رپورتاژ

چاپ عکس روی شاسی، یک ایده خاص برای هدیه

چاپ عکس روی شاسی، در سال‌های اخیر یکی از پرطرف‌دارترین خدمات، در صنعت چاپ عکس شده است. این شاسی‌ها، علاوه بر ظاهر ساده و جذابی که دارند؛ نیازی به قاب نداشته و در ابعاد و اشکال گوناگون، قابل چاپ شدن هستند. چاپ عکس روی تخته شاسی، می‌تواند یک ایده جذاب برای هدیه به کسانی باشد که دوستشان دارید؛ بنابراین در ادامه این مطلب، به بیان هرآنچه که قبل از چاپ عکس شاسی باید بدانید؛ خواهیم پرداخت. درصورتی‌که شما هم قصد چاپ عکس روی شاسی را دارید؛ تا پایان این مطلب با من همراه شوید.

چاپ عکس روی شاسی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

قبل از هر چیز، ابتدا یک توضیح مختصر درباره نحوه چاپ عکس روی شاسی، صحبت خواهیم کرد. پس از انتخاب یک عکس باکیفیت، عکس با ابعاد دلخواه و فرمت مناسب باید توسط دستگاه چاپگر، چاپ شود؛ در این مرحله کیفیت عکس چاپ شده به کیفیت کاغذ و دستگاه چاپگر و فایل تصویر اولیه بستگی دارد.

پس از چاپ، عکس روی تخته شاسی برش خورده چسبانده خواهد شد. در نهایت برای افزایش ماندگاری عکس تخته شاسی، نوار PVC در حاشیه تخته استفاده می‌شود.

چرا باید عکس‌هایمان را روی شاسی، چاپ کنیم؟

  1. چاپ عکس روی تخته شاسی، قیمت مناسبی دارد.
  2. عکس‌های چاپ شده روی شاسی، دربرابر انواع آسیب‌ها مقاومت بالایی دارند.
  3. شاسی عکس در برابر پارگی، تاب برداشتن و… مقاوم است.
  4. عکس شاسی، احساس سه بعدی را القا می‌کند.
  5. طول عمر عکس شاسی بسیار بالاست.
  6. از تصاویر شاسی می‌توان برای تزیین منزل یا محل کار استفاده کرد.
  7. و…

انواع چاپ روی تخته شاسی عکس کدام است و چه ویژگی‌هایی دارد؟

چاپ عکس روی شاسی، انواع گوناگونی دارد که در ادامه به معرفی هرکدام و مزایای آن، خواهیم پرداخت.

چاپ عکس روی کاغذ لاستر:

یکی از رایج‌ترین عکس‌های شاسی، چاپ روی کاغذ لاستر است. این کاغذها دارای دو نوع براق و مات بوده و سطح یکنواختی دارند. کاغذ لاستر در کنار تخته‌های MDF برای زیر کار استفاده می‌شود؛ بنابراین هزینه بسیار ارزان‌قیمتی دارند. کاغذ لاستر قابلیت شست‌وشو داشته و نور را بازتاب نمی‌دهد.

چاپ عکس روی کاغذ سیلک:

کاغذ سیلک یا کاغذ ابریشمی، به علت کنتراست بالا، به‌عنوان بهترین کاغذ برای چاپ عکس شناخته می‌شوند. این کاغذها در مقایسه با کاغذ لاستر ضخامت و مقاومت بیشتری داشته و ضد اثر انگشت نیز هستند. کاغذ سیلک دربرابر رطوبت مقاوم بوده و از تخته MDF برای زیر کار استفاده می‌شود.

چاپ عکس روی کاغذ متالیک:

باکیفیت‌ترین کاغذ برای چاپ عکس، کاغذ متالیک است. این کاغذ از تراکم نقره بسیار بالایی برخوردار بوده و جزو گران‌قیمت‌ترین کاغذهای چاپ عکس محسوب می‌شود. برای زیر کار این کاغذ نیز، از تخته MDF استفاده می‌کنند. عکس چاپ شده روی کاغذ متالیک را می‌توان بدون نگرانی، با یک دستمال مرطوب به‌سادگی تمیز کرد.

چاپ عکس روی شاسی رومیزی مکعبی:

اگر قصد دارید تا یک هدیه زیبا و به‌یادماندنی را به عزیزانتان بدهید؛ چاپ روی شاسی مکعبی انتخاب مناسبی است. شما می‌توانید 6 عکس مختلف را در هر وجه مکعب چاپ کرده و از آن برای تزیین روی میز استفاده کنید.

چاپ عکس روی پلکسی:

یکی از جدیدترین روش‌های چاپ عکس شاسی، چاپ بر روی پلکسی است؛ این روش جایگزین تخته‌های MDF بوده و در واقع تصویر به‌صورت مستقیم روی آن چاپ خواهد شد؛ پس از چاپ یک پلکسی شفاف روی آن نصب شده که جلوه بی‌نظیری به‌عکس می‌بخشد. از مزیت‌های چاپ پلکسی، شستشوی ساده و طول عمر زیاد بدون افت کیفیت عکس است.

چاپ عکس روی شاسی به شکل جورچین:

یکی دیگر انتخاب‌های منحصربه‌فرد برای چاپ عکس شاسی برای هدیه، چاپ به شکل پازل است؛ این سبک چاپ را می‌توان در ابعاد و سبک‌های مختلف سفارش دهید. شاسی‌های پازل از جنس چوب بوده و برای نصب روی دیوار یا حتی سرگرمی کودکان مناسب هستند.

C:\Users\Mehdi Mahmoudi\Desktop\chapeaks\canvas\mounted-prints-7.jpg

عوامل مؤثر بر قیمت چاپ عکس روی شاسی، کدام است؟

قیمت چاپ عکس روی شاسی، به چهار عامل مختلفی بستگی دارد؛ این عوامل عبارت است از:

  1. هرچه ابعاد تخته شاسی بزرگ‌تر باشد.
  2. هرچه شکل هندسی شاسی پیچیده‌تر باشد.
  3. هرچه نوع و کیفیت چاپ عکس تخته شاسی، بهتر باشد.
  4. هرچه تعداد عکس‌های چاپ شده بیشتر باشد.

پاسخ به سؤالات متداول درباره چاپ عکس روی شاسی:

  1. برای سفارش آنلاین چاپ عکس روی شاسی، باید عکس با چه فرمتی ارسال شود؟

فرمت‌های png و jpg، بهترین فرمت برای ذخیره‌سازی عکس و چاپ یک عکس باکیفیت هستند. درصورتی‌که فرمت کنونی عکس‌های شما متفاوت است؛ می‌توانید به کمک نرم‌افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ، عکس را با فرمت png یا jpg ذخیره کنید.

  1. امنیت تصاویر خصوصی مشتریان در مجموعه چاپ از ما، چگونه تضمین می‌شود؟

از تصاویر آپلود شده توسط شما در سرور سایت چاپ از ما، تنها یک نسخه نگهداری خواهد شد؛ این تصویر پس از درخواست شما برای چاپ عکس روی شاسی، به‌صورت خودکار به دستگاه چاپ منتقل شده و سپس برای همیشه حذف خواهد شد.

  1. بهترین کاغذ برای چاپ عکس روی شاسی با سایز بزرگ، کدام است؟

بهترین کاغذ برای چاپ عکس شاسی، کاغذ متالیک است؛ این کاغذ دارای تراکم بالایی از نقره بوده و به همین علت درخشش و مقاومت بافت بالایی نیز دارد.

  1. امکان سفارش چاپ عکس روی شاسی، برای چه سایزهایی وجود دارد؟

 

شما برای چاپ عکس می‌توانید سایزهای 70*100، 90*60، 70*50، 60*40، 50*35، 30*40، 30*20، 20*15، 18*13 را انتخاب کنید.

C:\Users\Mehdi Mahmoudi\Desktop\chapeaks\block-muslim-girl.jpg

سفارش چاپ عکس رو شاسی آنلاین، با بهترین کیفیت و قیمت مناسب:

مجموعه تخصصی چاپ از ما، با بیشتر از یک دهه تجربه در زمینه خدمات چاپ؛ این افتخار را دارد تا بهترین کیفیت چاپ عکس روی شاسی را با مواد اولیه مرغوب و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها، به شما ارائه دهد. از جمله ویژگی‌های چاپ عکس مجموعه چاپ از ما، قابلیت شستشو و ماندگاری طولانی‌مدت، بدون هیچ افت کیفیت وضوح تصویر است.

لازم به ذکر این نکته است که سایت چاپ از ما دارای نماد اعتماد الکترونیک بوده و تمام قیمت‌های آن، طبق دستورالعمل اتحادیه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا