مد و پوشاک

آقایان چاق برای داشتن استایل بهتر و شیک‌تر این نکات را بدانید

انتخاب لباس یکی از چالش‌های مهمی است که مردان چاق با آن مواجه هستند. زیرا اضافه وزن و شکم و پهلوی برجسته بر استایل فرد تاثیر می‌گذارد. اما مردان چاق با رعایت چند نکته ساده و کاربردی می‌توانند خوش‌تیپ و جذاب به نظر بیایند. این مطلب راهنمای کاملی درباره ترفندهای انتخاب لباس برای مردان چاق است. تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

هنگام انتخاب لباس برای مردان چاق به چه نکاتی توجه کنیم؟

برخی از مردان که با اضافه وزن و چاقی مواجه می‌شوند گمان می‌کنند نمی‌توانند کاریزماتیک و شیک باشند و به پایان راه رسیده‌اند. در حالی که استایل مردان چاق هم مثل سایر افراد با انتخاب هوشمندانه خاص و منحصربه‌فرد می‌شود. شروط انتخاب لباس مناسب مردان چاق متناسب با فرم بدن شامل موارد زیر است:

مناسب‌ترین سایز لباس را انتخاب کنید.

انتخاب مناسب‌ترین سایز لباس بر زیبایی و راحتی لباس تاثیر بسیاری دارد. در صورتی که هنگام انتخاب لباس برای مردان چاق سایز را نادیده بگیریم، نمی‌توانیم انتظار استایل شیک و جذاب داشته باشیم.

به طور مثال مردانی که می‌خواهند با پوشیدن لباس تنگ لاغرتر به نظر بیایند، علاوه بر اینکه راحتی را تجربه نمی‌کنند، کج‌سلیقه هم معرفی می‌شوند. زیرا همه ما می‌دانیم برای اینکه هنگام پوشیدن لباس احساس خوشایندی داشته باشیم باید مناسب‌ترین سایز لباس مردانه را انتخاب کنیم. لباس تنگ و چسبان به هیچ کس احساس راحتی و آسودگی نمی‌دهد.

از طرف دیگر لباس گشاد هم بر جذابیت استایل تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود فرد نامرتب و شلخته به نظر بیاید.

محدودیت‌های انتخاب رنگ برای مردان چاق را جدی بگیرید.

شاید تصور کنید بعد از انتخاب مناسب‌ترین سایز لباس برای مردان چاق کار شما به پایان می‌رسد و دیگر لازم نیست ویژگی‌های دیگر لباس را بررسی کنید. اما بهتر است بدانید انتخاب رنگ لباس هم برای افرادی که چاق هستند و اضافه وزن دارند، محدودیت‌های خاص خود را دارد.

یک اصلی کلی درباره رنگ پوشاک این است که رنگ‌های تیره اندام را موزون و متناسب می‌کنند و لباس‌های روشن تا حدی اندام‌ها را پرتر نشان می‌دهند. بنابراین می‌توانیم نتیجه بگیریم بهترین گزینه انتخاب لباس برای مردان چاق رنگ‌های تیره هستند که چاقی موضعی اندام‌ها را می‌پوشانند.

محدودیت دیگر رنگ لباس مناسب مردان چاق توجه به هارمونی رنگ‌ها است. قطعا همه ما تمایل داریم متناسب با رنگ پوست و سلیقه شخصی رنگ لباس را انتخاب کنیم. اما باید به این نکته هم توجه کنید که لباس‌هایی با رنگ‌های ناسازگار استایل خاصی را ایجاد نمی‌کنند و یک نقطه ضعف محسوب می‌شوند.

بانی مد با فروش لباس مردانه سایز بزرگ انتخاب لباس را برای کسانی که اضافه وزن دارند آسان کرده است.

در انتخاب طرح لباس برای مردان چاق وسواس به‌خرج بدهید.

اگر دنبال زیبایی چشم‌نواز در انتخاب لباس برای مردان چاق هستید، به طرح پارچه لباس‌ها هم دقت کنید.در استایل کلاسیک بهتر است از پیراهن مردانه ساده استفاده کنید. البته پیراهن چهارخانه و راه‌راه‌ هم از طرح‌های پرطرفدار آقایان است، اما کسانی که چاق و توپر هستند باپیراهن چهارخانه درشت چاق‌تر به نظر می‌آیند. حتی پیراهن با راه‌راه درشت هم برای این افراد مناسب نیست. برای انتخاب طرح تیشرت مردانه هم باید همین‌قدر حساس باشید و با ظرافت انتخاب کنید.

با خرید بلوز مردانه چهارخانه شیک و ترکیب آن با کت یا پالتو ساده می‌توانید استایل خاص و منحصربه‌فردی ایجاد کنید. C:\Users\ATRIN\Downloads\New Project - 2024-02-19T035307.383.jpg

مدل لباس مردانه باید با فرم بدن هماهنگ باشد.

یکی دیگر از نکات مهمی که برای انتخاب لباس برای مردان چاق باید مورد توجه قراردهید، مدل لباس مردانه است. مدل یقه، مدل جیب، مدل دوخت شلوار، حتی مدل کت هم در استایل فردی که شکم و پهلوی برجسته‌ای دارد تاثیرگذار است.

به طور مثال تیشرت یا پلیور یقه هفت باعث می‌شود فرد کشیده‌تر و لاغرتر به نظر بیاید. در حالی که لباسی با یقه گرد باعث می‌شود شکم بیشتر به چشم بیاد و استایل فرد جذاب نباشد.

حتی برای انتخاب لباس برای مردان چاق باید به مدل شلوار هم دققت کنیم. شلوارهای بگ که جیب‌هایی در بغل دارند برای افراد چاق مناسب نیستند، زیرا باعث می‌شوند ران برجسته‌تر به نظر بیاید. بهترین مدل شلوار برای مردان چاق، شلوار راسته و بدون پلیسه است. زیرا پلیسه هم باعث می‌شود ران و باسن چاق‌تر به نظر بیایند.

یک پیشنهاد هیجان انگیز انتخاب لباس برای مردان چاق، استایل‌های ترکیبی است. برای استایل شیک روزهای سرد پاییز و زمستان می‌توانید یک پلیور نازک را با پالتو و شلوار جین تیره ست کنید تا کاریزماتیک و خاص به نظر بیایید. البته در استایل‌های ترکیبی از لباس‌هایی نظیر جلیقه بادگیر یا کاپشن‌های خلبانی استفاده نکنید. زیرا باعث می‌شود بدن حجیم‌تر به نظر بیاید.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که پوشیدن پلیور و ژاکت یک اقدام زیرکانه برای پنهان کردن شکم است. C:\Users\ATRIN\Downloads\New Project - 2024-02-19T035426.980.jpg

در انتخاب جنس پارچه لباس دقت کنید.

جنس پارچه لباس یکی از نمادهای خوش‌تیپی و شیک‌پوشی است، پس نسبت به آن بی‌تفاوت نباشید و هنگام انتخاب لباس برای مردان چاق به آن توجه کنید.

پارچه‌های نرم و لطیف این قابلیت را دارند که چاقی اندام‌های موضعی را بپوشانند و بدن را کشیده‌تر و لاغرتر نشان دهند. اما پارچه‌های سفت که شق و رق هستند نمی‌توانند روی انحناهای بدن قرار بگیرند و موجب ایجاد خطوط غیر طبیعی روی بدن می‌شوند. به طور مثال یک فرد چاق برای اینکه شیک و جذاب نظر بیاید، می‌تواند یک پیراهن مرغوب را با شلوار کتان یا جین ست کند.

مزیت دیگر انتخاب بهترین پارچه برای لباس مردانه این است که دوام و ماندگاری لباس افزایش پیدا می‌کند. زیرا هرچقدر پارچه مرغوب و باکیفیت باشد، استفاده مکرر و شستشو رنگ و کیفیت الیاف آن را تغییر نمی‌دهد و لباس تا مدت طولانی جلوه و زیبایی ظاهری خود را حفظ می‌کند.

هنگام خرید لباس مردانه اسپرت حتما به جنس و کیفیت پارچه آن دقت کنید تا بتوانید با ایجاد یک استایل شیک جذابیت خود را افزایش دهید.

جمع بندی

اضافه وزن محدودیت‌هایی را برای انتخاب لباس آقایان ایجاد می‌کند. در این مطلب سعی کردیم با در نظر گرفتن استایل نکات مهم انتخاب لباس برای مردان چاق بیان کنیم. امیدواریم این اطلاعات راهنمای مناسبی برای آقایان چاق و توپر باشد و بتوانند شیک‌ترین استایل را در مهمانی‌ها و محیط کار داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا