دکوراسیون

دكوراسيون منزل چیدمان مبل راحتی جلوی تلویزیون

تلویزیون یکی از وسایل پر استفاده‌ای هست که موقع چیدمان توجه ویژه‌ای بهش داریم. به همین جهت اتاق تلویزیون، محلی برای دورهمی‌های خانوادگی هست و برای همین بهتره تا اون رو به روشی چیدمان کنیم که فضای دکوراسیون دارای هارمونی باشه. در ادامه این مطلب جدیدترین روش‌های چیدمان مبل راحتی جلوی تلویزیون رو بهتون یاد میدیم.

چرا که نحوه‌ی چیدمان مبل‌های راحتی برای افرادی که علاقه زیادی به تماشای فیلم و سریال دارن اهمیت داره. اما شاید محدودیت فضایی و عوامل دیگه باعث بشه تا چیدمان مبل راحتی جدید جلوی تلویزیون برامون تبدیل به چالش بشه.

در ادامه با ما همراه باشید، چرا که قصد داریم به چند روش چیدمان مبل جلوی تلویزیون اشاره داشته باشیم و موارد تاثیر گذار در نوع چیدمان مبل راحتی جلوی تلویزیون رو باهم بررسی کنیم.

نحوه چیدمان مبل راحتی جلوی تلویزیون

چیدمان مبل راحتی جلوی تلویزیون می‌تواند به شکلی کاملاً راحت و جذاب انجام شود.  مبل راحتی را در فاصله مناسبی از تلویزیون قرار دهید تا تماشا کردن تلویزیون برای شما و خانواده راحت باشد. فاصله مناسب بستگی به اندازه تلویزیون و اندازه اتاق دارد.

جهت مبل را به گونه‌ای قرار دهید که با تلویزیون رو به رو باشید و تماشای آن به صورت راحت انجام شود. شما میتوانید مبل‌ها را به صورت U-شکل یا L-شکل درآورید تا افراد به تلویزیون نزدیک‌تر باشند .یک میز مرکزی یا میز جلوی مبل را در نزدیکی مبل‌ها قرار دهید.

– نورپردازی مناسب برای اتاق نیز مهم است. مطمئن شوید که نورهای اضافی مخصوصاً در جلوی تلویزیون،  طوری قرار داده شوند که بر صفحه نمایش تلویزیون تأثیر منفی نداشته باشند. وسایل الکترونیکی مانند دستگاه پخش DVD و کنسول بازی را به گونه‌ای در نزدیکی تلویزیون قرار دهید تا به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید.

هنگام چیدمان به نقطه کانونی توجه کنید

توجه به نقطه کانونی در چیدمان مبل راحتی به معنای انتخاب یک نقطه مرکزی یا مبل اصلی در فضا است که اطراف آن سایر عناصر چیدمان مبل قرار می‌گیرند. این نقطه مرکزی معمولاً به عنوان نقطه تمرکز فضا شناخته می‌شود و ایجاد ترتیب و تعادل در دکوراسیون و چیدمان فضا را تسهیل می‌کند.

با تمرکز بر این نقطه کانونی، می‌توانید قطعات مبلمان، تزئینات و نورپردازی را به شکلی هماهنگ در اطراف مبل اصلی ترتیب داده و یک جلوه زیبا و منسجم برای فضای مبل راحتی خود ایجاد کنید. این نقطه کانونی به عنوان نقطه تمرکز ذهنی و ظاهری برای دیدار و استفاده از فضا عمل می‌کند و به بهبود کاربری و زیبایی فضا کمک می‌کند.

انواع چیدمان مبل و تلویزیون

در واقع مکان اصلی قراردادن تلویزیون، هال یا اتاق نشیمن است. اما در اکثر منازل ایرانی شاهد این موضوع هستیم که افراد تلویزیون را در بالاترین نقطه پذیرایی قرار می‌دهند. چنین افرادی یا به دلیل داشتن منازل کوچک نمی‌توانند مکان خاصی را به قسمت نشیمن اختصاص دهند، یا این که چنین دکوراسیونی بیشتر باب میل و سلیقه ایشان است. به‌هرحال ما در ادامه نکاتی باتکیه‌بر دانش طراحی داخلی را برای چیدمان مبل و تلویزیون بیان می‌کنیم. شما نیز باتوجه‌به این اطلاعات می‌توانید به هر شکلی که دوست دارید، پذیرایی یا نشیمن منزل خود را دکور کنید.

۱. قرار دادن یک کاناپه رو به روی تلویزیون

این چیدمان یکی از اصولی‌ترین چیدمان‌هایی است که تا به امروز برای تکمیل نقش مبل و تلویزیون در برابر هم عنوان شده است. مبلی که درست روبروی تلویزیون قرار می‌گیرد، ممکن است:

  • به دیوار روبروی تلویزیون بچسبد؛
  • مقداری با دیوار فاصله داشته باشد: این فاصله باید به‌قدری باشد که رفت‌وآمد از پشت آن به‌راحتی میسر شود و یک راهرو در پشت مبل ایجاد شود. در غیر این صورت، این فاصله معنا نخواهد داشت و فقط باعث جاگیر شدن خواهد شد؛
  • در نزدیک‌ترین نقطه تلویزیون با رعایت استانداردها قرار بگیرد: این نزدیکی نباید به حدی باشد که به چشم افرادی که ازروی کاناپه تلویزیون را تماشا می‌کنند، صدمه وارد نشود. این نزدیکی به عواملی چون فضای کافی در منزل، سایز تلویزیون و … بستگی خواهد داشت.
    در استفاده از چنین چیدمانی دقت داشته باشید که باید باتوجه‌به فضای منزل خود این کار را انجام دهید. خانه‌های کوچک با مبلمانی شناور در وسط نشیمن زیبا به نظر نخواهند آمد.

۲. تقسیم بندی فضا

اگر منزلی دارید که می‌توانید از هال آن به‌عنوان نشیمن و پذیرایی استفاده کنید، حتماً این کار را انجام دهید. فضای منزل خود را به دو یا سه قسمت تقسیم کنید. در بالاترین نقطه منزل چیدمان پذیرایی را داشته باشید و فضایی رسمی‌تر را تشکیل دهید.

در قسمتی دیگر از منزل فضای دوستانه نشیمن را با کاناپه یا مبلمان راحتی آماده کنید. این کار باعث می‌شود که منزل شما به بهترین شکل ممکن دکور شود و همه چیز در سر جای خودش قرار داشته باشد. طبیعی است که در این نوع چیدمان مبل و تلویزیون نیز تلویزیون باید روبروی کاناپه قرار بگیرد و باقی مبل‌های راحتی در اطراف آن جای داده شوند. با این کار فضاهای منزل شما در حین این که با هم متمایز هستند، به هم متصل خواهند بود.

۳. استفاده از مبل‌ های چرخ دار

در این مدل باید بزرگ‌ترین مبل راحتی یا یک کاناپه را در مقابل تلویزیون قرار دهید. مبل‌های تکی را به شکلی انتخاب کنید که قابلیت جابه‌جایی آسان را داشته باشند. با این کار می‌توانید در صورت وجود دورهمی‌های یا گپ‌های خانوادگی و دوستانه صندلی‌ها را به سمت کاناپه بچرخانید. در غیر این صورت و زمانی که تمایل به تماشای دسته‌جمعی تلویزیون را داشته باشید، این صندلی‌ها به‌راحتی به سمت تلویزیون خواهند چرخید.

استفاده از این صندلی‌ها در مواردی که بخواهید از شومینه یا میز عسلی نیز استفاده کنید نیز کار شما را ساده‌تر خواهند کرد. در مقاله نحوه چیدمان میز عسلی ایده های بسیار جذابی گفته شده است.

۴. قرار دادن زاویه دار تلویزیون

می‌توانید تلویزیون را به‌صورت زاویه‌دار روی میز تلویزیون قرار دهید. معمولاً این اتفاق زمانی می‌افتد که شما ترجیح می‌دهید مبلمان خود را برای مثال دورتادور شومینه بچینید. در این حالت باید تلویزیون را طوری قرار دهید که از رو کاناپه و مبل‌های راحتی دیگر کاملاً قابل تماشا کردن باشد.

۵. نصب تلویزیون روی دیوار کنج

در برخی از خانه‌ها به‌خصوص خانه‌های کوچک، دیوارهای کنج یکی از بهترین نقاط برای نصب تلویزیون هستند. مزیت این کار در این است که با چنین چیدمانی می‌توان تلویزیون را از اکثر نقاط منزل تماشا کرد.

۶. قرار دادن مبل و میز غذاخوری روبروی تلویزیون

ممکن است به دلیل کمبود فضا در نظر داشته باشید که میز غذاخوری خود را جایی در اطراف تلویزیون قرار دهید. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که با قراردادن کاناپه روبروی تلویزیون و در وسط منزل، فضایی اختصاصی برای تماشای تلویزیون بسازید. فضایی که به کمک کاناپه و در پشت آن ایجاد شده است، مکانی مناسب برای جای گرفتن میز غذاخوری خواهد بود.

۷. قرار دادن مبل رو به روی تلویزیون به صورت عمودی

این نوع چیدمان مبل و تلویزیون مورد در منازلی که فضای کافی برای قراردادن کاناپه در مقابل تلویزیون را ندارند، مورداستفاده قرار می‌گیرد. این کاناپه معمولاً برای درازکشیدن و تماشای تلویزیون در حالت خوابیده مناسب است.

۸. استفاده از مبل L

مبل‌هایی که به شکل L طراحی می‌شوند یکی از بهترین و کاربردی‌ترین گزینه‌ها برای قرارگرفتن روبروی تلویزیون هستند. می‌توانید فضایی از منزل را به جای‌دادن این مبل اختصاص دهید و تلویزیون را درست روبروی آن نصب کرده یا قرار دهید. با این چیدمان مبل راحتی جلوی تلویزیون یک نشیمن کوچک ساخته‌اید و از باقی فضای منزل نیز برای قراردادن مبلمان رسمی‌تر یا میز غذاخوری و … استفاده کنید.

۹. چیدمان مبل دورتادور تلویزیون

این نوع چیدمان، چیدمانی است که در منازل اکثر خانواده‌های ایرانی دیده می‌شود. این چیدمان مبل جلوی تلویزیون به‌وسیله یک‌دست مبل راحتی یا مبل استیل و … به چشم می‌خورد. درصورتی‌که مبل راحتی در این نوع دکوراسیون استفاده شده باشد، بهتر است که بزرگ‌ترین مبل آن ست مبلمان روبروی تلویزیون قرار بگیرد.

۱۰. تلویزیون روبه روی پنجره؟

سعی کنید تا جایی که امکان دارد تلویزیون را روبروی پنجره نورگیر قرار ندهید. به این دلیل که نور پنجره ممکن است باعث شود در تماشای تلویزیون دچار مشکل شوید. همچنین با این کار مجبور می‌شوید کاناپه را جلوی پنجره قرار دهید و باز و بسته کردن پنجره امکان‌پذیر نباشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا