پزشکی

راه های افزایش سوخت و ساز بدن برای لاغر شدن در طب سنتی

افزایش سوخت و ساز بدن در طب سنتی

با توجه به مطالب ذکر شده، از دیدگاه طب سنتی، مواردی که می تواند سردی و گرمی مزاج فرد را کاهش دهد و حرارت بدن انسان را افزایش دهد، در واقع می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد. البته برخی از موارد مانند سن و جنسیت را نمی توان تغییر داد، اما موارد دیگر را می توان تغییر داد و متابولیسم پایه را افزایش داد. البته باید در نظر داشته باشید که افزایش متابولیسم بدن لزوما مثبت و مفید نیست و کاملا به شرایط فرد بستگی دارد.

پرهیز از افسردگی، تنبلی و بی تحرکی، ورزش روزانه و خواب مناسب می تواند به کاهش سرماخوردگی و خلط کمک کند. تغییر رژیم غذایی نیز بسیار مهم است. ترکیبات به اصطلاح گرم می توانند متابولیسم را افزایش دهند، مانند: فلفل سیاه، زنجبیل، زردچوبه و دارچین.

کپسول Corcomex Health Aid یکی از داروهای گیاهی حاوی فلفل سیاه، زردچوبه و زنجبیل است.

برخی از داروهای طب سنتی مانند مخلوط هزال (محزل) یا بلغم نیز دارای ترکیباتی مانند زنیان، مرزه، رازیانه و غیره است که می تواند به افزایش متابولیسم بدن کمک کند.

با این حال اگر تمایل به افزایش سوخت و ساز بدن با روش طب سنتی دارید، بهترین کار جهت سنجش مزاج و دریافت رژیم درمانی مناسب، مراجعه به پزشک متخصص طب سنتی است چون زیاده‌روی در مصرف هریک از گرمی‌جات، می‌تواند به نوبه خود آسیب‌زا باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا