رپورتاژ

معرفی درگاه پرداخت الکترونیک و انواع آن

در دنیای پر رقابت امروز، با وجود تمام پیشرفت‌های حاصل شده در مدیریت زنجیره‌ی معاملات آنلاین، کماکان اهمیت فناوری های مالی (FinTech) در دادوستدها، آنطور که شایسته است مورد توجه کسب و کارها قرار نگرفته است.

اغلب می بینیم که کسب و کارهای کوچک و خانگی، به نسبت کسب و کارهای بزرگ و سازمانی، کمتر به سراغ روش های پرداخت الکترونیکی برای دریافت وجه از مشتریان خود می روند و به جای استفاده از آخرین ابزارهای نوین مالی که علاوه بر کارکرد آسان، مزایای بی شمار دیگری نیز دارند،

از روش های سنتی پرداخت مانند کارت به کارت کردن و ارسال فیش واریزی مشتری، برای فروش محصولات خود استفاده می کنند. به جرات می توان گفت یکی از مهمترین دلایل کاهش فروش و نهایتا شکست کسب و کارهای کوچک، مقاومت در برابر تغییرات اثربخش در حوزه فناوری های مالی و ابزارهاست.

واقعیت این است که چه کسب و کار کوچکی داشته باشیم چه یک فروشگاه آنلاین زنجیره ای، این رفع نیاز مخاطب است که منجر به سوددهی می شود. بنابراین دنیای تنگاتنگ رقابت در تجارت امروزی، که سرعت و امنیت، مهمترین نیاز مشتریان است، مقاومت در برابر تغییر ساختارهای سنتی نتیجه ای جز شکست نخواهد داشت.

بنابراین اگر خلاف جهت حرکت کنیم و در برابر تغییرات و بروزرسانی ها مقاومت کنیم، سایرین از ما سبقت می‌ گیرند و کسب و کار ما به تدریج فراموش می‌شود.

اگر پای صحبت افرادی بنشینیم که امروز لغت موفقیت، برچسب نامشان شده، به سادگی متوجه می شویم که لازمه‌ رشد و توسعه‌ی هر کسب و کاری، کوچک یا بزرگ، بروزرسانی مطابق با آخرین ابزارهای ارائه شده برای مشاغل است.

درگاه پرداخت اینترنتی در فروشگاه‌ساز پادروشاپ

“درگاه پرداخت اینترنتی بانک پاسارگاد با هدف تسریع فرآیند خرید مشتری، ارتقای اعتبار فروشگاه‌ها و رهایی فروشندگان آنلاین از فیش‌های تقلبی در اختیار صاحبین فروشگاه‌هایی که در پادروشاپ ثبت‌نام کرده‌اند قرار می‌گیرد. بدین ترتیب مشتریان فروشگاه‌های پادروشاپی به راحتی و در هر ساعتی از شبانه روز می‌توانند خرید خود را در بستری امن انجام دهند.”

اگر قصد استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی در فروشگاه اینستاگرامی خود را دارید همین حالا اقدام کرده و از مزایای درگاه پرداخت پادروشاپ بهره‌مند شوید.

درگاه پرداخت الکترونیک

انواع درگاه پرداخت آنلاین

انواع درگاه های پرداخت به دو شکل کلی وجود دارد که عبارت اند از:

  • درگاه پرداخت مستقیم (psp)
  • درگاه پرداخت غیر مستقیم (درگاه پرداخت واسط)

درگاه پرداخت مستقیم

در استفاده از درگاه پرداخت مستقیم، مشتریان فروشگاه شما بعد از تکمیل سبد خرید خود هنگامی که به مرحله تسویه حساب می رسند به درگاه های پرداخت بانک ها به صورت مستقیم متصل می شوند : مانند درگاه پرداخت بانک پارسیان، درگاه پرداخت بانک ملت، درگاه پرداخت بانک ملی و درگاه پرداخت بانک سامان که مشتریان بعد از پرداخت مبلغ مشخص شده به صورت مستقیم توسط بانک به حساب شخصی شما در آن بانک منتقل می شود و عملیات خرید توسط مشتریان تکمیل می شود و به سایت پذیرنده که سایت شماست برای تکمیل مراحل خرید منتقل می شوند

اگر شما صاحب شرکت و یا برند هستید این نوع درگاه پرداخت، یعنی درگاه پرداخت مستقیم، برای شما توصیه می شود زیرا نشانه اعتبار سایت شما است.

برای داشتن درگاه پرداخت مستقیم شما به یک سری موارد کلی نیاز دارید و بعضی موارد در بانک های مختلف با توجه به امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهند می تواند متفاوت باشد از جمله ریز جزئیات پرداخت.

درگاه پرداخت واسط یا غیرمستقیم

درگاه های پرداخت واسط یکی دیگر از انواع درگاه سرویس بانک است که برای داشتن آن ها مجوز های کم تری نیاز است و اگر شما صاحب یک کسب و کار شخصی هستید به راحتی می توانید یک درگاه پرداخت واسط داشته باشید زیرا گرفتن نماد الکترونیک و مجوز های کسب و کار بسیار پر هزینه و وقت گیر است و شما بسیاری از الزامات را برای راه اندازی درگاه پرداخت نخواهید داشت.

همچنین درگاه های پرداخت واسط نهایت در 24 ساعت آماده استفاده می شود ولی درگاه های پرداخت مستقیم زمان بیشتری را نیاز دارند و ممکن است تا یک ماه به طول انجامند.

همچنین درگاه های پرداخت واسط به دلیل استقبال زیاد پشتیبانی خوبی دارند و بر روی اکثر بستر های وب سایت مانند وردپرس جوملا و asp.net به خوبی جواب می دهند و اگر شما در هر مرحله ای از فعال سازی و یا استفاده به مشکل برخوردید می توانید به راحتی تیکت خود را ثبت کنید تا کارشناسان مربوطه در کمترین زمان ممکن مشکل شما را برطرف کنند.

در درگاه های پرداخت واسط مبلغ تراکنش شما بعد از بیست و چهار ساعت کاری به حساب شما منتقل می شود.

سهم درگاه بانکی از بازارهای جهانی

سهم درگاه‌های بانکی جهان در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۲/۰۹ میلیارد دلار بوده است. پیش‌بینی می‌شود نرخ رشد سالانه درگاه‌های بانکی در سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۰ حدود ۲۲/۱ درصد شود. رشد بازار را می‌توان به  افزایش تقاضا برای پرداخت‌های موبایلی در سراسر جهان نسبت داد.

همچنین افزایش فروش تجارت الکترونیک و رشد نفوذ اینترنت در سطح جهان از عوامل تعیین‌کننده گسترش درگاه‌های بانکی بوده است. انتظار می‌رود با تحولات بازار جهانی، تغییر اولویت‌های بازرگانان و مصرف‌کنندگان کالاهای دیجیتال، درگاه‌های بانکی رونق بگیرند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا