تکنولوژی

حذف کامل فایل های حذف شده از کامپیوتر | چگونه چیزی را در لپ تاپ حذف کنیم؟

حتی پس از خالی کردن سطل بازیافت، امکان بازیابی یک فایل، به عنوان مثال با Recuva وجود دارد. در واقع تا زمانی که بلوک های داده فایل حذف شده (روی دیسک) توسط فایل های دیگر رونویسی نشده باشد، امکان بازیابی تمام یا بخشی از فایل وجود دارد. حتی قالب بندی معمولی نیز کافی نیست. به عنوان مثال، ابزارهای عالی TestDisk & PhotoRec همچنان می توانند اطلاعات شما را بازیابی کنند.

ابتدا لازم به ذکر است که این اپلیکیشن ها رایگان بوده و دارای ویژگی های مشابه و بسیار ساده هستند. این برنامه ها داده های تصادفی یا رشته های صفر را برای آزاد کردن فضای دیسک می نویسند، که توانایی بازیابی اطلاعات حذف شده را محدود می کند. با این حال، این کاملا کافی نیست. اگر ابزار اصلی نتواند فایل های حذف شده را پیدا کند، ابزارهای حرفه ای دیگر می توانند. به همین دلیل اقداماتی با خلأهای فراوان در این برنامه ها وجود دارد. این بدان معنی است که برنامه 3، 7 یا 35 بار بلوک ها را بازنویسی می کند تا اطمینان حاصل شود که هیچ فایلی نمی تواند بازیابی شود (حتی بازیابی جزئی).

– حذف دائمی فایل‌ها با BitKiller:

Bitkiller یک برنامه مستقل است. نیازی به نصب ندارد و تنها چند کیلوبایت حجم دارد و امکان حذف دائمی و ایمن محتویات یک فایل یا پوشه را ارائه می دهد. باید با حقوق مدیر اجرا شود. در گزینه ها، نماد DOD را خواهید دید که مخفف عبارت “Department of Defense” است. این روشی است که وزارت دفاع آمریکا توصیه می کند. هر چه عدد بالاتر باشد ایمن تر است توجه داشته باشید که امکان انتخاب دستگاه کامل وجود دارد.

– حذف دائمی فایل‌ها با برنامه Eraser:

Eraser رابط کاربری کمی متفاوت دارد، اما ویژگی ها یکسان است. این برنامه سنگین تر است و وزن آن 56 مگابایت است. تعداد گزینه های این برنامه کمی بیشتر است و می توان برای آن ماموریت هایی ایجاد کرد.

این ابزارها همچنین توسط کسانی استفاده می شود که می خواهند یک هارد دیسک را قبل از قرار دادن آن در NAS (Storage Attached Network) به طور کامل تست کنند. لطفا توجه داشته باشید که این پروسه حتی با یک پاس می تواند مدت زیادی طول بکشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا