پزشکی

چه میوه هایی برای آسم ضرر دارد؟ + میوه های مفید برای آسم

چه میوه هایی برای آسم ضرر دارد؟ افراد مبتلا به آسم باید در تغذیه خود حساسیت هایی داشته باشند تا بیماری آنها کمترین ضربه ای به سلامتی آنها وارد نکند. در این مطلب می توانید با میوه های مضر و مفید برای آسم آشنا شوید.

چه میوه هایی برای آسم ضرر دارد؟

میوه خشک

اگر آسم دارید، ممکن است بخواهید از مصرف برخی غذاها اجتناب کنید، بنابراین باید بدانید که میوه های خشک نیز بخشی از این غذاها هستند. اگرچه میوه های تازه، به ویژه پرتقال و سیب، می توانند به کنترل آسم کمک کنند، اما سولفیت هایی که به حفظ میوه های خشک کمک می کنند، می توانند آسم را در برخی افراد بدتر کنند. الکل، میگو، سبزیجات ترشی، گیلاس ماراسکینو و آب لیمو نیز اغلب حاوی سولفیت هستند.

هندوانه، خیار و نارنگی از جمله میوه هایی هستند که برای آسم مضر هستند و افراد مبتلا به آسم نباید زیاد از این میوه ها مصرف کنند.

میوه های مفید برای آسم

سیب و پرتقال

اگر به دنبال راهی برای کاهش علائم آسم خود هستید، با افزایش مصرف میوه شروع کنید. میوه ها به دلیل دارا بودن بتاکاروتن و ویتامین های C و E از مواد غذایی مفید برای آسم محسوب می شوند. این مواد مغذی از آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند و التهاب و تورم ریه ها را کاهش می دهند.

به نظر می رسد سیب و مرکبات (از جمله پرتقال) تأثیر قابل توجهی در کاهش علائم آسم و جلوگیری از حملات آسم دارند. طبق تحقیقات، خوردن روزانه دو وعده میوه و حداقل پنج وعده سبزیجات به مدت دو هفته منجر به کنترل بهتر آسم می شود.

انار

تحقیقات نشان می دهد که سبزیجات و میوه های غنی از آنتی اکسیدان التهاب راه های هوایی را کاهش می دهند، به همین دلیل به عنوان غذاهای مفید برای آسم طبقه بندی می شوند. بنابراین، انار که سرشار از آنتی اکسیدان است می تواند به کاهش التهاب ریه کمک کند. در یک مطالعه حیوانی، مصرف آب انار با کاهش آسیب بافت ریه همراه بود.

آب گوجه‌فرنگی

گوجه فرنگی کالری کمی دارد و حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است. به همین دلیل مصرف آن می تواند برای مبتلایان به آسم مفید باشد. یافته های محققان نشان می دهد که آب گوجه فرنگی که حاوی آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن است به آرامش راه های هوایی کمک می کند. با این حال، تحقیقات بیشتری در مورد این موضوع مورد نیاز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا