رپورتاژ

سفر به روستای خوش آب و هوای کردان با اجاره ویلاهای با استخر سرپوشیده و روباز

روستای کردان در غرب استان البرز و در فاصله 25 کیلومتری از کرج، 68 کیلومتری از تهران و 95 کیلومتری از قزوین قرار دارد. این روستای خوش  آب و هوا یکی از مقاصد تفریحی برای کسانی است که می‌خواهند در فاصله کمی از این شهرها در مکانی سرسبز و ویلاهای شیک و لاکچری اقامت کنند.

 

سفر به روستای خوش آب و هوای کردان با اجاره ویلاهای با استخر سرپوشیده و روباز، می‌تواند یک برنامه عالی برای آخر هفته شما باشد.

کردان که در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد، به یک منطقه سرسبز در نزدیکی سه شهر بزرگ کرج، تهران و قزوین است و به دلیل استقبال زیاد گردشگران، ویلاسازی در آن به شدت رشد کرده است.

از این رو شما می‌توانید در کردان ویلاهای زیادی را بیابید که دارای استخرهای باز و سرپوشیده هستند و با معماری خاص خود، شما را شگفت‌زده می‌کنند.

سفر به روستای خوش آب و هوای کردان با اجاره ویلاهای با استخر سرپوشیده و روباز

چگونه برای اجاره ویلای استخردار در کردان اقدام کنیم؟

تعداد ویلاهای استخردار در منطقه کردان آنقدر زیاد است که شما برای اجاره کردن آن نیاز به راهنمایی دارید. اگر بدون برنامه‌ریزی قبلی و تنها به صرف این که در کردان ویلاهای زیادی برای اجاره وجود دارد، سفر خود را شروع کرده و به سمت کردان به راه بیفتید، حتما برای اجاره ویلا دچار مشکل خواهید شد. شما باید پیش از رفتن، از اقامتگاه خود مطمئن باشید و بدانید که چه امکانات و ویژگی‌هایی دارد.

آیا ویلایی که قصد دارید اجاره کنید استخر دارد؟ اندازه استخر آن چقدر است؟ آیا استخر آن آب سرد و یا چهار فصل است؟ موقعیت ویلا نسبت به دیدنی‌های اطراف چگونه است و با رودخانه و کوه چقدر فاصله دارد؟ ویلا دارای چند اتاق است و چه امکانات خاصی دارد که آن را از سایر ویلاها متمایز می‌کند؟ اینها پرسش‌هایی است که شما هنگام اجاره یک ویلا در کردان با آنها روبه‌رو هستید. خوشبختانه ویلای کردان برای اجاره ویلاهای استخردار برای تمامی این پرسش‌ها، پاسخ‌های کاملی دارد که به شما کمک می‌کند در سفر به کردان با خیال راحت بهترین مکان را برای اقامتتان انتخاب کنید.

آشنایی با طبیعت روستای خوش آب و هوای کردان

محیط طبیعی کردان با قرار گرفتن در یک منطقه کوهستانی با خاک حاصلخیز و آب و هوایی خوش، جایی مناسب برای رشد درختان و به ویژه باغات میوه است. این سرسبزی از هنگامی که از اتوبان کرج قزوین به سمت راست می‌پیچید و وارد مسیر کوهستانی می‌شوید، خودش را نشان می‌دهد. در همان مسیر کوتاه از اتوبان تا روستا، اختلاف دما به خوبی مشهود است و تمیزی هوا جان تازه‌ای به ریه‌های شما می‌دهد.

زمانی که به منطقه کردان می‌رسید، علت این اختلاف دما را بهتر درک می‌کنید: کوچه باغ‌های پر دار و درخت، رودخانه کردان و همجواری آن با کوه همگی دست به دست هم می‌دهند تا طبیعت به بهترین شکل میزبان شما باشد. یادتان باشد زمانی که قصد گذراندن یک تعطیلات عالی در کردان را دارید، از باغ‌های میوه آن نیز غافل نشوید و با خرید گیلاس، زردآلو، توت و گردو، میز خود را به این خوراکی‌های خوشمزه مزین کنید.

آشنایی با طبیعت روستای خوش آب و هوای کردان

چگونه کردان، کردان شد؟

این روستای دیدنی و خوش آب و هوا که فاصله کمی با شهر کرج دارد و برای رسیدن به آن از تهران باید ابتدا از کرج گذشت، تا سی سال پیش یک مکان ناشناخته برای اهالی این دو شهر به ویژه تهرانی‌ها بود. اما در زمستان سال 1366 در سال‌های پایانی جنگ ایران و عراق، حمله به تهران از طریق بارش موشک آغاز شد. امنیت در شهر از بین رفت و بسیاری از مردم، تهران را ترک کردند و به مناطق اطراف پناه بردند.

در این زمان کردان توسط مردمی که از موشک می‌گریختند، کشف شد و به تدریج توسعه پیدا کرد. از آن زمان به بعد، علاوه بر این که در کردان خانه‌های مسکونی و اقامتگاه‌هایی در دل باغ‌های آن ساخته شد، مراکز صنعتی زیادی نیز در اطراف آن ساخته شد که اینجا را به یک قطب صنعتی و اقتصادی تبدیل کرد. با رشد اقتصادی منطقه، ویلاهای بیشتری در کردان ساخته شد و به تدریج کردان تبدیل به یک گردشگاه خوش آب و هوای عالی برای ساکنین شهرهای همسایه شد.

کردان علاوه بر ویلا، جاهای دیدنی هم دارد

درست است که روستای کردان با آب و هوای خوب و ویلاهای بزرگ و استخردارش افراد زیادی را به سمت خود می‌کشاند، اما این تمام ویژگی کردان نیست. کردان یک روستای تاریخی است که عمری هزار ساله دارد و بر اساس شواهد و یافته‌ها، در قرن ششم هجری یک پایگاه اقامتی برای مردم منطقه بوده است. به همین دلیل کردان دارای چند جای دیدنی تاریخی است که هنگام گشت‌وگذار در اطراف روستا، می‌توانید از آنها بازدید کنید.

جاهای دیدنی تاریخی در کردان عبارتند از: برج مقبره کردان که به امامزاده حسین نیز معروف است و پل زیبا و دیدنی بانو صحرا کردان. برج مقبره کردان یک بنای آجری متعلق به دوران سلجوقیان است که دارای سقفی به شکل کلاهخود است و روی دیوارهای آن حفره‌هایی برای چرخش هوا دارد. این برج در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. پل بانو صحرا کردان نیز در فاصله دو کیلومتری روستا قرار دارد و متعلق به عصر صفوی است.

آشنایی با مراکز تفریحی کردان

کردان برای علاقمندان به ورزش و تفریح امکانات مناسبی دارد. شما در کردان می‌توانید به باشگاه سوارکاری بروید و سوار اسب‌های اصیل و تعلیم دیده بشوید. علاوه بر این می‎توانید در سایت پروازی کردان، پاراگلایدرسواری را بیاموزید و سپس بر فراز آسمان رفته و زیبایی‌های طبیعت را زیر پایتان احساس کنید.

علاوه بر این، یک مجموعه ورزشی تفریحی به نام ایثار نیز در کردان وجود دارد که هم دارای اقامتگاه‌های زیادی است و هم می‌توان در استخر بزرگ و حرفه‌ای آن شنا کرد و یا به ورزش‌های دیگری نظیر والیبال، فوتبال، بسکتبال، سوارکاری و… پرداخت. یکی دیگر از فعالیت‌های تفریحی و ورزشی در کردان، کوهنوردی است. شما می‌توانید با استفاده از تجهیزات مناسب برای کوهنوردی حرفه‌ای در کوه‌های اطراف کردان اقدام کنید و یا به روشی ساده‌تر، از تپه‌ها و کوه‌ها بالا بروید و سلامت جسم و روان خود را تضمین کنید.

آشنایی با مراکز تفریحی کردان

سفر به کردان را در پاییز و زمستان از دست ندهید

اگر فکر می‌کنید که کردان فقط برای تعطیلات تابستانی مناسب است، اشتباه می‌کنید. بخشی از دیدنی‌های کردان تنها مربوط به فصل پاییز است. در پاییز  حجم بالای درختان در کوچه باغ‌های کردان، باعث بازی رنگ‌های زرد و نارنجی و قرمز می‌شوند و مناظری را به وجود می‌آورند که تماشای آنها در هیچ زمان دیگری ممکن نیست. زمستان‌های کردان نیز با کوه‌های برفی و درختان سپیدپوش، ایده‌آل کسانی است که طبیعت زمستانی برایشان جذابیت ویژه‌ای دارد. در این زمان ویلاهای با استخر آب گرم مناسب‌ترین گزینه برای اقامت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا