زیبایی و سلامت

با این دمنوش ها پوست سالم تر و شفاف تری داشته باشید! | بهترین دمنوش برای سلامت پوست

دمنوش بابونه نه تنها اضطراب را کاهش می دهد و اثر آرامش بخشی دارد، بلکه مشکلات پوستی را به طور طبیعی درمان می کند و باعث درخشندگی پوست می شود.

اگر می خواهید بدون استفاده از انواع کرم ها به پوستی درخشان و شاداب برسید، دمنوش های گیاهی مختلفی وجود دارند که این کار را برای شما انجام می دهند.

نوشیدن چای گیاهی مناسب همراه با رژیم غذایی سالم تاثیر مستقیمی بر روی پوست شما دارد. اگر می خواهید از مزایای این چای ها بهره مند شوید، یک یا چند دمنوش زیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید:

۱. دمنوش نعناع

اگر بیشتر اوقات به دلیل مشکلات هورمونی از آکنه رنج می برید، چای نعناع بنوشید. منتول موجود در آن هورمون ها را متعادل می کند و از تولید سبوم (چربی) اضافی جلوگیری می کند. علاوه بر این، این چای چرخه سلولی را تسریع می کند و سلول های مرده پوست را از بین می برد و در نتیجه پوست شما را شفاف می کند.

۲. دمنوش بابونه

دمنوش بابونه نه تنها اضطراب را کاهش می دهد و اثر آرامش بخشی دارد، بلکه مشکلات پوستی را به طور طبیعی درمان می کند و باعث درخشندگی پوست می شود.

علاوه بر این، برای درمان خستگی چشم و پف زیر چشم، چای کیسه ای بابونه را مستقیماً روی چشمان خود قرار دهید.

۳. دمنوش رویبوس

از آنجایی که این چای سرشار از آنتی اکسیدان ها، روی و آلفا هیدروکسی اسید است، از از بین رفتن چربی زیر پوست جلوگیری می کند و همچنین از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند.

علاوه بر این، به دلیل وجود روی فراوان در این چای، عدم تعادل هورمونی برطرف شده، آکنه های احتمالی از بین می روند و پوست تمیز و براق می شود.

۴. دمنوش چای سفید

چای سفید، خالص‌ترین چای است که بیش از چای‌های دیگر آنتی‌اکسیدان دارد. این دمنوش فرایند پیری پوست را آهسته کرده و از تجزیه و نابودی کلاژن و الاستین که برای شادابی و سلامت پوست مفید هستند پیشگیری می‌کند.

۵. چای سبز

این دمنوش از التهاب‌های پوستی می‌کاهد و از پوست در برابر تشعشعات ماوراءبنفش نور خورشید محافظت می‌کند. چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان است و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و درنتیجه صورت شفاف و درخشان می‌شود.

۶. دمنوش یاسمین

دمنوش یاسمین پوست را تغذیه کرده و به‌دلیل ویژگی‌های ضدالتهابی‌اش، از التهاب‌های پوستی می‌کاهد. در نتیجه آکنه و هر نوع جوش پوستی درمان می‌شود. اگر دمنوش یاسمین را روی پوست به‌صورت موضعی استفاده کنید، اثربخشی آن بیشتر می‌شود.

با مصرف هریک از دمنوش‌های فوق پس از مدتی از پوستی سالم و شفاف برخوردار خواهید شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا