خودرو و موتور سیکلت

دلیل روشن نشدن ماشین در صبح چیست؟

دلیل روشن نشدن ماشین در صبح چیست؟ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که صبح ها ماشین را استارت میزنید و متوجه می شوید که ماشین روشن نمی شود. در این مطلب قصد داریم دلایل روشن نشدن ماشین در صبح را بررسی کنیم تا بتوانید این مشکل را شناسایی و حل کنید.

دلیل روشن نشدن ماشین در صبح

مردم با عباراتی از قبیل دیر روشن شدن خودرو،مشکل روشن شدن در اول صبح،دیر استارت خوردن، چندین بار استارت خوردن، به دنبال رفع مشکل خود می‌گردند.

دلیل اول:

یکی از اصلی ترین و رایج ترین این اتفاق باتری خوابیده و یا ضعیف است.باتری های خودرو هنگام سرد بودن جریان الکتریکی کمتری تولید می‌کند زیرا واکنش شیمیایی کند تر از روزهای گرم است.این تاُثیر می‌تواند منجر به مشکلات روشن کردن ماشین در صبح شود.

دلیل دوم:

وقتی هوا سرد است روغن موتور غلیظ تر میشود و در اطراف موتور نیز جریان پیدا نمی‌کند.هنگامی که در صبح هوا سرد است می‌خواهید خودروی خود را روشن کنید موتور باید روغن سرد را به گردش درآورد.که همین موضوع،روشن شدن خودرو را با تاُخیر مواجه می‌کند.

دلیل سوم:

در موارد نادری که رطوبت در خطوط سوخت وجود داشته باشد می‌تواند یخ بزند و باعث مسدود شدن سوخت شود‌به این معنی که موتور روشن نمی شود در سرما میزان تبخیر بنزین همانند دیگر مایعات کاهش پیدا می‌کند از آنجایی که برای احتراق بنزین و روشن شدن موتور ابتدا باید بنزین تبخیر شود پس در هوای سرد این اتفاق با تاخیر روی می‌دهد.

دلیل چهارم:

مقاومت سنسور دمای آب با کم بودن دما زیاد می‌شود.وقتی دما پایین باشد مقاومت بالا باعث ارسال ولتاژ کم به کامپیوتر می‌شود و کامپیوتر با اطلاعات ارسال شده مقدار پاشش سوخت را تنظیم می‌کند در صورت ارسال گزارش دمای اشتباه از طرف سنسور دمای آب به کامپیوتر مقدار پاشش سوخت هم با توجه به نیاز موتور تنظیم نیست که در این شرایط خودرو در موقع صبح با استارت اول روشن نمیشود ولی در بقیه مواقع با استارت اول روشن می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا