رپورتاژ

یافتن مکانی مناسب برای زندگی

وقتی قبل از ساختن خانه کمی تحقیق می کنید، کمی احساس گیجی می کنید زیرا امروزه انواع مختلفی از خانه ها برای انتخاب وجود دارد. آپارتمان، طراحی ویلا، باغ ویلا و … متعلق به انواع مختلف خانه ها است. از آنجایی که حفظ حریم خصوصی عامل مهمی در هنگام خرید خانه است، ویلاها یکی از بهترین گزینه ها برای شما هستند.

اگرچه زمانی ویلاها خانه‌های رومی شیک طبقه ثروتمند جامعه بودند، اما امروزه ویلاها یکی از انواع خانه‌های شهری و در برخی موارد خانه‌های حومه شهر (خانه‌های ییلاقی) هستند که مکان مناسبی برای زندگی یا گذراندن تعطیلات هستند.

طراحی باغ ویلا از جمله پروژه هایی است که ذوق و هنرمندی یک معمار را نشان خواهد داد. چرا که در طراحی و ساخت ویلاها نسبت به طراحی پلان های شهری معمار آزادتر است و می تواند در کنار علایق مشتری از هنر و خلاقیت خود بهره بگیرد و طرحی بسیار زیبا بیافریند.

بررسی نحوه ساخت

اگرچه هر نوع طراحی ویلا از نظر سبک، متراژ، موقعیت مکانی و … متفاوت است، اما به طور کلی روند طراحی خانه ویلایی به شرح زیر است:

  1. تحقیقات اولیه: بررسی مدل و بودجه
  2.  انتخاب طراح ویلا: انتخاب طراح و معمار ویلا مهمترین قدم در راه رسیدن به ویلای رویاهای شماست.
  3. آنالیز محل ساخت ویلا: طراحی، شیب، نوع خاک، حمل و نقل، خدمات (آب، برق، گاز و تلفن)، دسترسی به نور خورشید، قرار گرفتن در معرض باد و … را با توجه به اقلیم سایت بررسی کنید. بر ..
  4. طراحی ویلا

مزایای زندگی در ویلا

افراد مختلف ترجیحات متفاوتی دارند و هر فرد نیازهای خاص خود را دارد که مطابق با این سلیقه های مختلف طراحی و ساخته شده است. برخی از افراد به دلیل مزیت های خاص آن دوست دارند در آپارتمان زندگی کنند، در حالی که برخی دیگر آرزوی زندگی در ویلا را دارند.

در اینجا برخی از مزایای طراحی ویلا و  زندگی در ویلا که باید قبل از سرمایه گذاری در خانه در نظر بگیرید آورده شده است:

حریم خصوصی

اگر از چشمان رقیب و همسایه های پر سر و صدا خسته شده اید، ساخت و طراحی ویلا گزینه بهتری برای شماست.

وابستگی

یک ویلا دیوارهای مشترک، پله های مشترک، ورودی های مشترک و لوله کشی و قبوض آب مشترک ندارد که در آپارتمان ها دیده نمی شود. شما می توانید از آب و سایر قسمت های ویلا به تنهایی و بدون نگرانی برای سایر ساکنین استفاده کنید.

امکانات

ویلا دارای امکانات اضافی مانند پشت بام، پارکینگ اختصاصی است. این مزایا به شما امکان می دهد امنیت و آرامش بیشتری داشته باشید.

جغرافیا و طبیعت

بیشتر ویلاها توسط زمین های زیبا، پارک ها و فضاهای باز زیادی احاطه شده اند. بنابراین یکی دیگر از مزیت های ویلا نشینی لذت بردن از مناظر و طبیعت بیرون از خانه است.

آزادی طراحی

طراحی و ساخت ویلا برای راحتی شما مناسب است. بله، شما آزادی زیادی برای طراحی ویلا خواهید داشت و می توانید فضاهای داخلی و خارجی را بر اساس سلیقه خود طراحی و اجرا کنید. ویلاها به طور کلی به شما آزادی بیشتری در طراحی فضای خود نسبت به زندگی در آپارتمان می دهند.

حس وحدت

یکی دیگر از مزیت های خانه در مقایسه با خانه حس تعلق است. شما می توانید یک فنجان قهوه در بالکن خود در داخل ویلا بدون اینکه کسی متوجه شود میل کنید. در خانه می توانید در فضای خود باشید و بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنید.

بازسازی آن آسان است

اگر نیاز به بازسازی یا تغییر دکوراسیون دارید، می توانید این کار را راحت تر از یک آپارتمان انجام دهید.  طراحی ویلا ، بازسازی یک ویلا کمتر از یک آپارتمان برای همسایگان شما اختلال ایجاد می کند، و از آنجایی که دیوارهای مشترک وجود ندارد، انجام آن آسان تر است.

فضا را افزایش دهید

زندگی در ویلا به شما این امکان را می دهد که به راحتی اتاق خواب را به خانه خود اضافه کنید، طبقه دوم یا سوم بسازید یا خانه خود را گسترش دهید تا نیازهای رو به رشد خانواده خود را برآورده کنید.

دوستدار محیط زیست

اگر ویلا دارید می توانید در آب باران صرفه جویی کنید و از انرژی خورشیدی استفاده کنید. این یک فرصت عالی نه تنها برای اقتصادی تر کردن خانه شما بلکه برای استفاده حداکثری از منابع طبیعی است.

سرمایه گذاری

طراحی ویلا و ساخت ویلا یک سرمایه گذاری بزرگ است. این آپارتمان های بزرگ در دوره های خاص قیمت ویژه ای دارند. قیمت زمین همیشه در حال افزایش است، بنابراین طراحی و ساخت ویلا یکی از بهترین گزینه های سرمایه گذاری است.

فضای بیرونی خصوصی

اکثر خانه های روستایی دارای حیاطی هستند که به شما این امکان را می دهد که به راحتی و بدون مزاحمت همسایه ها از ماشین لباسشویی استفاده کنید، باغ بسازید، استخر بسازید، مهمانی ها و غیره بسازید. اگر باغبان هستید، ویلا یک فرصت عالی برای داشتن یک باغ خصوصی است.

تراس خصوصی

ویلایی که به شما امکان می دهد از تراس خصوصی خود لذت ببرید و از آن برای اهداف مختلف استفاده کنید. داشتن فضای باغ اختصاصی به شما آزادی زیادی در کاربردهای مختلف آن می دهد.

طراحی ویلا آبگون دیزاین

اینها تنها بخشی از ویژگی های زندگی ویلا هستند. زندگی مسطح بسیار کمتر رایگان است. محدودیت هایی در آپارتمان وجود دارد. اما در یک ویلای خصوصی می توانید هر کاری که می خواهید انجام دهید.

آزادی و انعطافی که با زندگی مستقل حاصل می شود بی نظیر است. پس اگر قصد طراحی ویلا را دارید می توانید با آبگون دیزاین تماس بگیرید. تیم طراحی و اجرایی این شرکت متشکل از جوانان با دانش و تجربه بوده و پروژه های طراحی ویلا را از سراسر کشور اجرا می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا