوییت، کوکی، کلوچه و حتی ترکیب انواع پوره‌ها با هم است. همچنین این پره شما را قادر می‌ساز تا مواد غذایی خشک مانند کشک، نیکشر و … را به راحتی خرد کنید و اگر اهل تهیه شیرینی خامه‌ای در منزل هستید از این پره در تهیه خامه‌ها و کرم‌ها می‌توانید استفاده کنید.

چنگک خمیر

چنگک خمیر یکی دیگر از پره‌های پرکاربرد در همزن کاسه دار است. این پره به شکل مارپیچ طراحی شده و به راحتی خمیر را ورز می‌دهد. از این پره در تولید خمیر برای انواع نان، شیرینی و کلوچه می‌توانید استفاده کنید.

این پره به راحتی آرد به همراه آب و مواد دیگر ورز داده و تا تهیه یک خمیر یکدست به کار خود ادامه می‌دهد. قدرت این پره برای ورز دادن خمیر بالاست و خمیر را کاملا با هم ترکیب می‌کند.

جمع بندی

برای استفاده بهتر از همزن برقی ابتدا کاربرد هر پره را برای شما بیان کردیم. به این نکته دقت کنید که برای هر دستور آشپزی از پره مناسب آن استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا