زیبایی و سلامت

زمان مصرف چای ماسالا برای لاغری

 ترکیبات چای ماسالا برای لاغری

دلیل اصلی اینکه این چای هندی منحصر به فرد دارای خواص فراوانی است، ترکیبات جالب آن است. چای ماسالا یک نوشیدنی هندی است که از چندین ادویه مفید تهیه می شود. هر کدام از این ادویه ها خواص خاص خود را دارند و ترکیب آنها مانند بمبی است که انرژی شما را به اوج می رساند. اما سوال اینجاست که این ترکیبات دقیقا چیست و چای ماسالا چه خواصی برای کاهش وزن دارد؟ می توانید مواد تشکیل دهنده لیست شده را در زیر مشاهده کنید:

  • دارچین: یکی از ادویه‌هایی که حرف اول طب سنتی و درمان‌های خانگی را می‌زند، دارچین است. دارچین بر میزان سطح گلوکز خون تأثیر گذاشته و می‌تواند وزن را کاهش دهد.
  • میخک:  میخک یکی از ترکیبات چای ماسالا برای لاغری است که هم طعم چای را بسیار لذت‌بخش می‌کند‌ و هم موجب می‌شود تا حرکات روده بهبود پیدا کنند. این ویژگی یک خصلت مؤثر برای کاهش وزن است.
  • فلفل سیاه: فلفل حاوی ماده‌ای فعال به مام پیپرید است و می‌تواند کمک کند تا با بهبود عملکرد‌ متابولیسم تجمع چربی‌ها به حداقل برسد. ‌
  • رازیانه: دفع سموم بدن تنها ویژگی رازیانه نیست؛ بلکه رازیانه فیبر داشته و همین می‌تواند باعث شود تا مدتی طولانی احساس سیری کنید؛ در نتیجه از ریزه‌خواری و پرخوری جلوگیری می‌کنید. ‌
  • هل: هل می‌تواند‌ گوارش را تنظیم کرده و با نفخ مبارزه کند. وجود ماده ملاتونین در هل نیز به فرایند چربی‌سوزی کمک می‌کند.

بهترین زمان خوردن چای ماسالا برای لاغری

به نظر شما آیا زمانی که این چای را می‌نوشید می‌تواند در روند لاغری تأثیر داشته باشد؟ به عبارت ساده‌تر این سؤال پیش می‌آید که چای ماسالا برای لاغری کی بخوریم؟ ما زمان‌های مختلفی را برای این چای بررسی کرده‌ و فواید هر کدام را نیز برای شما ذکر می‌کنیم. انتخاب بهترین زمان بسته به شرایط جسمی شما می‌تواند متفاوت باشد. بخوانید و به خود پاسخ دهید که شما کدام زمان را می‌پسندید:

  • نوشیدن چای در صبح: یک فنجان چای ماسالا در صبح علاوه بر انرژی بخشی می‌تواند به هضم غذا کمک شایانی کند و در نتیجه تأثیر مستقیمی بر لاغری داشته باشد؛ به همین دلیل بهترین زمان خوردن چای ماسالا برای لاغری را می‌توان صبح دانست.
  • چای ماسالا در عصر: برخی افراد نمی‌توانند روز خود را با یک لیوان چای ماسالا شروع کنند. اگر شما نیز از این گروه هستید، در نتیجه باید نوشیدن آن را به عصر موکول کنید. در واقع حدود هفت ساعت قبل از خواب شبانه به‌اندازه صبح مؤثر است. این زمان هم به هضم غذا کمک می‌کند و هم کافئین موجود در آن موجب به‌هم‌خوردن برنامه خواب نمی‌شود. مصرف چای ماسالا قبل از خواب توصیه نمی شود. به همین ترتیب می‌توانید به بهترین شکل از خواص چای ماسالا برای لاغری بهره ببرید.

فواید چای ماسالا برای لاغری

همانطور که قبلا ذکر شد، یکی از مزایای اصلی چای ماسالا و همچنین خواص زنجبیل، توانایی آن در چربی سوزی و کاهش وزن است. دلیل این عملکرد وجود ادویه های مختلف است که هر کدام می توانند روند کاهش وزن را تسریع کنند. با این حال، این چای برای چه چیزی می تواند مفید باشد؟ در زیر می توانید این مزایا را بیابید:

  • افزایش سرعت متابولیسم: یکی از فوایدی که چای ماسالا داشته و می‌تواند باعث لاغری شود تنظیم متابولیسم بدن است؛ در نتیجه هر آنچه می‌خورید به‌درستی تجزیه شده و از تجمع چربی جلوگیری می‌‌شود.
  • کاهش اشتها: ادویه‌هایی که در این چای وجود دارند به دلیل وجود فیبر به فرد  احساس سیری می‌دهند و در نتیجه باعث می‌شوند‌ که فرد میل کمتری به خوردن غذا داشته باشد؛ در نتیجه باعث کاهش وزن و لاغری می‌شود.
  • بهبود عملکرد سیستم گوارش: از خواص چای ماسالا برای لاغری آن است که می‌تواند ‌با کمک به بهبود عملکرد دستگاه گوارش هضم را تقویت کرده و مواد زایدی که برای بدن مفید نیستند را از بدن خارج کند؛ در نتیجه با گذشت زمان کاهش وزن چشمگیری خواهید داشت.

بهترین زمان مصرف چای ماسالا برای لاغری چه زمانی است؟

بهترین زمان خوردن چای ماسالا برای لاغری را صبح می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا