رپورتاژ

ارز دیجیتال جو چیست؟ همه چیز درباره JOE

صرافی غیرمتمرکز ترید جو (Trader Joe) یکی از پروژه‌های نوپایی است که به پشتوانه شبکه آوالانچ و برنامه‌های آن توانسته جایگاه خوبی را در این مارکت برای خود دست‌وپا کند. این صرافی خدمات Defi مانند مبادله، سهام و استیکینگ بازده را ارائه می‌دهد. ترید جو با هدف ارائه یک تجربه دیفای یک مرحله‌ای و ادغام محصولات جدید بدون در خطر انداختن امنیت به میدان آمده است. این پلتفرم برای رسیدن به نقشه خود نقشه بلند پروازانه‌ای را ترسیم کرده است. توکن حاکمیتی صرافی ترید جو، ارز JOE نام دارد و بر روی شبکه آوالانچ ساخته شده است.

چنانچه به دنبال یک ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری هستید، خرید و فروش ارز جو می‌تواند یک انتخاب حرفه‌ای باشد. برای آشنایی با عملکرد، قابلیت‌ها و کیف پول مناسب این ارز به خواندن ادامه دهید.

آشنایی با صرافی غیرمتمرکز تریدر جو

صرافی تریدر جو یک بازارساز خودکار (AMM) است که فعالیت حرفه‌ای خود را از آوریل ۲۰۲۱ شروع کرد. این پلتفرم بر روی شبکه آوالانچ ساخته شده است و خدمات و سرویس‌های صرافی غیرمتمرکز را با سیستم وام‌دهی دیفای ترکیب کرده تا خدمات بهتری را به کاربران ارائه دهد.

این صرافی غیرمتمرکز توانسته است بیش از ۴ میلیارد دلار سرمایه را به‌صورت قفل شده جذب کند، که این موضوع نشان دهنده عملکرد مثبت آن است. نقش سرمایه‌گذاران و ورود نام‌های معتبر به این پروژه را نمی‌توان نادیده گرفت و به طور قطع این موارد تاثیر مثبت زیادی روی آینده این پلتفرم خواهند داشت.

سرمایه‌گذاران و معامله‌گران می‌توانند با مدیریت ریسک در صنعت ارزهای دیجیتال، ‌ در این پلتفرم غیرمتمرکز مبادلات رمزارزی خود را انجام دهند.

معرفی اهداف تریدر جو

صرافی غیرمتمرکز تریدر جو در تلاش است که یک پلتفرم همه چیز تمام و چندکاربره ایجاد کند تا پاسخگو نیاز تمامی کاربران باشد. این دکس به دنبال آن است که کاربران به امکاناتی نظیر ترید، سواپ، لندینگ، سپرده‌گذاری در استخر، فارم، استیکینگ و آنچه که در دیفای است دسترسی داشته باشند.

این پروژه همچنین قصد دارد به یک پلتفرم کاملاً غیرمتمرکز تبدیل شود. در این صرافی یک سیستم حاکمیتی با نام “Cultivation Club” طراحی شده است که تصمیماتی مانند اضافه‌شدن رمزارز با کمک آن انجام می‌شود.

امکانات صرافی Trader Joe

سرویس‌ها و خدماتی که این صرافی ارائه می‌دهد بسیار شبیه به دکس‌های DYDX و پنکیک سواپ است. در ادامه به معرفی معروف‌ترین آنها می‌پردازیم.

ترید (Trade) : در این بخش‌ می‌توانید توکن‌های مختلف را با هم مبادله و سواپ کنید. چنانچه توکن موردنظر خود را در لیست مشاهده نکردید می‌توانید با واردکردن قرارداد آن، رمزارز را مشاهده کنید.

استخر (Pool) : کاربران می‌توانند در ازای تأمین نقدینگی استخرهای تریدر جو، از کارمزدهای تراکنش پاداش دریافت کنند.

فارم (Farm) : در بخش فارمینگ این صرافی می‌توانید با سپرده‌گذاری LP Token هایی که از تأمین نقدینگی استخرها دریافت کرده‌اید، توکن جو را کسب کنید.

لندینگ (Lending) : این بخش برای وام‌دهی ارزهای دیجیتال ساخته شده است. به پروتکل وام‌دهی این پلتفرم Banker Joe گفته می‌شود.

استیک (Stake) : مانند صرافی سوشی سواپ با سپرده‌گذاری توکن جو در این بخش می‌توانید توکن XJOE دریافت کنید و سود خود را افزایش دهید.

زپ (Zap) : در این قسمت می‌توانید یک توکن را به LP Token تبدیل کنید. Zap تأمین نقدینگی را ساده می‌کند و شما با داشتن یک کوین یا توکن، می‌توانید جفت‌ارز خود را در استخر قرار دهید. این کار از طریق واریز رمزارز در پلتفرم و انتقال دو توکن موردنظر به استخر انجام می‌شود.

معرفی ارز دیجیتال JOE

توکن جو به همراه دکس Trader Joe بر روی شبکه آوالانچ عرضه شده است. رمزارز جو یک توکن حکومتی است که به کاربران در ازای هولد آن، از درآمد صرافی پاداش داده می‌شود. عرضه این توکن به‌صورت ثابت و نزولی است و از جولای ۲۰۲۱ شروع و تا پایان ژانویه ۲۰۲۴ ادامه دارد. در ابتدا هر ثانیه ۳۰ توکن جو عرضه می‌شود و در نهایت این مقدار به ۰.۳ توکن محدود می‌شود.

ارز دیجیتال JOE با ارزش بازار حدود ۱۰۲ میلیون دلار در رتبه ۱۹۷ بازار جای گرفته است و سهم ۰.۰۰۹ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد. بالاترین قیمت توکن جو در فوریه ۲۰۲۲ معادل ۱.۶۱ دلار بوده که هم اکنون ۸۴٪ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش این ارز ۳۳۶ میلیون و تعداد کل واحدهای آن به ۵۰۰ میلیون محدود می‌شود.

نحوه خرید و فروش توکن JOE

ارز دیجیتال جو در صرافی‌هایی مانند بایننس، گیت، FTX، MEXc و کریپتو دات‌کام لیست شده است. همچنین می‌توانید در دکس تریدر جو این توکن را سواپ کنید.

با توجه به محدودیت‌های صرافی‌های خارجی برای ایرانیان، شما باید از گزینه‌هایی دیگری که امنیت بالایی دارند استفاده کنید. یکی از بهترین صرافی‌هایی که در ایران می‌توانید معامله ارز جو را انجام دهید صرافی تبدیل است. مراحل ثبت‌نام و احراز هویت در این پلتفرم بسیار کوتاه است و با پرداخت کمترین کارمزد می‌توانید تجربه خوبی از معاملات ارز دیجیتال کسب کنید.

کیف پول های مناسب ذخیره ارز JOE

ارز دیجیتال جو بر روی شبکه آوالانچ ساخته شده است بنابراین برای نگهداری از این توکن می‌توانید از کیف پول‌هایی که از شبکه آوالانچ پشتیبانی می‌کنند استفاده کنید. کیف پول‌های متامسک، تراست والت، کوینومی و اتمیک یکی از متداول‌ترین انتخاب‌های کاربران هستند. چنانچه گزینه‌های سخت‌افزاری را می‌پسندید بهتر است به سراغ کیف پول‌های لجر و ترزور بروید که در نوع خود امنیت بالایی را برای دارایی دیجیتالی شما فراهم می‌کنند.

پیش بینی آینده ارز دیجیتال جو

توکن JOE در زمان نگارش این مطلب (اوت ۲۰۲۳) حدود ۰.۲۴ دلار معامله می‌شود. تحلیلگران بازار کریپتو بر این باورند که تا اواخر سال ۲۰۲۳ قیمت آن به ۰.۹ دلار می‌رسد. حتی خیلی خوش‌بینانه ارز این توکن را طی ۵ سال گذشته تا ۳.۳ دلار پیش‌بینی کرده‌اند.

صرافی تریدر جو بر روی تمایل روزافزون عمومی کاربران برای یک سیستم مالی غیرمتمرکز سرمایه‌گذاری می‌کند. پروتکل مبتنی بر AMM این پلتفرم شامل تعداد زیادی خدمات مالی است. همچنین فعالیت این پروژه بر روی شبکه آوالانچ می‌تواند کاربران بیشتری را جذب کند. با این وجود زمان نشان خواهد داد که صرافی تریدر جو و توکن حاکمیتی JOE چقدر در فضای کریپتو موفق عمل می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا