پزشکی

آیا رابطه مقعدی باعث سقط جنین میشود؟ (پرسش و پاسخ رابطه مقعدی و بارداری)

اگر بارداری شما بی خطر یا طبیعی است، می توانید تا زمانی که کیسه آب پاره شود از زندگی جنسی فعال خود لذت ببرید. با این حال، لازم است همواره نکات بهداشتی و مراقبتی را خصوصا در دوران بارداری رعایت کنید.

رابطه مقعدی در دوران بارداری

اگرچه آمیزش واژینال در دوران بارداری مجاز است، تغییرات هورمونی شدید و میل جنسی ناپایدار ممکن است شما را مجبور به امتحان روش‌های دیگر کند. اگر برای اولین بار است که روش خلفی را امتحان می کنید، باید تا پایان زایمان صبر کنید. شما باردار هستید پس در دوران بارداری چیزهای جدید را امتحان نکنید. با این حال، اگرچه از نظر علمی، رابطه مقعدی در دوران بارداری مشکلی ندارد. اما این رابطه برای سلامتی در دوران بارداری مناسب نیست و توصیه می شود در دوران بارداری از این نوع رابطه خودداری شود. همچنین معمولاً در این دوران مادر از نظر ذهنی آمادگی این رابطه را ندارد.

خطرات رابطه مقعدی در دوران بارداری

احتمالا مقالات پزشکی زیادی در خصوص نزدیکی در بارداری مطالعه کرده اید. با این حال چند چیز وجود دارد که باید قبل از نزدیکی از پشت در بارداری بدانید. خطرات نزدیکی از پشت عبارتند از:

التهاب و سایر بیماری های مرتبط و نزدیکی از پشت

زمانی که باردار هستید، همیشه در معرض خطر ابتلا به هموروئید و یبوست هستید. رابطه جنسی از پشت این خطرات را افزایش می دهد و بیماری را بدتر می کند زیرا رابطه جنسی از پشت منجر به التهاب مقعد می شود. اگر مراقب نباشید، آمیزش از پشت منجر به خونریزی و پارگی مقعد می شود. بنابراین اگر مشکلاتی مانند بواسیر یا درد در ناحیه مقعد دارید، بهتر است از آمیزش از پشت خودداری کنید.

مسائل بهداشتی در نزدیکی از پشت در بارداری

بهداشت در بارداری بسیار مهم است. مقعد حاوی باکتری های خاصی است که می تواند به واژن آسیب برساند و برای مادر و جنین ضرر دارد. بنابراین، اگر نزدیکی از پشت دارید، نباید پس از نزدیکی از پشت آلت همسرتان وارد واژن شود. اگر تمایل دارید پس از نزدیکی از پشت، نزدیکی واژینال داشته باشید حتما همسرتان آلتش را با آب و با دقت بشوید. اگر از کاندوم استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که او از کاندوم جدید استفاده می کند.

بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که در صورت داشتن جفت سر راهی از نزدیکی کردن حتی نزدیکی از مقعد باید پرهیز کنید. زیرا ممکن است منجر به جدا شدن جفت و سقط گردد.

در صورت وجود موارد زیر از هرگونه فعالیت جنسی پرهیز کنید:

  • جفت سر راهی (قرار گرفتن جفت بر روی دهانه رحم )
  • نارسایی دهانه رحم
  • سابقه زایمان های مكرر چندقلو
  • آغاز پیش از موعد دردهای زایمانی
  • پاره شدن کیسه آب
  • دیابت و بارداری پرخطر
  • درد به هنگام آمیزش جنسی
  • خونریزی و یا ترشح بدون علت از واژن
  • وجود ضایعه بهبود نیافته هرپسی در همسر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا