زیبایی و سلامت

نحوه استفاده از کرم پودر و کاربردهای آن + مزایا

ظاهر زیبا و پوست صاف چیزی است که از زمان فراعنه مصر به یکی از دغدغه های بشر تبدیل شده است. اولین آثار استفاده از پودر لوازم آرایشی به مصریان برمی گردد. آنها با استفاده از مواد طبیعی و میوه ها کرم های آرایشی درست کردند که برای یکدست شدن رنگ پوست و البته محافظت از پوستشان در برابر گرمای سوزان صحرا استفاده می شد. امروز و در این مقاله نگاهی دقیق تر به این محصول از دنیای لوازم آرایشی خواهیم داشت. بیایید با هم ببینیم کرم پودر چیست، کاربردها، فواید و البته معایبی دارد و سپس بهترین کرم پودرهای روز دنیا را به شما معرفی کنیم!

کرم پودر چیست؟

فونداسیون اولین لایه آرایش است که تمام قسمت های صورت و گاهی گردن را می پوشاند. با استفاده از کرم پودر می توانید لکه های پوستی، جوش ها، جای زخم و آکنه را پنهان کنید. ظاهری یکدست و تک رنگ روی پوست خود ایجاد کنید و پایه ای مناسب و آماده برای بقیه آرایش های خود مانند رژگونه، کانسیلر و غیره فراهم کنید.

کرم پودر در انواع شکل‌ها و رنگ‌ها در بازار عرضه می‌شود و افراد گوناگون با نیازهای پوستی مختلف و رنگ پوست‌های متفاوت، می‌توانند به‌راحتی گزینه مناسب خود را بیابند. کرم پودر را می‌توان با استفاده از براش، بیوتی بلندر یا حتی انگشتان دست، روی پوست پخش کرد. برخی کرم پودرها علاوه بر کاربرد اولیه خود یعنی یکسان‌سازی رنگ پوست، دارای دیگر مشخصه‌های مهم مثل SPF مشخص یا هیالورونیک اسید هم هستند. بدین شکل، با استفاده از این کرم آرایشی، پوست شما در برابر آفتاب نیز محافظت می‌شود یا آبرسانی عمیق هم صورت می‌گیرد. حالا و پس از معرفی کوتاه کرم پودر، شما هم می‌دانید که کرم پودر چیست. پس در بخش بعدی همراه ما باشید تا کاربردهای کرم پودر را کامل و دقیق، با هم بررسی کنیم.

کاربرد کرم پودر

دو کاربرد اصلی و مهم کرم پودر شامل موارد زیر هستند:

یکسان‌سازی رنگ پوست

تیرگی در قسمت های مختلف صورت یک مشکل بسیار شایع است. معمولاً پوست اطراف لب، گوشه چشم یا کناره‌های بینی تیره‌تر است و به رنگ بقیه‌ی صورت نیست. اولین و مهمترین کاربرد کرم پودر یکنواخت کردن رنگ پوست است. با استفاده از این محصول می توانید پوست خود را چند درجه روشن تر یا تیره تر کنید. به پوست خود ظاهری یکدست بدهید و صورت خود را برای آرایش کامل آماده کنید.

پنهان‌سازی مشکلات پوستی

مشکلات پوستی مانند کک و مک، انواع جوش، التهاب، لکه های تیره و … بخشی از ظاهر طبیعی پوست است. با این حال، برای برخی موقعیت های مهم، پنهان کردن این مشکلات کوچک می تواند به افراد اعتماد به نفس بیشتری بدهد. خوشبختانه، با استفاده از یک بار دوم کرم پودر، هر کسی می تواند به این حالت عالی برسد. فقط رنگ پوست خود را در نظر بگیرید. سپس با خرید یک کرم پودر با کیفیت، مشکلات ظاهری پوست خود را پنهان کنید.

علاوه بر این دو کاربرد اصلی، برخی کرم پودرها با داشتن ویژگی های متفاوتی مانند محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید با SPF مناسب، آبرسانی و آبرسانی به پوست، کاربردهای دیگری نیز برای مصرف کنندگان دارند. کاهش یا جلوگیری از آکنه، جوانسازی پوست و غیره از دیگر ویژگی های برخی کرم پودرهای مخصوص است که به طور اختصاصی برای چنین اهدافی تولید می شوند.

این کاربردها، به دلیل ترکیبات خاص هر کرم پودر به وجود می‌آید. حالا اگر دقیقا نمی‌دانید که ترکیبات اصلی کرم پودر چیست، در بخش بعدی نیز ما را همراهی کنید.

ترکیبات مورد استفاده در کرم پودر

برخی از مهم‌ترین ترکیبات مورد استفاده در کرم پودر شامل موارد زیر هستند:

  • آب: پایه اغلب کرم پودرها و یک مرطوب‌کننده قوی برای پوست
  • عصاره‌های چرب و روغن: مثل گلیسیرین، دامیتیکون و اسکوالان، نرم‌کننده پوست
  • پیگمنت: دانه‌های رنگی کرم پودر
  • ضد آفتاب: محافظت از پوست با توجه به میزان SPF موجود
  • قوام‌دهنده: هم‌چون استئاریک اسید و ستیل اسید برای تغلیظ و قوام‌دهی به کرم پودر
  • مواد نگهدارنده: جلوگیری از رشد باکتری و قارچ در کرم پودر
  • اسانس‌های خوش‌بو: ایجاد عطر ملایم برای محصول

برخی از این ترکیبات مانند اسانس ها یا ضدآفتاب ها و حتی عصاره های چرب به عنوان ترکیبات فرار شناخته می شوند. دلیل این امر این است که برخی از کرم پودرها بدون چربی و برخی دیگر بدون عطر هستند. بسته به نوع کرم پودر و روش استفاده، مواد اصلی تغییر می کند. حال اگر این سوال پیش روی شماست که کرم پودرها چند دسته هستند، می توانید پاسخ سوال خود را در قسمت بعدی بیابید.

انواع کرم پودر

کرم پودرها در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر است:

کرم پودر مایع

یکی از رایج ترین انواع مدل های پودری پودر مایع است. این مدل کرم پودر بافتی سبک دارد و به راحتی روی پوست پخش می شود. این محصول برای افرادی مناسب است که می خواهند پوشش متوسط ​​تا کامل را تجربه کنند و بافت صورتشان سنگین نباشد. می توانید این کرم پودر را با برس، بیوتیبلر یا حتی با انگشتان خود پخش کنید. ترکیب این مدل کرم پودر با سایر سرم های مراقبت از پوست و یا حتی مرطوب کننده های قوی امکان پذیر است.

کرم پودر کرمی

کرم پودرها نسبت به پودرهای مایع بافت چرب تری دارند و متراکم ترند. این مدل کرم پودر برای افرادی با پوست خشک مناسب است. پوشش متوسط ​​تا کامل دارد و معمولا یکی از بهترین محصولات آرایشی است که توسط میکاپ آرتیست های حرفه ای استفاده می شود. معمولاً این مدل کرم پودر با برس یا همزن زیبایی استفاده می شود و برای کانتورینگ صورت بسیار مناسب است. در بیشتر موارد کرم پودرها حاوی عصاره های چرب مانند روغن جوجوبا، کره شی و غیره هستند. به همین دلیل بافتی بسیار نرم، مرطوب و یکدست روی صورت شما ایجاد می کنند.

کرم پودرهای پودری

احتمالاً به خوبی می دانید که افرادی که پوست چرب یا مختلط دارند معمولاً نمی توانند از پودرهای روغنی مایع یا کرم استفاده کنند. اینجاست که مدل پودری انواع کرم پودر مطرح می شود. این مدل کرم پودر بافتی خشک و سبک دارد. پوشش آن سبک تا متوسط ​​است. به لطف بافت خشکی که دارد چربی اضافی پوست را جذب کرده و ظاهری مخملی و زیبا به پوست می دهد.

به دلیل بافت خشک خود، کرم پودر پودری ظاهر بسیار طبیعی‌تری دارد و برای استفاده روزمره، ایده‌آل خواهد بود.

کرم پودر استیکی

کرم پودر مات یا چسبناک مانند رژگونه یا کانسیلر جامد، بافت فشرده و کرمی دارد. الگوی طراحی این کرم پودر استفاده از آن را بسیار آسان کرده است. برای استفاده، کافی است کرم را مستقیماً روی پوست خود بمالید و با برس یا مخلوط کن زیبایی مخلوط کنید.

این چهار مدل از مهم ترین و رایج ترین مدل های کرم پودر هستند که هر کدام مزایا و مزایای خاص خود را دارند. حالا که به این موارد پرداختیم بد نیست به مهم ترین خواص و فواید کرم پودرها نگاهی بیندازیم.

فواید و مزایای کرم پودر

برخی از مهم‌ترین مزایای کرم پودر شامل موارد زیر هستند:

پوشاندن عیوب پوستی

مخفی کردن جای جوش، زخم‌های قدیمی و لکه‌های پوستی، یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های استفاده از بهترین کرم پودر است. برخی کرم پودرها در صورتی که با پرایمر مناسب مورد استفاده قرار بگیرند، قابلیت پوشاندن منافذ باز پوست یا حتی چین‌های نازک صورت را نیز دارند.

ایجاد تناژ دلخواه پوست

یکی از بارزترین مزایای استفاده از کرم پودر ایجاد رنگ پوست دلخواه است. فرقی نمی‌کند که به دنبال رنگ روشن‌تری برای پوست خود هستید یا می‌خواهید پوستتان کمی تیره‌تر باشد، در هر صورت فقط باید کرم پودری را انتخاب کنید که مناسب هدفتان باشد. با استفاده از آن رنگ پوست خود را به تن دلخواه نزدیک کنید و آرایشی حرفه ای و زیبا داشته باشید.

محافظت فیزیکی در برابر آفتاب

برخی از کرم پودرها با داشتن SPF مشخص، می‌توانند از پوست شما در مقابل اشعه‌های مضر UVA وUVB محافظت کنند. علاوه بر این، لایه رنگی کرم پودرها، درست مثل یک حفاظ فیزیکی، از نفوذ اشعه‌های آفتاب به پوست شما جلوگیری کرده و احتمال آفتاب‌سوختگی را کاهش می‌دهد.

فرمولاسیون تخصصی برای مراقبت از پوست

اغلب کرم پودرهای تخصصی، علاوه بر مصارف زیبایی، برای اهداف مراقبت از پوست نیز فرموله شده‌اند. استفاده از ترکیبات مفید مثل آبرسان‌های قوی، کلاژن‌سازها یا ویتامین‌های گروه B یا ویتامین E، باعث شده که کرم پودرها به سلامت هر چه بیشتر پوست نیز کمک کنند.

با وجود همه این خواص و فواید، استفاده نادرست از هر محصول پوستی، می‌تواند مشکلات متعددی را در پی داشته باشد. اگر دقیقا نمی‌دانید که کرم پودر چه عوارض جانبی احتمالی دارد، بخش بعدی اطلاعات خوبی برای شما خواهد داشت.

آیا استفاده از کرم پودر عوارض دارد؟

استفاده نادرست از هر محصول، عوارض خاص خود را خواهد داشت. در این میان، کرم پودر هم ممکن است این معایب را در پی داشته باشد:

بسته‌شدن منافذ پوست

اغلب کرم پودرهای کرمی و مایع، بافت غلیظی دارند. در صورتی که پس از استفاده، پوست خود را با استفاده از یک شوینده مناسب، میسلار واتر و پس از آن با تونر تمیز نکنید، بدون شک بخشی از کرم روی پوست شما باقی می‌ماند. این کرم پودر باقی مانده، می‌تواند باعث بسته‌شدن منافذ پوست شود و در طولانی‌مدت، ظاهر صاف پوست صورت‌تان را تحت تاثیر بگذارد. بنابراین یکی از مهم‌ترین عوارض جانبی استفاده از کرم پودر، به دلیل عدم استفاده صحیح و در واقع عدم پاکسازی کامل پوست پس از مصرف کرم پودر رخ می‌دهد.

افزایش جوش‌های صورت

خوشبختانه در بازار انواع کرم پودرها از مایع گرفته تا کرمی و پودری، وجود دارند. بنابراین همه می‌توانند محصول متناسب با خود را یافته و خریداری کنند. البته این تنوع باعث شده که احتمال خرید محصول اشتباه و نامناسب هم افزایش پیدا کند. انتخاب کرم پودر نامناسب، می‌تواند عوارض جانبی مختلفی در پی داشته باشد. افراد دارای پوست چرب، طبیعتا نباید از کرم پودرهای مایع، کرمی یا با چربی زیاد استفاده کنند. این کرم پودرها، حاوی روغن‌ها و عصاره‌های چرب هستند و برای افراد دارای پوست خشک مناسب بوده. در صورت استفاده نادرست از آن‌ها، می‌توانند به ایجاد جوش یا افزایش آن‌ها منجر شوند.

ظاهر غیر طبیعی

یکی از عوارض جانبی و شایع کرم پودرها، ایجاد ظاهر مصنوعی و نازیبا است. اغلب افراد ترجیح می‌دهند که آرایش خود را بدون استفاده از کرم پودر، به‌پایان برسانند چون از ظاهر غیر طبیعی صورت خود پس از استفاده از کرم پودر، واهمه دارند. دلیل این موضوع، استفاده بیش از حد از کرم در زمان مصرف یا استفاده از کرم پودر نامتناسب با نوع پوست است. در صورتی که کرم پودر متناسب با پوست خود را انتخاب کنید و میزان مناسبی از این محصول را استفاده نمایید، هیچ‌گاه شاهد بافت غیر طبیعی، مصنوعی و اصطلاحا کیکی نخواهید شد.

ایجاد لکه‌های ماندگار روی لباس

کرم پودرهای چرب و مایع، معمولا در تماس مستقیم با لباس، دست یا حتی نمایشگر گوشی، لکه‌ای رنگی از خود به جای می‌گذارند. شما به‌راحتی و با استفاده از یک پودر فیکس، می‌توانید احتمال ایجاد لکه را از بین ببرید.

طریقه مصرف کرم پودر

استفاده از کرم پودر بسیار راحت است. تنها باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • قبل یا بعد از آرایش چشم، پوست خود را با تونر تمیز کنید.
  • از مرطوب‌کننده مناسب پوست خود استفاده کرده و صورت‌تان را به آن آغشته نمایید.
  • پرایمر بزنید.
  • با کمک براش، بیوتی‌بلندر یا انگشتان خود، مقداری کرم پودر روی صورت پخش کنید.
  • کرم پودر را روی صورت پخش کرده و یک پوشش یکسان ایجاد نمایید.
  • در صورت نیاز، پودر فیکس بزنید.

تفاوت کرم پودر و پنکک

اغلب افراد تصور می‌کنند که پنکک‌ها هم نوعی کرم پودر هستند. ظاهر پودری کرم پودرها، در برخی مواقع این تصور اشتباه را به وجود می‌آورد که این مدل کرم پودر، همان پنکک است. پنکک و کرم پودر در موارد گوناگونی مثل میزان پوشانندگی، بافت، ساختار و خواص، با هم‌دیگر تفاوت دارند.

تفاوت کانسیلر و کرم پودر

علاوه بر کرم پودر پودری و پنکک، نوع دیگری از کرم پودر هم وجود دارد که معمولا با محصول دیگری اشتباه گرفته می‌شود. معمولا ظاهر استیکی کرم پودرهای ماتیکی یا همان استیکی، در برخی موارد این تصور نادرست را به وجود می‌آورد که این مدل کرم پودر همان کانسیلر است.

در این بخش باید به شما بگوییم که این دو محصول هم تفاوت‌های زیادی دارند. تعداد رنگدانه‌های موجود در هر محصول، نقاط مورد استفاده از هر کدام، ترتیب استفاده و کاربرد کرم پودر و کانسیلر، تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند.

حالا و پس از بررسی همه این موارد مهم، تنها یک مسئله باقی می‌ماند: بهترین کرم پودر موجود در بازار کدام است؟

برندهای معتبر کرم پودر

برخی از بهترین و معتبرترین کرم‌پودرهای موجود در بازار شامل موارد زیر هستند:

لورال: پودر فشرده با خواص چهارگانه

برای داشتن ظاهری زیبا و بی‌نقص، باید از انواع محصولات آرایشی به‌ترتیب درست استفاده کنید. پرایمر بزنید، پس از آن کرم پودر خود را همراه با کانسیلر و پس از آن پودر فیکس، استفاده نمایید.

این کرم پودر در گام اول یک لایه نرم و کامل روی پوست شما ایجاد کرده و درست مثل یک پرایمر، منافذ باز را پنهان می‌کند. پوشش کامل و خارق‌العاده‌ای دارد. درست مثل یک کانسیلر، نقاط خاصی را در صورت شما برجسته‌تر نشان داده و به دلیل بافت پودری خود، ماندگاری بسیار زیادی هم دارد.

گابرینی: مات و مناسب افراد دارای پوست چرب

در نگاه اول، اغلب افراد تصور می‌کنند که کرم پودرهای مایع، تنها برای افراد دارای پوست خشک مناسب هستند. در این صورت است که باید کرم پودر گابرینی، مدل HD مات را به شما معرفی کنیم. این کرم پودر مایع، فاقد چربی و عصاره‌های روغنی است. بافت بسیار نرم و سبکی دارد و پس از استفاده، ظاهری مات و مخملی برای شما ایجاد می‌کند.

ماندگاری بالا، قیمت مناسب و نداشتن چربی اضافه، از مهم‌ترین مشخصه‌های این کرم پودر هستند. بنابراین اگر برای آرایش روزانه و همیشگی خود، به یک کرم پودر با کاور بالا و بافت سبک نیاز دارید، بدون شک باید این کرم پودر را امتحان نمایید.

میبلین: مات، سبک و با کاور عالی

یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کرم پودر، کرم پودرهای موس هستند. این کرم‌پودرها، بافت فومی و بسیار سبک دارند. فاقد هر نوع روغن و چربی بوده و ظاهری کاملا مات و مخملی روی پوست ایجاد می‌کنند. استفاده از این محصولات برای افراد دارای پوست چرب، ایده‌آل است. اگر شما هم به دنبال بهترین کرم پودر موس در میان برندهای معتبر دنیا هستید، کرم پودر میبلین یک گزینه عالی برای شما دارد.

کرم پودر موس مات میبلین، یک کرم پودر خارق‌العاده و با کاور بالا است. بافت بسیار سبکی دارد و به‌راحتی روی پوست پخش می‌شود. تا 16 ساعت ماندگاری دارد و به هیچ عنوان احساس سنگینی، چسبندگی، چرب یا روغنی ایجاد نمی‌کند.

نوت: کاهش خطوط صورت و جوان‌کننده

علائم پیری، با گذر زمان بیشتر و واضح‌تر می‌شوند و معمولا در هنگام استفاده از انواع کرم پودرها، عمیق‌تر نیز دیده خواهند شد. در این موقعیت است که استفاده از یک کرم پودر تخصصی جوان‌ساز، می‌تواند همه چیز را تغییر دهد. کرم پودر نوت مدل جوان کننده، یک محصول ایده‌آل برای زمانی است که شکنندگی‌های کوچک پوستی، در حال پررنگ‌شدن هستند.

این کرم پودر، بافت نرم و ابریشمی دارد. حاوی پروتئین برنج و روغن آرگان بوده و در چند دقیقه، چین و چروک‌های نازک را کمی محو می‌کند. تاثیر فوری این کرم پودر، ظاهری زیبا و بی‌نقص در اختیار شما می‌گذارد و آرایش شما را برای یک موقعیت خاص، تکمیل می‌کند. پوشش بالا و ماندگاری طولانی‌مدت، از دیگر مزایای این کرم پودر هستند.

ظاهری شیک و جذاب با استفاده از کرم پودر

حالا که تا این بخش از مطلب ما را همراهی کردید، به‌خوبی می‌دانید که کرم پودر چیست، چه مزایای دارید و در چه مدل‌هایی به بازار عرضه می‌شود. با برخی از عوارض جانبی کرم پودرها نیز آشنا شده‌اید و از آن مهم‌تر این‌که به‌خوبی می‌دانید که بهترین کرم پودرهای دنیا کدام هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا