ابزار، لوازم ساختمانی و صنعتی

بهترین و پرفروش ترین برندهای تولید کننده کنتاکتور

انواع مختلفی از کنتاکتورها توسط برندهای بسیاری در سراسر جهان تولید و به بازار عرضه می شوند. افرادی که در زمینه انرژی و صنعت کار می کنند به خوبی اهمیت کیفیت محصولات و تجهیزات الکتریکی را درک می کنند. هیچ کس اتصالات غیر ضروری کارخانه یا قطع شدن خط تولید را به دلیل یک کنتاکتور بی کیفیت دوست ندارد. بنابراین شناخت صحیح برندهای معتبر و اصلی لازمه ایمنی و عملکرد صحیح تجهیزات با کمترین استهلاک است.

کنتاکتور چیست؟

کنتاکتور یکی از پرکاربردترین وسایل در تابلوهای فشار ضعیف و متوسط ​​می باشد. این قطعه الکتریکی وظیفه کنترل اتصال جریان های متوسط ​​و کم را بر عهده دارد و در واقع نوعی کلید مغناطیسی برای قطع و وصل جریان است. کنتاکتورها به طور گسترده در مدارهای کنترلی استفاده می شوند.

یکی دیگر از کاربردهای کنتاکت کمکی این است که می توان از آن برای اتصال کنتاکتور به رله استفاده کرد.

برندهای مختلف کنتاکتور می سازند. هر کدام از این برندها کیفیت و قیمت متفاوتی دارند. برای تهیه کنتاکتور کارایی آن را مشخص کنید و با توجه به بودجه و نیاز خود کنتاکتور مورد نیاز خود را از برند مورد علاقه خود خریداری کنید. برای تهیه کنتاکتور بهتر است از افراد متخصصی که در این زمینه فعالیت می کنند استفاده کنید. در زیر مهمترین برندهای سازنده کنتاکتور را معرفی می کنیم:

کنتاکتور برند زیمنس

زیمنس یک برند اروپایی است که در کنار سایر برند های مطرح توانسته بخش وسیعی از بازار تجهیزات برقی و اتوماسیون صنعتی را به خود اختصاص داده است. زیمنس یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کنتاکتور در جهان است.

کنتاکتور زیمنس یکی از پرفروش ترین محصولات در بازار تجهیزات فشار ضعیف و متوسط ​​می باشد. این محصول فروش بسیار بالایی دارد و شرکت های زیادی در سراسر دنیا از این شرکت نمایندگی زیمنس می گیرند. به دلیل تحریم ها، نمایندگی های قبلی این شرکت در ایران تعطیل شده است، اما بسیاری از شرکت ها این محصولات حیاتی و محبوب زیمنس را از راه های دیگری وارد کشور می کنند. زیمنس در واقع مشهورترین برند در صنعت برق و تولید برق در سراسر جهان است.

کنتاکتور دستگاهی حیاتی در مدارهای الکتریکی است که برای کنترل تجهیزات الکتریکی مانند موتورها، ترانسفورماتورها و تجهیزات صنعتی استفاده می شود. کاربرد دیگر کنتاکتور حفاظت از تجهیزات و نفرات در برابر جریانات فشار قوی است.

عموماً کنتاکتورها از اجزای زیر تشکیل شده اند:

  • بوبین: بوبین یک سیم پیچ الکتریکی است که برای فعال کردن کنتاکتور استفاده می شود.
  • کنتاکت های اصلی: کنتاکت های اصلی برای انتقال جریان اصلی استفاده می شوند.
  • کنتاکت های کمکی: کنتاکت های کمکی برای کنترل و فرمان مدار استفاده می شوند.
  • محفظه: محفظه کنتاکتور برای محافظت از اجزای داخلی آن استفاده می شود.

کنتاکتورها در انواع مختلفی موجود هستند که هر کدام برای کاربرد خاصی مناسب هستند. برخی از انواع کنتاکتور عبارتند از:

  • کنتاکتور AC: این نوع کنتاکتور برای مدارهای جریان متناوب (AC) استفاده می شود.
  • کنتاکتور DC: این نوع کنتاکتور برای مدارهای جریان مستقیم (DC) استفاده می شود.
  • کنتاکتور ضد انفجار: این نوع کنتاکتور برای محیط های انفجاری استفاده می شود.
  • کنتاکتور ایزوله: این نوع کنتاکتور برای مدارهای ولتاژ بالا استفاده می شود.
  • کنتاکتور فرمان: این نوع کنتاکتور برای کنترل مدارهای دیگر استفاده می شود.

کنتاکتور هیوندای

هیوندای یکی دیگر از تولیدکنندگان محصولات با کیفیت در زمینه تجهیزات کم و متوسط ​​است که در بازار ایران جایگاه ویژه ای دارد. این برند کره ای که در شرق آسیا تولید می شود، به دلیل روابط تجاری مطلوب ایران و کره جنوبی، سهم خوبی از بازار مصرف این محصولات در ایران را به دست آورده است. طراحی محصولات هیوندای طراحی شده و کیفیت محصولات زبانزد است. محصولات هیوندای ماندگاری بالایی دارند و عمر مفید آنها به طور کلی پاسخگوی نیاز صنعت است. کنتاکتورهای هیوندای محصول شاخص این شرکت می باشد.

کنتاکتور ABB

برند ABB یک شرکت چند ملیتی است که در سوئیس و سوئد واقع شده است. محصولات این شرکت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و به خصوص کنتاکتورهای تولید شده در این شرکت در سیستم های صنعتی بسیار کارآمد می باشد. کنتاکتورهای ABB در طیف وسیعی از اندازه‌ها، ولتاژ و جریان تولید می‌شوند و در دسترس هستند. بنابراین کاربرد آن بسیار گسترده است. یکی دیگر از ویژگی های محصولات eBay طراحی خاص آنهاست که امنیت استفاده از آنها را افزایش می دهد.

موادی که در ساخت محصولات ABB به کار رفته بسیار مرغوب بوده ماندگاری و دوام بالایی دارند. این محصولات به خوبی در کشور ما وجود داشته و شرکت های متعددی در زمینه تأمین این محصولات مشغول به خدمات رسانی هستند.

برند اشنایدر

کنتاکتور محصول اشنایدر همیشه یکی از گزینه ها در هنگام تصمیم به خرید است. انواع کنتاکتورها ساخت شرکت اشنایدر می باشد و در بازار کشورمان نمایندگی زیادی دارد. یکی از ویژگی های کنتاکتور هر برندی عمر مفید آن است. عمر مفید کنتاکتور به تعداد دفعاتی که کنتاکتور کار می کند و جریان را قطع و وصل می کند گفته می شود. پس از اتمام این شماره، کنتاکتور به تدریج فرسوده شده و دیگر قابل استفاده نیست. عمر مفید کلیدهای کنتاکتور با توجه به ساختار و ظرفیت آنها متفاوت است.

کنتاکتور های اشنایدر همیشه جزو محبوب ترین ها در بازار هستند. قیمت مناسب و طول عمر کافی دارند. از این رو برای طیف وسیعی از کاربردها مناسب هستند.

مواد به کار رفته در ساخت این کنتاکتورها بسیار خوب انتخاب شده اند، بنابراین برای استفاده در شرایط سخت بسیار مناسب هستند. علاوه بر این ویژگی های ایمنی که در محصولات اشنایدر استفاده می شود، ایمنی و امنیت را هنگام کار با این قطعات تضمین می کند. کنتاکتورهای برند اشنایدر در بسیاری از کاربردها مانند کنترل موتور، روشنایی، تجهیزات صنعتی و تجهیزات ساختمانی استفاده می شود.

برند ساسین

شرکت ساسین واقع در چین یکی از شرکت های پیشرو در زمینه کنتاکتور و سایر تجهیزات الکتریکی می باشد. این شرکت معمولا محصولاتی در زمینه برق فشار ضعیف تولید می کند و بیشتر بر روی این موضوع تمرکز دارد. این شرکت همواره با تولید محصولات باکیفیت و قیمت مناسب سعی در یافتن جایگاه خود در بازار مصرف دارد. این کنتاکتورها که در چین تولید می شوند در واقع به تمام نقاط جهان ارسال و مورد استفاده قرار می گیرند. محصولات شرکت ساسین و خصوصاً کنتاکتور ان مزایای ویژه ای دارند. از مزایای این کنتاکتور ها می توان به عملکرد عالی در موتور ها و سوئیچینگ قدرت اشاره کرد. دوام الکتریکی بالا و نگهداری آسان کویل های این کنتاکتور از دیگر مزایای آن است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا