رپورتاژ

همه چیز درباره قاب عکس پاسپارتو، کاربرد، انواع و نکات خرید

شاید به‌سختی بتوان خانه‌ای را یافت که از انواع قاب عکس برای دکوراسیون آن استفاده نشده باشد. قاب عکس‌ها در محل زندگی یا محل کار، کاربردهای بسیار متنوعی دارند؛ برای مثال از آن‌ها برای نگهداری خاطرات خوش گذشته، القا احساس آرامش و… استفاده می‌شود.

باتوجه‌به استقبال روزافزون مردم برای استفاده از قاب عکس‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی؛ صنعت چاپ و ساخت قاب عکس، با سرعت بسیار زیادی رشد کرده و اصطلاحات بسیاری در آن رایج شده است. یکی از این اصطلاحات، عبارت پاسپارتو است. در این مطلب می‌خواهیم شما را با قاب عکس پاسپارتو، انواع و کاربردهای آن آشنا کنیم.

قاب عکس پاسپارتو چیست؟

قبل از هر چیز، ابتدا می‌خواهیم به شما بگوییم که منظور از پاسپارتو چیست؟! عبارت پاسپارتو (Passe Partout)، یک کلمه فرانسوی به معنی “گذرنده از همه جا” است. این اصطلاح در صنعت قاب عکس، کاربرد بسیاری دارد.

منظور از پاسپارتو کردن عکس، این است که یک قطعه چوبی یا مقوایی با برش ۴۵ درجه، دورتادور عکس یا اثر هنری قرار می‌گیرد. با پاسپارتو کردن عکس، یک فضای تنفس میان تصویر و قاب ایجاد می‌شود که تمرکز بر روی عکس را بیشتر می‌کند. در واقع به زبان ساده، به مقوای بریده شده‌ای که برای تکمیل قاب عکس، میان عکس و شیشه قرار می‌گیرد؛ پاسپارتو می‌گویند.

امروزه در بیشتر تابلوهای خانگی، نمایشگاهی، عکس‌های شخصی و… از پاسپارتو برای جلوگیری از تماس تصویر با شیشه استفاده می‌شود. در حقیقت پاسپارتو کردن عکس، باعث افزایش طول عمر و ماندگاری آن و ایجاد جلوه و عمق تصویر خواهد شد.

با انواع قاب عکس پاسپارتو آشنا شوید:

اکنون که دانستید پاسپارتو چیست؟ نوبت به معرفی انواع قاب عکس پاسپارتو رسیده است. پاسپارتو از نظر جنس مقوا، رنگ و مدل‌ها دارای تنوع بالایی است؛ البته بهتر است از رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری و مشکی برای قاب عکس پاسپارتو استفاده کنید. انواع قاب عکس پاسپارتو عبارت است از:

پاسپارتو تک، پاسپارتو تک شیاردار، پاسپارتو عمیق شیاردار:

پاسپارتو تک یکی از رایج‌ترین و ارزان‌ترین انواع قاب عکس پاسپارتو است که برای ایجاد زیبایی در اثر هنری استفاده می‌شود. اگر یک کادر نازک در نزدیکی تصویر ایجاد شود؛ پاسپارتو تک شیاردار ایجاد خواهد شد.

پاسپارتو عمیق تک نیز، یکی دیگر از انواع پاسپارتو است که به علت استفاده از مقوای ضخیم‌تر، باعث ایجاد عمیق در تصویر می‌شود. این سبک قاب عکس پاسپارتو بیشتر برای تصاویر طبیعت استفاده می‌شود.

پاسپارتو دوبل، پاسپارتو دوبل شیاردار، پاسپارتو عمیق دوبل:

همان‌طور که از نام این سبک پاسپارتو مشخص است؛ این مدل دارای دو پاسپارتو است که روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. پاسپارتو پایینی معمولاً از پاسپارتو بالایی بزرگ‌تر بوده و دارای رنگ متضاد است. درصورتی‌که دور پاسپارتو بالایی یک کادر نازک ایجاد شود؛ پاسپارتو دوبل شیاردار خواهیم داشت.

همچنین اگر پاسپارتو زیرین از ضخامت کمتری در مقایسه با پاسپارتو رویی برخوردار باشد و پاسپارتو رویی عرض کمتری داشته باشد؛ پاسپارتو دوبل عمیق ایجاد می‌شود.

پاسپارتو لوکس:

اگر از مقواهای مخصوص ساخت ماکت برای قاب عکس پاسپارتو استفاده شود؛ به علت افزایش حجم میان لایه‌ها، حالتی سه بعدی ایجاد می‌شود که به این سبک پاسپارتو سه بعدی یا پاسپارتو لوکس می‌گویند.

پاسپارتو دایره یا بیضی:

اگر برش مقوا یا چوب برای ساخت قاب عکس پاسپارتو به شکل دایره یا بیضی باشد؛ ما یک پاسپارتو بیضی یا دایره خواهیم داشت.

پاسپارتو پنجره‌ای:

اگر در یک قاب عکس پاسپارتو با ایجاد دو یا چند پاسپارتو، از چند عکس مختلف استفاده کنیم؛ پاسپارتو پنجره‌ای خواهیم داشت.

پاسپارتو نامتقارن:

اگر پهنای کادر پاسپارتو در چهارگوشه قاب نامتقارن باشد؛ پاسپارتو نامتقارن خواهیم داشت.

D:\Web Design\Projects\Arikan\SEO\reportage\content\sara.modo75\سفارش 359370   11تایی\همه چیز درباره پاسپارتو، کاربرد، انواع و نکات خرید\2.jpg

قاب عکس پاسپارتو چه کاربردهایی دارد؟

همان‌طور که می‌دانید امروزه سبک‌های بسیار متفاوتی از انواع قاب عکس ایجاد شده که هر کدام به منظورهای مختلفی قابل‌استفاده هستند. قاب عکس پاسپارتو نیز، دارای مزایا و کاربردهای مختلفی است که در ادامه به بیان آن خواهیم پرداخت.

1. قاب عکس پاسپارتو باعث محافظت از اثر هنری یا عکس خواهد شد.

2. پاسپارتو کردن عکس باعث با ایجاد عمیق در تصویر، جلوه بصری آن را افزایش خواهد داد. پ

3. به کمک پاسپارتو کردن عکس، می‌توان چند عکس را با سایزهای متفاوت در یک قاب استفاده کرد.

4. قاب عکس پاسپارتو، با ایجاد یک فضا میان قاب و تصویر، باعث افزایش تمرکز بیننده بر روی اثر هنری می‌شود.

راهنمای خرید قاب عکس پاسپارتو که قبل از خرید باید بدانید!

برای داشتن یک خرید لذت‌بخش، در زمان خرید قاب عکس پاسپارتو به نکات زیر توجه کنید:

1. قاب عکسی را انتخاب کنید که با رنگ عکس و دیواره‌های آن، با یکدیگر تناسب داشته باشد.

2. قاب عکس پاسپارتو باید با ابعاد عکس شما تناسب داشته باشد.

3. به جنس قاب و کیفیت چاپ تصویر توجه کنید.

4. درصورتی‌که قاب عکس پاسپارتو را برای دیزاین اتاق کودک و نوجوان می‌خواهید؛ بهتر است از طرح‌های فانتزی انتخاب کنید.

5. تعداد و مدل قاب عکس پاسپارتو را متناسب با فضای خود انتخاب کنید.

 چگونه از قاب عکس پاسپارتو نگهداری کنیم؟

برای نگهداری صحیح از قاب عکس پاسپارتو باید توجه داشته باشید که آن را در جای مرطوب نگهداری نکنید؛ زیرا علاوه بر قاب عکس، تصویر داخل آن نیز از بین خواهد رفت. همچنین برای تمیزکردن قاب عکس‌ها حتماً از یک پارچه نخی و نرم استفاده کنید. درصورتی‌که جنس قاب عکس از چوب است؛ برای تمیزکردن آن هرگز از آب استفاده نکنید.

برای منازلی که کودکان در آن زندگی می‌کند؛ مهم‌ترین نکته این است که هرگز قاب عکس‌ها را در دسترس کودک قرار ندهید.

D:\Web Design\Projects\Arikan\SEO\reportage\content\sara.modo75\سفارش 359370   11تایی\همه چیز درباره پاسپارتو، کاربرد، انواع و نکات خرید\attachment.jpg

جمع‌بندی:

در این مطلب سعی کردیم تا به‌صورت کامل شما را با پاسپارتو کردن عکس و مزایای استفاده از قاب عکس پاسپارتو آشنا کنیم. شما می‌توانید انواع قاب عکس پاسپارتو را از سایت آریکان آرت با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنید.

سایت آریکان آرت، یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های چاپ عکس آنلاین با ابعاد آزاد است؛ شما می‌توانید سفارش‌هایی خود را به‌صورت رایگان و در کمترین زمان پس از ثبت سفارش، درب منزل دریافت کنید. برای مشاهده انواع قاب عکس پاسپارتو، به سایت آریکان آرت مراجعه کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا