زیبایی و سلامت

چطوری با آنزیم ژل صورت را تخلیه کنیم؟

چطوری با آنزیم ژل صورت را تخلیه کنیم؟ یکی از انواع عمل‌های زیبایی که به تازگی بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته، و منجر به زیبایی و جوانسازی صورت می‌شود عمل تزریق ژل صورت است. البته برخی اوقات افراد به دلایل مختلفی تمایل به خارج‌کردن ژل تزریقی از ناحیه مورد نظر دارند.

تخلیه ژل با آنزیم چگونه صورت می گیرد؟

زیبایی و جذابیت چهره برای بسیاری از مردم اهمیت زیادی دارد، بسیاری از بانوان و آقایان برای زیباترشدن یا رفع چین و چروک حاصل از پیری، اقدام به تزریق ژل می‌کنند. امروزه روش عمل‌های زیبایی و دستگاه‌های آن تنوع و پیشرفت زیادی داشته است. گاهی اوقات کسانی که فیلر تزریق کرده‌اند، به دلایل مختلفی مانند عدم رضایت از نتیجه، بی‌کیفیت‌بودن مواد تزریقی و … تصمیم می‌گیرند‌ فیلر را تخلیه کنند. در این مقاله روش‌های تخلیه فیلر را شرح می‌دهیم.

دلایل تخلیه ژل

چنان‌چه گفته‌ شد، تزریق ژل داخل صورت برای جوان‌سازی و محو کردن و صاف‌کردن چین‌وچروک آن است اما عده‌ای از افراد پس از تزریق ژل، به‌دلایلی مانند عدم تقارن، عدم نتیجه دلخواه و … تصمیم می‌گیرند آن را از صورت تخلیه کنند. البته باید بدانید ژل‌های صورت عمدتا دوام بالایی ندارند و پس از مدتی خودبه‌خود از بین می‌روند.
اما برخی از آنها مانند هیالورونیک دوامی به‌مدت ۶ الی ۱۸ ماه دارند. اما احتمال دارد بخواهید زودتر از این زمان، فیلرها خارج شوند. عمدتا کسانی‌که ژل پاژ را مصرف کرده‌اند نیز، به‌دلیل دائمی‌بودن و عارضه‌های آن مثل گلوله‌شدن به خارج‌کردن آن اقدام می‌کنند. عمل خالی‌کردن فیلر را به دلایل زیر نیز انجام می‌دهند:

  • عدم یکسانی در نواحی تزریق فیلر
  • تزریق ژل فیک و بی‌کیفیت
  • حساسیت و ایجاد ضایعات پوستی
  • بروز برآمدگی و فرورفتگی‌های زیاد برروی صورت
  • تزریق غیراصولی میزان ژل
  • تزریق به صورت غیرتخصصی
  • پراکندگی تیندال (ایجاد رنگ طیف آبی در نواحی دور چشم)
  • ظاهرشدن ورم و پف بیش از حد و بروز توده در کنار چشم
  • عدم رضایت متقاضی تزریق ژل از نتیجه

مشورت با پزشک پیش از تخلیه ژل

توصیه می‌شود پیش از آن‌که فیلر صورت را خارج کنید، با پزشک متخصص مشورت کنید تا وضعیت شما را بررسی کند و پس از ارزیابی شرایط شما، بهترین شیوه تخلیه را تعیین کند. هنگام مراجعه به پزشک، باید تمام اطلاعات مربوط به وضعیت سلامت و بیماری‌تان -از گذشته تاکنون- را به ایشان گفته و همچنین اطلاعات مربوط به فرایند ژل، مانند ناحیه تزریق، مقدار و نوع مواد تزریقی و مدت‌زمانی که از تزریق ژل می‌گذرد را نیز به وی بگویید.

تخلیه ژل با آنزیم

پس از تزریق ژل، برای تخلیه آن از روش موثر و مفید آنزیم کمک می‌گیرند. برای استفاده از این روش، فیلر تزریق‌شده باید حاوی ماده اسید هیالورونیک باشد. ماده اسید هیالورونیک سازگاری و دوام بالایی در بدن دارد و برای حذف و خالی کردن آن، از آنزیم استفاده می‌کنند. برای خارج‌کردن فیلر، آمپول‌های حاوی هیالورونیداز را به آن ناحیه از صورت که ژل دارد، تزریق می‌کنند.
عملکرد این آمپول بدین‌صورت است که پس از تزریق، شروع به تجزیه مولکول‌های اسید هیالورونیک کرده و به‌این‌ترتیب فیلر از بین می‌رود. نتیجه خارج‌شدن فیلر صورت با آنزیم را فورا و بعد از گذشت ۲۴ ساعت می‌توانید ببینید.
 این روش عوارض کمی ایجاد می‌کند که در مدت کوتاهی بهبود می‌یابند مانند ورم و التهاب و قرمزی. همچنین این عارضه‌ها خطرناک و همیشگی نیستند.

آنزیم هیالورونیداز چیست؟

چنان‌چه گفته‌شد، آنزیم هیالورونیداز فیلر تزریق‌شده درون پوست را منهدم کرده و تجزیه می‌کند. پزشک این آنزیم را در نزدیک ناحیه‌ای که تزریق ژل در آن صورت گرفته و باید از بین برود، تزریق می‌کند. آنزیم هیالورونیداز پس از ورود به بدن فورا اثر کرده و فعالیت تجزیه‌ خود را شروع می‌کند.
این آنزیم برای تجزیه، به درون مولکول فیلرها نفوذ کرده و آن‌ها را حل می‌کند. همچنین اگر فیلر غیراصولی تزریق‌ شده باشد و شریان و رگ‌ها را مسدود کرده باشد، برای رفع این مشکل آنزیم هیالورونیداز را تزریق می‌کنند.

کوچک کردن بینی با تزریق آنزیم چقدر موفقیت آمیز است ؟

یکی از متداول ترین روش های بدون جراحی برای فرم دهی به بینی ، کوچک کردن بینی با آنزیم می باشد که فرد می تواند با آن بینی کوچک و خوش فرمی را در چهره…

آیا پس از تخلیه ژل عوارضی ایجاد می‌شود؟

براساس آمار داده‌شده، ۴ روز الی یک‌هفته بعد از خارج‌کردن ژل، حدودا ۸۰ درصد آن تجزیه و حل می‌شود. در نظر داشته باشید بعد از عمل تخلیه، احتمال ایجاد ناهمواری و ناهنجاری بر روی پوست صورت وجود دارد اما اغلب این موارد ضعیف و گذرا هستند و به‌مرور زمان بهبود می‌یابند و به درمان آن احتیاجی نیست‌.
اما اگر این ناهنجاری‌های صورت‌تان زیاد و شدید بود، باید آن را درمان کنید. برای ترمیم این عارضه‌های پوست، با تجویز پزشک می‌توانید اقداماتی مانند تزریق ژل استاندارد، تزریق چربی، پروتزگذاری صورت را انجام دهید.

پیش از تخلیه فیلر با آنزیم چه کارهایی انجام دهیم؟

در ابتدا باید مطمئن شوید به آنزیم هیالورونیداز حساسیت ندارید. پزشک مربوطه با بررسی سابقه پزشکی شما باید اطمینان حاصل کند تزریق این آنزیم حساسیت آلرژیک در شما به‌وجود نمی‌آورد و سپس مصرف آن را برای شما تجویز کند.
تزریق آنزیم هیالورونیداز هیچ دردی برای شما به‌وجود نمی‌آورد. البته گاهی امکان دارد پزشک برای اطمینان بیشتر از عدم ایجاد درد، برای بیمار از بی‌حسی موضعی استفاده کند.
پیش از تزریق آنزیم، صورت خود را کامل بشویید و بدون هیچگونه ماده آرایشی و کرم و پماد بر روی صورت، به کلینیک مراجعه کنید.
با مشورت پزشک، از مصرف داروهای غیرضروری ۵ روز مانده به تزریق آنزیم، خودداری کنید.
درصورت بروز زخم آکنه، عفونت، زخم‌، سرماخوردگی، تب، سرفه و گلودرد، انجام درمان را به زمان دیگری موکول کنید.
جهت اطمینان از نداشتن حساسیت به آنزیم هیالورونیداز، یک تست تشخیص عدم حساسیت انجام دهید.

مراقبت‌های لازم پس از تخلیه ژل

بعد از خارج‌کردن فیلر صورت، مراقبت و دوره نقاهت خاصی نیاز نیست. اغلب افراد پس از تخلیه آن به انجام امور روزانه خود می‌پردازند. چنان‌چه گفته‌شد، ورم، قرمزی و کبودی علائمی عادی بوده که ممکن است در صورت شما ظاهر شود. این علائم موقتی و گذراست و فورا از بین می‌رود.

برای اطمینان بیشتر از نتیجه تخلیه ژل، توصیه می‌شود موارد زیر را رعایت کنید:

درصورت کبودی کمپرس سرد برای رفع آن بسیار مفید است، آن را برروی ناحیه موردنظر قرار دهید.
از لوازم آرایشی تا ۱۲ بعد از تخلیه فیلر استفاده نکنید.
به مدت ۱۴ روز پس از خارج‌کردن فیلر از حضور در سرمای شدید، حمام آفتاب، نوشیدن الکل و انجام فعالیت‌های شدید و سنگین پرهیز کنید.
آسپیرین را تا ۲ روز بعد از درمان مصرف نکنید.
امکان بروز آلرژی در ناحیه تزریق بسیار کم بوده اما اگر شدید شود بیمار را به آنافیلاکسی مبتلا می‌کند. این بیماری در افرادی که به نیش زنبورعسل حساسیت دارند، رخ می‌دهد.
درصورت بروز سایر علائم، فورا به پزشک مربوطه مراجعه کنید.

به پزشک متخصص برای تزریق با آنزیم مراجعه کنید.

میزان مصرف آنزیم هیالورونیداز بسیار دقیق و حساس بوده و باید بادقت و به‌درستی تجویز شود. درصورتی‌که بیشتر از حد نیاز تزریق شود، بافت‌های طبیعی پوست و بافت لب را تخریب می‌کند. همچنین اگر این آنزیم در دوز کم تزریق شود، تاثیر لازم را نگذاشته و به انجام تزریق در جلسه‌های دیگر نیاز خواهد بود.

جمع‌بندی

افراد بسیاری برای زیبایی بیشتر یا رفع چین‌وچروک صورت، تصمیم به تزریق ژل در نواحی مختلف صورت مانند لب، پیشانی و … می‌گیرند. گاهی اوقات متقاضیان دریافت فیلر به‌دلایلی مانند راضی‌نبودن از نتیجه یا مرغوب نبودن مواد فیلر و … آن را تخلیه می‌کنند. یکی از راه‌های خارج کردن، آنزیم هیالورونیداز است. برای انجام این روش باید با پزشک متخصص مشورت کنید و درصورت تجویز او و عدم حساسیت به هیالورونیداز، فیلر صورت‌تان را با آنزیم تخلیه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا