تکنولوژی

دی اکتیو موقت اینستاگرام با گوشی ایفون

گاهی اوقات تصمیم می گیریم اینستاگرام را به طور موقت غیرفعال کنیم. اما ما با روش غیرفعال کردن اکانت اینستا در آیفون و آیپد آشنا نیستیم. در این مقاله ساریپان روشی را به شما توضیح می دهیم که با استفاده از آن می توانید اکانت اینستاگرام خود را در تبلت آیفون یا آیپد خود غیرفعال کنید.

معنی دی‌اکتیو کردن اکانت اینستاگرام

شاید شنیده باشید که برخی از کاربران اینستاگرام تصمیم گرفته اند اکانت خود را غیرفعال کنند. از طرفی برخی اکانت ها را می بینیم که به جای نام کاربری کلمه (User) ثبت شده و خبری از اکانت، پست و هایلایت آنها نیست. در این صورت متوجه می شویم که آنها به طور موقت اکانت خود را غیرفعال کرده اند. به این عمل غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام می گویند.

غیرفعال کردن رمز دو مرحله‌ای در آیفون

گاهی پیش می‌آید که کاربر برای برقراری امنیت بیشتر، ترجیح می‌دهد از رمز دو مرحله‌ای برای ورود به اینستاگرام استفاده کند. در این حالت توصیه می‌کنیم، پیش از دی اکتیو کردن اکانت اینستا در ایفون، رمز دو مرحله‌ای را غیرفعال کنید. زیرا ممکن است بعد از مدت زمانی طولانی وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید و رمز دو مرحله‌ای در خاطر شما نمانده باشد. در این حالت ورود مجدد به حساب کاربری کاری دشوار و زمان‌بر خواهد بود.

مراحل غیرفعال کردن رمز دو مرحله‌ای عبارتند از:

  1. به بخش (Settings) یا همان تنظیمات اکانت خود در اینستاگرام وارد شوید.
  2. گزینه (Security) برای حذف رمز دو مرحله‌ای انتخاب کنید
  3. روی (Two Factor Authentication) کلیک کرده و به صفحه‌ای دیگر وارد شوید.
  4. گزینه (Text message) غیرفعال کنید.

پس از آن آماده هستید که فرآیند غیرفعال کردن موقت حساب کاربری خود را انجام دهید.

روش دی اکتیو کردن اکانت اینستا در ایفون

اکنون نوبت به آن رسیده که نحوه دی اکتیو کردن اکانت اینستا در ایفون را توضیح دهیم:

  1. وارد حساب کاربری خود شده و روی (Edit Profile) کلیک کنید.
  2. در انتهای صفحه باز شده (Temporarily disable my account) را انتخاب نمایید.
  3. در این مرحله نوبت به انتخاب گزینه (?Why are you disabling your account) می‌رسد.
  4. اکنون در انتهای همان صفحه، رمز عبور اکانت اینستاگرام خود را وارد کنید.
  5. در این موقعیت شما باید دلیل غیرفعال کردن موقتی اکانت خود را ثبت کنید. می‌توانید (Something else) را انتخاب نمایید.
  6. در نهایت با انتخاب (Temporarily Disable Account) و تأیید نهایی، آخرین مرحله (Deactive) کردن انجام می‌شود.
  7. فرآیند دی اکتیو کردن اکانت اینستا در ایفون از سوی شما کامل شده است. اما شاید تا 2 ساعت بعد از سوی اینستاگرام تأیید شود.

روش اکتیو کردن اینستاگرام در آیفون

اگر تصمیم گرفته‌اید که اکانت اینستاگرام غیرفعال خود را فعال کنید، باید وارد اپلیکیشن اینستاگرام شده و در صفحه لاگین آن، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. به این ترتیب، شما وارد اکانت خود می‌‎شوید، بدون اینکه تغییری در اطلاعات آن به وجود آمده باشد.

باید توجه داشته باشید که اگر هنگام اکتیو کردن حساب کاربری اینستاگرام، رمز عبور یا نام کاربری خود را درست وارد نکنید، به شما اخطار داده می‌شود که اطلاعات وارد شده صحیح نیست. در این حالت با زدن (Forget Password) می‌توانید اکانت خود را بازیابی کنید یا رمز عبور جدیدی برای آن تعیین کنید. سپس این اکانت دوباره در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

دی‌اکتیو کردن و حذف فالوئرها

بسیاری از افرادی که در اینستاگرام فعال هستند، تعدادی فالوئر در اکانت خود دارند. بنابراین حذف اکانت به‌صورت موقتی موجب نگرانی آنها خواهد شد. این سؤال برای آنها وجود دارد که آیا دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام در آیفون یا آیپد موجب حذف فالوئرها می‌شود یا خیر. در پاسخ باید بگوییم که (Deactive) کردن اکانت اینستاگرام به هیچ وجه باعث حذف فالوئرها نمی‌شود.

همانطور که در پیام‌های مستقیم، پست‌ها، هایلایت‌ها و محتواهایی که لایک شده‌اند، تغییری به وجود نمی‌آید. البته باید توجه داشته باشید که اگر شما اکانت خود را به طور دائمی حذف کنید، تمام فالوئرها و محتواهای منتشر شده از بین می‌روند و ورود مجدد به آن امکان‌پذیر نیست.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا