زیبایی و سلامت

عوارض جانبی مصرف زیاد چای ماسالا

به گزارش ساریپان در کنار فواید و مزایای متعدد چای ماسالا، باید توجه داشت که مصرف بیش از حد این نوشیدنی می‌تواند برای برخی از افراد عوارضی را در پی داشته باشد که شایع‌ترین آن‌ها عبارتند از:

۱. این چای سرشار از کافئین است. بنابراین ممکن است عوارضی مانند اضطراب، بی خوابی، میگرن و فشار خون بالا در انسان ایجاد شود. پزشکان بر این عقیده هستند که در نوشیدن چای ماسالا نباید بیش از 400 میلی گرم کم کنید.

۲. چای ماسالا اغلب با دارو‌هایی همچون کوآمیدین، هپارین، کلوپیدوگرل و همچنین دارو‌های ضد التهاب غیر استروئیدی مانند NSAID مانند ایبوپروفن و ادویل تداخل دارد و میتواند خاصیت آن‌ها را از بین ببرد. از همین رو قبل از قرار دادن چای ماسالا در رژیم غذایی خود، با پزشک مربوطه مشورت نمائید.

۳. اگر در تحمل لاکتوز در بدن مشکل دارید. توصیه می‌شود که برای تهیه چای ماسالای خانگی از شیر‌های گیاهی مانند شیر نارگیل و یا آب به جای شیر گاو استفاده کنید. تا عوارض کمتری را به بدنتان برسانید.

۴. همانطور که گفته شد چای ماسالا میتواند فشار خون و همچنین قند خون را تا حدود زیادی کنترل کرده و آن‌ها را کاهش دهد. اما باید بدانید که این نوشیدنی ممکن است با دارو‌های کاهنده فشار خون و قند خون تداخل داشته و منجر به کاهش شدید فشار خون شود که این مسئله همواره مشکلاتی را برای افراد به دنبال خواهد داشت. از همین رو توصیه می‌شود که حتما برای قرار دادن این نوشیدنی در رژیم غذایی خود با پزشک مربوطه مشورت کرده و تمامی جوانب را در نظر بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا