رپورتاژ

آزمون تلک زبان آلمانی

قصد داریم به بررسی آزمون تلک زبان آلمانی بپردازیم.

زیرا بحث مهاجرت‌های تحصیلی و کاری امروز بسیار داغ می‌باشد. بیشترین درخواست برای مهاجرت را از آن کشور آلمان کرده ‌است. به دلیل این‌ که این کشور دارای دانشگاه‌های معتبر و موقعیت‌های شغلی متعدد می‌باشد، تمامی افراد با تخصص می‌توانند برای کار به آلمان مهاجرت داشته باشند.

اما برای این‌ که افراد از دانشگاه‌ها یا شرکت‌های مدنظر پذیرش بگیرند، به برخی پیش‌نیازها احتیاج دارند.

یکی از مهم‌ترین موارد آن آزمون تلک زبان آلمانی می‌باشد که برای مهاجرت به آلمان طرفداران بسیار زیادی دارد.

نکته مهم این است که برای ثبت‌نام در این آزمون باید دسترسی کافی به روش‌های پرداخت ارزی داشته باشید.

حال برای این‌ که بدانید آزمون تلک زبان آلمانی چیست، شرکت الست گروپ به‌ عنوان نمایندگی آزمون تلک آلمانی درصدد است تا در ادامه این مطلب اطلاعات کافی را دراین‌باره در اختیار شما قرار بدهد.

آزمون تلک زبان آلمانی چیست؟               

اسم این آزمون از کلمه The European Language Certificates  مخفف شده ‌است و از آزمون‌های استاندارد بین ‌المللی ۱۰ زبان تشکیل ‌شده است. تمامی امتحاناتی که تحت نظر آزمون تلک انجام می‌گیرد، با چارچوب‌های مشخص‌ شده ای بین اروپا و آلمان مطابقت خواهد داشت. موارد اصلی همچون سنجش مهارت‌های شنیدن، خواندن، صحبت کردن و نوشتن در این آزمون بررسی خواهد شد. این آزمون در زبان‌های مختلفی همچون عربی، روسی، آلمانی، انگلیسی، فرانسوی، لهستانی، اسپانیایی و ترکی در دسترس عموم افراد می‌باشد و در بیش ‌از ۳ هزار مرکز برگزار خواهد شد. یکی از اصلی‌ترین نمایندگی‌های برگزاری آزمون تلک زبان آلمانی شرکت الست گروپ می‌باشد که همواره شما برای مهاجرت و تحصیل به کشور کانادا می‌توانید از این امکان برخوردار شوید.

 

آزمون تلک زبان آلمانی متشکل شده از دو بخش اصلی می‌باشد که به ‌عنوان آزمون شفاهی و آزمون کتبی شناخته می‌شوند. البته هر کدام از این آزمون‌ها دارای بخش‌های فرعی دیگر می‌باشد که به‌طور متفاوت درجه‌بندی و زمان ‌بندی‌شده است. در صورتی ‌که همه داوطلبان نمره قبولی در هر ۴ مهارت خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن کسب کنند، در آزمون تلک زبان آلمانی موفق خواهند شد.

آزمون تلک زبان آلمانی چیست؟

آزمون تلک زبان آلمانی به‌ صورت کتبی چگونه است؟

بخش‌های متعددی در آزمون کتبی از داوطلبین امتحان گرفته می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها شامل مواردی همچون درک مطلب، المان‌های زبان، گوش دادن و نوشتن می‌شوند. حال در ادامه به بررسی هرکدام از بخش‌های مختلف آزمون کتبی تلک زبان آلمانی خواهیم پرداخت تا بتوانید از شرکت الست گروپ به ‌عنوان نمایندگی این آزمون شرایط بهتری را برای مهاجرت تحصیلی یا کاری به کشور آلمان سپری کنید.

درک مطلب آزمون کتبی تلک آلمان

هدف از درک مطلب در این آزمون این است که داوطلبان بتوانند اطلاعات دقیقی در رابطه با معنی کلی، جزئیات و خواندن آن مطلب موجود کسب کنند. اما بسته به سطح زبان داوطلبان ممکن است برای برخی از افراد درک مطلب دشوار و برای برخی دیگر ساختار آن آسان باشد. محتوای اصلی که در درک مطلب ذکر می‌گردد شامل بخش‌هایی از نامه‌ها، روزنامه‌ها و تبلیغات می‌باشد.

بخش المان‌های زبان در آزمون کتبی تلک آلمان

این بخش شامل گزینه‌های مختلفی برای کامل کردن یک پاراگراف می‌باشد که گزینه‌های مختلفی براساس سطح زبان داوطلبان ارائه می‌شود و باید به بهترین نحو ممکن به آن پاسخ بدهند.

گوش دادن آزمون کتبی تلک آلمان

پروسه گوش دادن در این آزمون همانند درک مطلب می‌باشد و از داوطلبان درخواست می‌شود تا به کلیات، جزئیات و بخش انتخابی گوش بدهند. براساس سطح زبان داوطلبان تفاوت‌های بسیاری در زمینه دشواری و ساختار آن وجود دارد. بخش گوش دادن از مصاحبه‌های رادیویی، پست صوتی، اطلاعیه‌های حمل‌ونقل عمومی و دیگر موارد تشکیل‌شده است.

بخش نوشتن آزمون کتبی تلک آلمان

بخش نوشتن در این آزمون شامل پاسخ به برخی از درخواست‌ها می‌باشد که به واسطه فرم‌های مشخص شده نتیجه‌گیری انجام می‌گیرد. براساس مهارت‌های زبانی داوطلبان تفاوت‌های بسیاری بین دشواری و ساختار اصلی این آزمون وجود دارد. این بخش نوشتن به واسطه مواردی همچون نامه استعلام، نامه شکایت، نامه درخواست تکمیل می‌گردد.

در هر صورت برای این‌ که به بهترین نحو ممکن آزمون تلک زبان آلمانی را انجام بدهید و برای پذیرش در دانشگاه و یا شرکت مدنظر در کشور آلمان آماده شوید، شرکت الست گروپ به ‌عنوان نمایندگی این آزمون امکانی را برای شما فراهم می‌کند تا در کمترین زمان ممکن نتیجه دلخواه را از این آزمون کسب کنید.

بخش نوشتن آزمون کتبی تلک آلمان

آزمون تلک زبان آلمانی به‌ صورت شفاهی چگونه است؟

عموماً این آزمون به واسطه دو داوطلب انجام می‌گیرند و هر دوی آن‌ها باید در مکالمه شرکت داشته باشند.

براساس سطح زبان آلمانی افراد دسته‌بندی‌های مختلفی برای آزمون شفاهی صورت می‌گیرد که شامل معرفی، بحث آزاد و حل مسئله می‌باشد.

در این مواقع داوطلبان باید در زمینه موضوعات مختلف یک گفتگوی جالب با شریک گفتگوی خود داشته باشند.

مدت زمان این آزمون حدوداً ۱۵ دقیقه است که برای هر دو داوطلب مشترکن برگزار می‌گردد.

قبل ‌از این‌ که این آزمون آغاز گردد، به داوطلبان ۲۰ دقیقه زمان اختصاص داده می‌شود تا شرح وظایفی را در برگه‌هایی برای آزمون یادداشت کنند. داوطلبان قبل ‌از آزمون مجاز به برقراری ارتباط با یکدیگر نیستند و نمی‌توانند متن‌های نوشته‌ شده در کل آزمون شفاهی خود از رو بخوانند. فرد داوطلب باید برگه‌های خود را نگاه کند و دسته‌بندی در ذهن داشته باشد و در آخر یک مکالمه روان با شخص دیگر داوطلب انجام بدهد.

حال به دسته‌بندی این آزمون به بخش‌های مختلف آن خواهیم پرداخت.

انتخاب موضوع در آزمون شفاهی تلک

داوطلبان موظف‌اند از بین ۵ موضوع منتخب یکی را انتخاب کنند و به ‌صورت خلاصه‌وار به داوطلب دیگر بخش معرفی آزمون را ارائه دهند. بخش معرفی در این آزمون فقط ۹۰ ثانیه می‌باشد و فرد داوطلب باید پاسخ درستی به سوالاتی که شریک او می‌پرسد، پاسخ بدهد و سپس داوطلب دوم همه این مسیر را برای داوطلب اول سپری خواهد کرد.

بخش بحث آزاد در آزمون شفاهی تلک

در این بخش هر داوطلب باید در رابطه با یک موضوع بحث ‌برانگیز مکالمه داشته باشد. هر داوطلب با اظهارنظر درباره متنی که می‌خواند استدلال‌ها و نکات مهم را برای داوطلب دیگر بازگو خواهد کرد و سپس داوطلب دوم باید نظر خود را در این بار نیز بیان کنند. در واقع مکالمه‌ای که بین این دو نفر صورت می‌گیرد،  باید نشان‌ دهنده سطح زبان آن‌ها باشد و باید مطمئن شد که داوطلب دوم نیز به استدلال داوطلب اول پاسخ درستی خواهد داد.

بخش حل مسئله در آزمون شفاهی تلک

در آزمون تلک زبان آلمانی به ‌صورت شفاهی وظایف فرضی به دانشجویان داده خواهد شد و و شرایط برای آن‌ها فراهم خواهد شد تا در طول مکالمه خود در رابطه با نحوه پاسخ‌گویی به شرایط صحبت کنند و تمامی نکاتی که قصد بیان آن را دارند یادداشت کنند و بر روی تفکرات خود تأکید کنند و تمامی این پاسخ‌ها را به داوطلب دیگر بدهند.

آزمون تلک زبان آلمانی به ‌صورت شفاهی بدین ‌صورت انجام می‌گیرد. شما نیز برای بهره بردن از این آزمون می‌توانید از شرکت الست گروپ به‌عنوان نمایندگی این آزمون استفاده داشته باشید تا شرایط بهتری را برای مهاجرت کاری و تحصیلی به کشور آلمان کسب کنید.

بخش حل مسئله در آزمون شفاهی تلک

چرا آزمون تلک زبان آلمانی اهمیت دارد؟

انجام این آزمون می‌توانند مدارکی را در اختیار داوطلبین قرار بدهد که به اثبات برساند در زمینه زبان آلمانی مهارت دارند و به‌ عنوان سندی برای واجدالشرایط بودن آن‌ها برای ادامه ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آلمان و یا اشتغال پیدا کردن در شرکت‌های آلمانی می‌باشد. کاربردهای مختلفی از آزمون تلک زبان آزمون آلمانی وجود دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را نام خواهیم برد.

  • مهاجرت: استفاده از این آزمون برای مهاجرت در کشور آلمان امری مهم و ضروری می‌باشد.
  • اشتغال: ارائه گواهی‌نامه‌های این آزمون برای افرادی که قصد دارند در شرکت‌های آلمانی‌زبان کار کنند ضروری و مهم است.
  • تحصیلات: برای افرادی که قصد دارد در دانشگاه‌های آلمانی ‌زبان ادامه تحصیل کنند، مدرک این آزمون ضروری است.

 

استفاده عمومی: برای افرادی که از زبان خارجه در زندگی خصوصی خود استفاده می‌کنند، انجام این آزمون ضروری می‌باشد.

در صورت داشتن مدارک موجود آزمون تلک درخواست اقامت در آلمان برای افراد صادر می‌گردد تا با ارائه گواهی B1 درخواست تابعیت آلمان برای افراد آغاز خواهد شد. داشتن گواهی آزمون تلک زبان آلمانی به ‌صورت B2 برای کارفرمایان و دانشجویان امکان فرصت‌های شغلی و شرایط تحصیل در دانشگاه را فراهم می‌سازد. البته گواهی‌نامه‌های تلک زبان در درجه‌بندی C1 نیز فرصت‌های بسیاری را برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های آلمانی‌زبان ایجاد می‌کند و همین‌طور افراد در شرکت‌های بومی آلمانی‌زبان می‌توانند مشغول به کار شوند. در هر صورت اگر نیاز به انجام آزمون تک زبان آلمانی دارید، شرکت الست گروپ به‌ عنوان نمایندگی فعال این آزمون می‌تواند امکانات بسیاری را در اختیار شما قرار بدهد.

 

سخن آخر

اگر قصد دارید برای مهاجرت به آلمان اقداماتی انجام بدهید، قطعا انجام این آزمون برای شما ضروری و مهم است و باید پروسه انجام آن را سپری کنید. زیرا هم برای مهاجرت و هم برای اشتغال و همین‌طور ادامه تحصیل در کشور کانادا تک در کشور آلمان به آن نیاز خواهید داشت.

دراین‌باره شرکت الست گروپ به ‌عنوان نمایندگی فعال انجام این آزمون در کنار شماست تا بتوانید به بهترین شرایط ممکن مدرک تلک زبان آلمانی را دریافت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا