خودرو و موتور سیکلت

علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پراید انژکتور چیست؟

دلایل زیادی برای روشن نشدن خودرو وجود دارد که در این مطلب به علت روشن نشدن خودرو پراید، علت روشن نشدن خودروهای سمند و پژو و به طور کلی تمامی خودروها پرداختیم. گاهی اوقات ممکن است خودرو روشن شود و روشن نشود که در این مقاله راهکارهای حل این مشکل را بررسی کرده ایم.

علت روشن نشدن ماشین

علت روشن نشدن ماشین می تواند در صبح به موارد مختلفی بستگی داشته باشد که در ادامه موارد علت روشن نشدن پراید کاربراتوری در صبح را مورد بررسی قرار می دهیم:

  1. ایراد در کارکرد صحیح پمپ بنزین
  2. نبودن بنزین به میزان کافی در باک
  3. راندمان کلید قطع کن بنزین
  4. ایرادات در سیستم پاشش سوخت
  5. کثیف شدن صافی و عدم عبور بنزین
  6. بروز مشکل در سنسور موقعیت میل سوپاپ

دلیل استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پراید

روشن شدن و روشن نشدن خودرو یکی از مزاحمت هایی است که معمولا در مواقع عجله اتفاق می افتد و ساعت ها وقت شما را می گیرد و شما را از کار و زندگی بیرون می کند. دلیل روشن نشدن و روشن نشدن ماشین می تواند موارد زیادی باشد، اگر عیب یابی سریع انجام شود می توانید سریعتر مشکل را برطرف کنید و ماشین شما سریعتر روشن می شود

دلیل روشن نشدن ماشین (دلایل روشن نشدن ماشین) را در قسمت پایین با هم بررسی می کنیم و امیدواریم سریع تر ایراد ماشین را پیدا کنید و برای رفع آن اقدام کنید.

  • تمام شدن سوخت ماشین

رایج ترین دلیل روشن نشدن ماشین تمام شدن بنزین و یا به طور کلی سوخت آن میباشد. اگر حواستان به چراغ بنزین خودرو نباشد این مشکل رخ خواهد داد و شما تا زمانی که سوخت را به ماشین نرسانید نمیتوانید آن را روشن کنید.

  • خرابی دنده ماشین

یکی دیگر از دلیل روشن نشدن ماشین در صبح و علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پژو پارس خرابی دنده ها و قطعات متحرک ماشین میباشد. اگر به سرعت برای رفع ایراد در این قطعات اقدام نکنید مشکلات جدی برای ماشین تان ایجاد خواهد شد و هزینه زیادی روی دست شما خواهد گذاشت.

  • خرابی استارت ماشین

از دیگر علت روشن نشدن ماشین، خرابی سستم استارت است. تشخیص این مورد تنها توسط تعمیرکار امکان پذیر است و شما باید حتما از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

  • خرابی سیستم احتراق

یکی دیگر از دلیل روشن نشدن ماشین و علت روشن نشدن ماشین روی بنزین خرابی در بخش های مختلف سیستم احتراق از جمله شمع ها و کویل میباشد. وقتی این قطعات خراب میشوند احتراق به درستی انجام نمیشود و ولتاژ معینی به سیستم نمیرسد و در نتیجه روشن نشدن پراید کاربراتوری و سایر ماشین ها را سبب میشود.

برای آن که متوجه شوید ایراد در کدام بخش است میتوانید به نوع استارت خوردن دقت کنید اگر استارت خوردن به خوبی انجام نمیشود به احتمال زیاد ایراد در شمع های ماشین است که ممکن است برق به شمع ها نرسد که در این صورت باید بری رفع ایراد روشن نشدن پراید نیمه انژکتور به تعمیرگاه مراجعه کنید.

  • انسداد فیلتر بنزین

کثیفی و مسدود شدن فیلتر بنزین از دیگر علت روشن نشدن ماشین محسوب می شود که در این شرایط سوخت رسانی به موتور به درستی انجام نمیشود. در این صورت برای رفع روشن نشدن پراید انژکتور با چند بار استارت زدن ماشین روشن خواهد شد ولی با تک استارت به احتمال زیاد این اتفاق نخواهد افتاد.

پمپ بنزین یکی از قطعات مهم خودرو می باشد که وظیفه اصلی آن انتقال سوخت از بخش مخزن بنزین به موتور ماشین است. وجود هر گونه ایراد و خرابی در این قطعه باعث اختلالاتی در عملکرد کلی خودرو می شود.

  • ایراد در انژکتور ماشین

از دیگر دلایلی که میتواند علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین باشد خرابی انژکتور ماشین باشد که ایراد در این قطعه میتواند سوخت رسانی خودرو را با ایراد همراه کند و ماشین با وجود استارت خوردن روشن نشود. در ادامه شما را با علت روشن نشدن پراید انژکتور آشنا خواهیم کرد.

  • روغن بی کیفیت ماشین

علت روشن نشدن سمند خیلی وقتا به خاطر این که شما از روغن های بی کیفیت در ماشین تان استفاده میکنید میباشد. روغن کمک میکند که حرکت قطعات متحرک ماشین با این روغن آسان تر میشود. اگر از روغن های غیر اصل و فیک در ماشین تان استفاده کنید این حرکات با اختلال رو به رو میشود و در مواقعی نیز باعث روشن نشدن ماشین شود.

  • اختلال در سیستم سوخت ماشین

بعضی ها این سوالا را از ما میپرسند که چرا پراید استارت میخوره روشن نمیشه یا ماشین استارت میخورد روشن نمیشود علت چیست. اگر ایراد در بخش سوخت باشد باید حتما به یک تعمیرگاه مراجعه کنید و برای رفع ایراد توسط تعمیرکار متخصص اقدام کنید؛ چرا که هر گونه بی توجهی می تواند برای شما مشکل ساز شود و خسارت های جبران ناپذیری برای شما به همراه داشته باشد. با ما همراه باشید در ادامه به بررسی علت روشن نشدن ماشین و استارت نخوردن آن می پردازیم.

  • خرابی باتری علت روشن نشدن ماشین بعد از گرم شدن

باتری ماشین یکی از قطعات مهم و اساسی خودرو میباشد که میتواند انرژی مورد نیاز برای راه اندازی خودرو را ذخیره نماید و در صورتی که باتری خوابیده یا تمام شده باشد ماشین روشن نخواهد شد. در واقع در بسیاری از موارد علت استارت نخوردن و روشن نشدن ماشین پراید و سایر خودرو ها این مورد میباشد.

در صورتی که میخواهید مطمئن شوید علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پراید کاربراتوری همین تمام شدن باتری است میتوانید مشاهده کنید که چراغ های داشبورد روشن نمیشود. همچنین ممکن است چراغ های جلو خودرو سو سو بزند و روشن نشود. نشان داده شدن نماد باتری در بخش چراغ های چک خودرو از دیگر نشانه های خرابی باتری میباشد.

برای رفع این مشکل و علت روشن نشدن ماشین دوگانه روی بنزین در صورت خرابی باتری شما میتوانید با استفاده از کابل جامپر برای شارژ باتری خودرو خود از ماشین دیگر استفاده کنید.

  • اتصال اشتباه باتری ماشین دلیل روشن نشدن ماشین

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که مطرح میشود این است که علت روشن نشدن پراید چیست. در واقع گاهی ممکن است ایراد باتری خودرو و دلیل روشن نشدن پراید یا هر خودرویی مربوط به شل شدن کابل های باتری باشد. برای رفع این علت روشن نشدن پژو ۴۰۵ یا هر خودرو دیگر باید ماشین خود را خاموش کنید. در مرحله بعد باید اتصالات را در ترمینال باتری بچرخانید و آن ها را محکم نمایید. گاهی ممکن است این اتصالات خورده شده باشند و یا کثیف باشند. در این زمان نیاز به تعویض و تمیز کردن اتصالات خواهید داشت.

  • خرابی دینام یا آلترناتور علت روشن نشدن ماشین کاربراتوری

مورد بعدی که به عنوان علت روشن نشدن پژو پارس یا ماشین های دیگر مطرح میشود خرابی دینام خودرو میباشد. دینام میتواند توزیع برق از باتری به تمام قطعات خودرو را انجام دهد و در صورتی که باتری ماشین سالم باشد ممکن است دینام خراب باشد که برق رسانی به قطعات خودرو به درستی انجام نمیشود. این مورد بیشتر به عنوان علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پیکان کاربراتوری مطرح میشود.

برای اطمینان از خرابی دینام میتوانید این مورد را مشاهده کنید که میزان نور چراغ های جلو و داخلی کم شود یا شاهد روشن شدن چراغ باتری خودرو باشید و یا ممکن است بوی سوختگی به مشام برسد که مربوط به تسمه متصل به دینام است.

  • خرابی فیوز علت استارت خوردن و روشن نشدن

از دلایل روشن نشدن پراید انژکتوری میتوان به معیوب بودن فیوز خودرو اشاره کرد. فیوز ها میتوانند از سیم کشی برق خودرو محافظت کنند و در صورتی که آسیب دیده باشند ماشین روشن نخواهد شد. فیوزی که آسیب دیده و یا منفجر شده باشد باعث میشود که برق به رله استارت نرسد و جرقه و فرایند احتراق انجام نشود و در نهایت قدرت حرکت از وسیله نقلیه سلب میشود. به این ترتیب علت روشن نشدن تیبا، علت روشن نشدن ماشین سمند، علت استارت نخوردن پراید انژکتور، دلیل روشن نشدن پژو پارس، علت روشن نشدن ماشین ۴۰۵، علت روشن نشدن ماشین ساینا، علت روشن نشدن ماشین پیکان در بسیاری از موارد میتواند همین مورد باشد.

  • خرابی رله پمپ سوخت دلایل استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

در صورتی که رله پمپ سوخت خراب باشد مقدار سوخت مورد نیاز برای احتراق به محفظه احتراق هدایت نمیشود و همین امر علت روشن نشدن ماشین پراید در صبح میتواند باشد. در صورتی که موتور خاموش میشود و یا روشن نمیشود، شتاب ناسازگار در خودرو مشاهده میشود و چراغ موتور خودرو روشن میشود میتوانید به خرابی این قطعه تردید پیدا کنید.

در این حالت برای رفع این علت روشن نشدن ماشین با وجود استارت خوردن باید تعویض رله انجام شود.

علت روشن نشدن ماشین پراید

علت روشن نشدن پراید چیست؟ یکی از مهم ترین علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پراید انژکتور (علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پراید انژکتوری)، عدم سوخت کافی در باک خودرو می باشد. زمانی که در باک خودرو بنزینی وجود نداشته باشد هیچ سوختی برای تراکم و اشتعال وحود نخواهد داشت و در نتیجه خودرو شما هم روشن نمی شود.

یکی دیگر از علت روشن نشدن ماشین پراید، به خرابی یاتاقان ها، قطعات متحرک و… برمی گردد که در صورت عدم توجه و رسیدگی بموقع می تواند برای شما مشکل ساز شود. وجود هر گونه اشکال یا خرابی در این سیستم باعث روشن نشدن ماشین می شود. در این صورت اگر سیستم استارت خراب باشد، باید هر چه سریعتر تعمیر یا تعویض شود.

خرابی شمع و کوئل از دیگر علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پراید انژکتور محسوب می شود. زمانی که شمع و کویل خراب باشد باعث ایجاد اختلالاتی در زمان بندی و ولتاژ احتراق شده و در نتیجه خودرو روشن نمی شود.
زمانی که با این شرایط روبرو می شوید بهترین کار مراجعه به یک تعمیرگاه معتبر است تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

یکی از دیگر دلایلی (دلیل روشن نشدن پراید) که می تواند باعث روشن نشدن ماشین شود، مسدود شدن فیلتر بنزین خودرو می باشد. اگر به هر دلیلی فیلتر بنزین ماشین مسدود باشد یا مجاری سوخت رسانی به موتور دچار گرفتگی و رسوبات شده باشد، خودرو شما روشن نخواهد شد و باید هر چه سریعتر این مشکل را برطرف کنید.

یکی دیگر از مهم ترین علت روشن نشدن ماشین پراید، وجود ایراداتی در سیستم سوخت رسانی می باشد. به طور مثال زمانی که تسمه تایم ماشین پاره می شود ماشین استارت می خورد اما نمی تواند روشن شود. در چنین شرایطی موتور به چرخش در می آید اما میل سوپاپ نمی‌چرخد و ممکن است صداهای برخورد قطعات فلزی به گوشتان برسد که نباید آن را نادیده بگیرید.

به این نکته توجه داشته باشید که علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین در اکثر خودروها از جمله پراید، پژو و پیکان یکسان بوده و زمانی که با این شرایط روبرو می شوید بهترین کار مراجعه به یک تعمیرگاه معتبر است که در این زمینه دانش و مهارت کافی داشته باشد.

یکی دیگر از اتفاقات رایجی که اکثر رانندگان خودرو با آن مواجه هستند، شنیدن انواع صدای ماشین در هنگام حرکت است‌ که هر کدام از این صداها می تواند علت خاصی داشته باشید.

علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پراید انژکتور

در واقع علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پراید انژکتور میتواند به دلیل اتمام سوخت خودرو، انسداد فیلتر بنزین ماشین، استفاده از روغن های بی کیفیت و ناخالص، ایراد پیدا کردن دنده پراید باشد.

مورد دیگری که به عنوان دلیل روشن نشدن پراید انژکتور مطرح میشود ایراد در سوییچ خودرو میباشد. در واقع روشن نشدن پراید انژکتور در این زمان به این دلیل که برق به اجزای خودرو منتقل نمیشود و در موتور استارت یا سیستم جرقه زنی برق موجود نیست رخ نمیدهد.

مورد بعدی که به عنوان علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پراید انژکتور مطرح میشود ایراد در موتور استارت میباشد. در واقع زمانی که موتور استارت خودرو آسیب داشته باشد موتور احتراق داخلی چرخیده نمیشود و در نهایت موتور نیز روشن نمیشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا